Gå til innhold

Kjæresten sendte et bilde - kom fra et annet nummer.. hæ?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var på jobb her en dag, satt jeg å skrev litt meldinger med samboer. Etterhvert fikk jeg tilsendt noen bilder fra ham, og jeg fikk jo de fleste. Men så tikker det inn et bilde fra et totalt ukjent nr, med et bilde som samboer sendte meg.. Jeg skjønner fint lite, og begynner nesten å lure på om samboer har flere telefoner eller om han har besøk av noen som tok bilde å sendte til meg..

Måtte sjekke med ham når jeg kom hjem igjen, og han viste meg meldingene han hadde sendt. Og da var det bilde jeg fikk fra det andre nummeret i utboksen hans til meg.

Ringte det ukjente nummeret, men personen i andre enden skjønte ikke bæra av hva jeg snakka om.

Så hæ?? Er det noen som har peiling på hva som kan ha skjedd her? Synes det hele var veldig merkelig :P

Anonymous poster hash: b87fb...711

Videoannonse
Annonse
Gjest Sprettballen
Skrevet

Jeg mener å ha lest at dette er en feil et teleselskap sliter med for tiden. (Jeg husker ikke hvilket teleselskap)

Hvis du googler det, finner du helt sikkert flere som har opplevd det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Spennende :-) Som en som jobber i et mobilselskap, jeg hadde elska å få inn den saken.

Utrolig merkelig med feivisning av avsendernummer (for det er vel det det er?).

Ta kontakt med leverandøren til din kjæreste. De kan spore SMSen og se om det er skjedd noe funky.

Gi dem info om hvilket nummer det er sendt fra, hvilket han sendte til, hvilket som vistes hos deg, dato/klokkeslett.

Er dette et nummer han har hatt før/har noen som helst tilknytning til, eller er det fullstendig ukjent for dere begge?

Oppdater gjerne med hva de sier feilårsaken er når de har funnet ut av det :-)

Anonymous poster hash: ba99d...841

Gjest fotballflue
Skrevet

Netcom har problemer med dette om dagen. Håper de fikser det snart :)

Skrevet

Samme skjedde meg med for noen måneder siden (det var også NetCom). Alle mms-meldinger jeg sendte utt fikk nr. til en Kjell på Hamar (fiktivt navn og bosted) som avsender. Gikk MANGE runder med Netcom og måtte sendte bildebvis før de trodde på meg. Da kom det frem at de hadde feil i en sentral slik at det kunne oppstå slike feil.

AnonymBruker
Skrevet

Spennende :-) Som en som jobber i et mobilselskap, jeg hadde elska å få inn den saken.

Utrolig merkelig med feivisning av avsendernummer (for det er vel det det er?).

Ta kontakt med leverandøren til din kjæreste. De kan spore SMSen og se om det er skjedd noe funky.

Gi dem info om hvilket nummer det er sendt fra, hvilket han sendte til, hvilket som vistes hos deg, dato/klokkeslett.

Er dette et nummer han har hatt før/har noen som helst tilknytning til, eller er det fullstendig ukjent for dere begge?

Oppdater gjerne med hva de sier feilårsaken er når de har funnet ut av det :-)

Anonymous poster hash: ba99d...841

Ts her.

Feil avsendernummer var det. Søkte det opp, og det tilhørte en helt annen person på en helt annen plass i landet. Du kan jo tro h*n ble paff når jeg ringte å spurte hva greia var :P

Sjekka mobilen til sambo og sammenlignet med når jeg fikk bildet, og det samsvarer. Når han sendte meldingen,fikk jeg den. Samme klokkeslett.

Er det noe jeg kan ringe å spørre, eller må samboer ringe teleselskapet? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme for noen måneder siden. Jeg fikk bilde av tapetet på mitt gamle barnerom fra et helt ukjent nummer, men det var min mor som hadde sendt det mens hun pusset opp det gamle rommet mitt.

Anonymous poster hash: e871b...319
AnonymBruker
Skrevet

Netcom har vel hatt problemer med dette i flere år nå?

Anonymous poster hash: 03495...6a4
Skrevet

Ts her.

Feil avsendernummer var det. Søkte det opp, og det tilhørte en helt annen person på en helt annen plass i landet. Du kan jo tro h*n ble paff når jeg ringte å spurte hva greia var :P

Sjekka mobilen til sambo og sammenlignet med når jeg fikk bildet, og det samsvarer. Når han sendte meldingen,fikk jeg den. Samme klokkeslett.

Er det noe jeg kan ringe å spørre, eller må samboer ringe teleselskapet? :)

Er det Netcom? Jeg ringte først flere ganger og de mente at det jeg sa ikke stemte, at det ikke var mulig og at det ikke gikk an. Til slutt sendte jeg mail på Facebook-mailen deres.

Ta printscreen av mms du mottok og av mms han sendte, begge med synlig nummer så de ser at bildet er det samme, men at avsendernummer ikke er samme på begge mms. Det var det jeg gjorde. Og da fikk jeg beskjed at det var feil i en sentral.

Skrevet

Ja, Netcom har hatt problemer med dette i flere år. Kjæresten min hadde problemet for 1 år siden, og etter han meldte fra om det kan han faktisk ikke sende og motta mms lengre :P

Skrevet

Er vel dette som blir omtalt her? Gjelder visst at meldinger sendes feil mottaker eller at meldinger har feil avsender.

http://www.tv2.no/a/5745352

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så dette virker til å være "vanlig" ser det ut til.

Må vel si fra til selskapet over helga, sikkert? Samboer har netcom.

Merkelige greier :P

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dump han.

Anonymous poster hash: b622f...bcd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dump han.

Anonymous poster hash: b622f...bcd

Haha, så teit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...