Gå til innhold

Rosiner over eller under sukker og kanel på risengrynsgrøt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva går dere for? Jeg har som regel rosiner på til slutt fordi jeg ikke kommer på senket skal ha det før etter jeg har lesset på med sukker og kanel.

Og hva er best å bruke, smør eller margarin? Jeg bruker som regel margarin, synes det passer bedre til grøt.

Anonymous poster hash: c2227...102

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker bordsmør, kanel og sukker. I den rekkefølgen. Liker ikke rosiner :P

Anonymous poster hash: cbe46...d1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rosiner på grøten min? Vik fra meg, satan! Bremykt smør, sukker og kanel, takk.

Anonymous poster hash: 4a522...6bd
  • Liker 14
Skrevet (endret)

Aldri hatt rosiner på grøten. Aldri hørt om faktisk. I så fall må det bli over, men helst ikke i det hele tatt. Bruker heller ikke kanel eller smør. Smør er djevelens verk. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Rosiner på grøten tror jeg er vanligere på Vestlandet enn østlandet. Jeg er ikke vant med det, men mine vestlandsvenner sverger til det.

Og så skal det være ordentlig smør, ikke bremykt eller margarin. Smør, kanel, sukker - i den rekkefølgen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har nordmenn denne faste tradisjonen om å spise lim (les:grøt) på lørdager?

Anonymous poster hash: 765f2...55e
Gjest constance90
Skrevet

Rosiner?? :O

Ikke sørvest tradisjon hvertfall

Gjest constance90
Skrevet

Hvorfor har nordmenn denne faste tradisjonen om å spise lim (les:grøt) på lørdager? Anonymous poster hash: 765f2...55e

For grøt er digg. Og best.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rosiner er også vanlig i Trøndelag! Men spørsmålet gir ikke mening, rosinene skal jo røres inn i grøten de siste minuttene den koker? Og så ordentlig smør, sukker og kanel, i den rekkefølgen.

Anonymous poster hash: d2c75...4e1

Skrevet

Smør, sukker, kanel.

Rosiner? Nei takk! :haar:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rosiner i.... grøt? :klo: Aldri hørt om, fra nordland:P Og hvem i all verden spiser grøt på lørdager nå til dags? :fnise: Kan skjønne det før i tiden, men ikke nå. Mener lørdagsmaten flest spiser på lørdag er taco og sushi(mener jeg så en liste på det for ei stund siden).

Anonymous poster hash: 11481...a17
AnonymBruker
Skrevet

Rosiner i.... grøt? :klo: Aldri hørt om, fra nordland:P Og hvem i all verden spiser grøt på lørdager nå til dags? :fnise: Kan skjønne det før i tiden, men ikke nå. Mener lørdagsmaten flest spiser på lørdag er taco og sushi(mener jeg så en liste på det for ei stund siden).

Anonymous poster hash: 11481...a17

De spiser det ikke på kvelden, men midt på dagen.

Anonymous poster hash: c837f...7eb

Skrevet

Rosiner på havregrøt, men ikke vanlig risengrynsgrøt:D Den skal da være med sukker,kanel og smør og kanskjeee salt spekemat (og et glass husholdningssaft:D)

Gjest -_Tove_-
Skrevet

Jeg har først på smør, deretter sukker og kanel, og rosiner på toppen! Nam! :)

AnonymBruker
Skrevet

Rosiner på grøten skal under.......... vasken, der søppelbøtta er.

Anonymous poster hash: 7ef03...750
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Alle spiser vel fremdeles risengrynsgrøt på lørdager? Trodde det var en tradisjon så innbakt i folkesjela at den aldri vil forsvinne. Jeg har mot fra Vestlandet og far fra Trøndelag og begge steder er rosiner på grøten tradisjon.

Anonymous poster hash: c2227...102

Skrevet

Når jeg eventuelt har rosiner på grøten er de godt plassert på toppen. Rekkefølgen er smør>kanel, men denne kan illevarslende ani smøret. Kun rundt. Deretter kommer sukkeret over hele og spesielt på sukker. Aner ikke hvorfor jeg ikke bare tar kanel før smøret. Rare vaner

Skrevet

Oki. Illevarslende skulle da selvfølgelig være IKKE Komme ani smøret. Og jeg bruker brevet smør

Skrevet

De spiser det ikke på kvelden, men midt på dagen.

Anonymous poster hash: c837f...7eb

Klokka? Høres helt utrolig ut, den skal spises klokka 17 uten rosiner! På lillejulaften! Med en mandel oppi!

• Liker 1
Gjest Knuse
Skrevet

Pleier å ha rosiner oppi siste del av koketiden på grøten. Så, sukker, kanel og smørøye :) Nam, fikk lyst på det nå jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...