Gå til innhold

Leverpostei og paleo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange som følger paleodietten spiser hjemmelaget leverpostei, da det er så vitaminrikt. Er dette nødvendig å inkludere i kostholdet, eller klarer jeg meg med bare kjøtt, fisk, fugl, egg, kokosolje, grønne grønnsaker, bær og en neve nøtter daglig?

Anonymous poster hash: f610f...3c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det var mitt behov for leverpostei og vissheten om at jeg aldri kom til å gidde å lage det selv, som gjorde at jeg slo fra meg tanken om å leve på en paleo-diett eller en hvilken som helst annen diett, og heller bare spise mat, det jeg har lyst på, men mer balansert enn jeg hadde gjort før.

Skrevet

Alle dietter, uavhengig av merkelapp, bør inneholde noe innmat. Helst fra kvalitetsdyr. Og gjerne også kraft kokt på bein og avkapp.

Da får man mer enn nok av enkelte typer mineraler, vitaminer og kollagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle dietter, uavhengig av merkelapp, bør inneholde noe innmat. Helst fra kvalitetsdyr. Og gjerne også kraft kokt på bein og avkapp.

Da får man mer enn nok av enkelte typer mineraler, vitaminer og kollagen.

Ok. Synes det meste smaker vondt, så leverpostei er den beste løsningen for meg. De fleste dagligvarebutikkene selger dog kun leverpostei med tilsetninger, så styrer helst unna disse. Hva slags innmat har du i ditt kosthold?

Skrevet

Ok. Synes det meste smaker vondt, så leverpostei er den beste løsningen for meg. De fleste dagligvarebutikkene selger dog kun leverpostei med tilsetninger, så styrer helst unna disse. Hva slags innmat har du i ditt kosthold?

Jeg er enig med deg der. Jeg er nok ikke så flink til å inkludere dette selv, så foreløpig har jeg ingen organmat jeg spiser regelmessig. Noen tilsetningsstoffer er jo det i egenlagde posteier også. Som salt.

Jeg ser enkelte anbefaler å bruke litt malt lever i for eksempel krydrede kjøttboller eller karbonader.

En trenger ikke være for opptatt av dette heller. En gang i blant gir en god innsprøyting av vitaminer/mineraler. Overdrevet inntak kan virke mot sin hensikt. En kan risikere vitaminoverdose av f.eks. vitamin A dersom en spiser mye marin lever. Samt at det akkumuleres mye miljøgifter og tungmetaller spesielt i (fet) fisk. Spesielt av typen oppdrettsfisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...