AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Jeg har en kongepuddel på 7 år som i de siste dagene har måtte tisse hele tiden. Hun tisser ikke inne, men vekker meg gjerne 3 ganger om natten med bjeffing og må ut å tisse/ bæsje. Hun har aldri vært sånn før, hvor hun da har oppført seg som en normal hund som sover hele natten og blir luftet flere ganger om dagen. Jeg har allerede vært ute med henne 4 ganger i dag/ morges, og nå står hun og vil ut igjen. Hun tisser mange ganger når vi er ute, og bæsjer rundt 3/4 ganger om dagen +/- Dette har pågått i noen dager og er svært slitsomt. Det er veldig slitsomt å bli vekket med bjeffing fordi hun må ut, selv om hun har vært ute bare et par timer tidligere. Hun har aldri oppført seg slik før og jeg er redd for at det er noe galt. Når hun har løpetid blir hun heller ikke slik, da tisser hun ofte når vi er ute, men står ikke å lager masse leven for å gå ut HELE tiden. Erfaringer/råd???? Hva skal jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 7239e...de5
Guadaloupe Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Jeg tenker enten diabetes eller urinveisinfeksjon? Drikker hun mer enn vanlig? Hvis hun tørster veldig, drikkker mye og tisser mye kan det være et tegn på diabetes. Eller så kan hun ha UVI, piper hun når hun tisser? Det kan kanskje være lurt å lukte på tisset, lukter det veldig stramt kan det være UVI. Vasker hun seg mye der nede? Hvis det fortsetter slik er det nok best å dra til dyrlege! Håper det ordner seg 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Jeg tenker enten diabetes eller urinveisinfeksjon? Drikker hun mer enn vanlig? Hvis hun tørster veldig, drikkker mye og tisser mye kan det være et tegn på diabetes. Eller så kan hun ha UVI, piper hun når hun tisser? Det kan kanskje være lurt å lukte på tisset, lukter det veldig stramt kan det være UVI. Vasker hun seg mye der nede? Hvis det fortsetter slik er det nok best å dra til dyrlege! Håper det ordner seg Hun drikker normalt, eller kanskje litt lite? Hun har en vannskål som jeg fyller hver morgen, og den pleier sjeldent å være tom når jeg fyller på. Hun piper ikke når hun tisser, og tisset lukter faktisk ikke spessielt stramt. Hun vasker seg en del, men ikke unormalt mye. Takk for svar, begynner å bli bekymret for henne :O Anonymous poster hash: 7239e...de5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Jeg har en kongepuddel på 7 år som i de siste dagene har måtte tisse hele tiden. Hun tisser ikke inne, men vekker meg gjerne 3 ganger om natten med bjeffing og må ut å tisse/ bæsje. Hun har aldri vært sånn før, hvor hun da har oppført seg som en normal hund som sover hele natten og blir luftet flere ganger om dagen. Jeg har allerede vært ute med henne 4 ganger i dag/ morges, og nå står hun og vil ut igjen. Hun tisser mange ganger når vi er ute, og bæsjer rundt 3/4 ganger om dagen +/- Dette har pågått i noen dager og er svært slitsomt. Det er veldig slitsomt å bli vekket med bjeffing fordi hun må ut, selv om hun har vært ute bare et par timer tidligere. Hun har aldri oppført seg slik før og jeg er redd for at det er noe galt. Når hun har løpetid blir hun heller ikke slik, da tisser hun ofte når vi er ute, men står ikke å lager masse leven for å gå ut HELE tiden. Erfaringer/råd???? Hva skal jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 7239e...de5 Tenker det er slitsomt for hunden som det feiler noe også jeg. Anonymous poster hash: 9e7f0...03a 2
Guadaloupe Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Hun drikker normalt, eller kanskje litt lite? Hun har en vannskål som jeg fyller hver morgen, og den pleier sjeldent å være tom når jeg fyller på. Hun piper ikke når hun tisser, og tisset lukter faktisk ikke spessielt stramt. Hun vasker seg en del, men ikke unormalt mye. Takk for svar, begynner å bli bekymret for henne :O Anonymous poster hash: 7239e...de5 Det forstår jeg godt, er nok lurt å ringe en dyrlege og høre hva han/hun syntes! 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Tenker det er slitsomt for hunden som det feiler noe også jeg. Anonymous poster hash: 9e7f0...03a Ja? Så nebbete du var da. Jeg spør jo om råd her for å få hjulpet hunden? Det er faktisk lørdag ettermiddag og ikke akkurat et passende tidspunkt å dra til vetrinæren hvis det ikke er noe som faktisk feiler henne, så jeg spør her om noen har opplevd noe lignende. Selvfølgelig er det slitsomt for henne, men det er også slitsomt å være eieren til et dyr som oppfører seg unormalt og uvanlig i forhold til hennes tidligere oppførsel TS Anonymous poster hash: 7239e...de5
Sylvari Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Kan være urinveisinfeksjon uten at hun piper, så ville fått det sjekket FØR det begynner å gjøre vondt for henne. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Ja? Så nebbete du var da. Jeg spør jo om råd her for å få hjulpet hunden? Det er faktisk lørdag ettermiddag og ikke akkurat et passende tidspunkt å dra til vetrinæren hvis det ikke er noe som faktisk feiler henne, så jeg spør her om noen har opplevd noe lignende. Selvfølgelig er det slitsomt for henne, men det er også slitsomt å være eieren til et dyr som oppfører seg unormalt og uvanlig i forhold til hennes tidligere oppførsel TS Anonymous poster hash: 7239e...de5 Du skriver på en måte som tolkes at det er mer slitsomt for deg enn bikkja. Dessuten skriver du jo også at dette har pågått i flere dager. Altså er det ikke noe aktutt som har oppstått i dag og du burde kanskje ha ringt veterinæren i går, før helgen. Jeg ville ringt og bestilt time til UVI prøve og div på mandag morgen. Eventuelt sjekke stoffskifte om den drikker mer enn normalt. Anonymous poster hash: 9e7f0...03a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Dra til veterinær på mandag, få sjekket urinen og evnt blodprøve Anonymous poster hash: a871c...58f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Veterinær mandag morgen! Ta urinprøve på morgentisseturen (eller på natta om hun vil ut et stykke utpå morgenen) og ta med. Mest sannsynlig UVI, og da må hunden ha antibiotika (før det blir for ille, UVI kan være jævlig å gå med, selv om det høres uskyldig ut), men det kan også være andre ting. Er det UVI, så lær deg å gjenkjenne symptomene - det er unødvendig å se det an noen dager om det ligner på UVI, særlig når helga nærmer seg, da tar man strake veien til veterinæren med en gang. Anonymous poster hash: 598f6...b6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå