Gå til innhold

10 stemmer

1. 1. Kvinner: Kunne du vært hjemmeværende og opprettholdt de huslige sysslene?

• Ja
      3
    • Nei
      7
  2. 2. Menn: Kunne du vært den eneste personen som var i arbeid og tjente penger?

• Ja
      3
    • Nei
      7

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært interessant å se utfallet. Jeg er av den oppfatning at jeg godt kunne vært hjemmeværende og ta med av hus, barn, lage mat osv. Mens mannen min dro på jobb og sørget for at det alltid var penger på kontoen.

Noen synspunkter?

Anonymous poster hash: 29998...3ae
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den funker ikke med mindre du trykker på begge to :P og det er jo litt vanskelig å svare da med mindre man er shemale or something.... hehe

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, det kunne jeg ikke. Jeg liker å jobbe, tjene egne penger, lage kaffe i kaffemaskin, ha vaskemaskin og internett, være deltager i samfunnet og å bruke hodet til noe mer enn å bare være mamma og "hushjelp".

Jeg er ikke materialistisk og trenger ikke mye ting, men alt av hjelpemiddler som frigjør tid er jeg stor fan av :) Jeg ville heller ikke klart å leve på et annet menneske. Å jobbe og å tjene egne penger er viktig for meg og for min uavhengighet. Da vet jeg at jeg alltid vil klare meg selv.

Endret av Storma Nordvesta
Skrevet

Dette ble bare tullball. Avstemningen krever at man svarer på begge spørsmålene og jeg sliter litt med å svare som mann ;) . Svarte nei der bare for å få svaret gjennom, men det blir jo aldeles galt.

Svarte for så vidt et rungende nei på den første delen også og det nei'et var noe mer tilsiktet. Jeg ville blitt sprø av å være hjemmeværende husmor. Kan ikke fordra huslige sysler så jeg ville kjapt gått på veggene. (Gjør det jeg må for å holde heimen noenlunde intakt, men neimen ikke mer heller.) Dessuten - jeg ville aldri våget å basere "inntekten" min på en mann. Mye bedre å ha kontroll med den selv.

• Liker 1
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Jeg vil være selvstendig og ta ansvaret for mitt eget liv, dessuten synes jeg slike huslige sysler er generelt kjedelig. Jeg får mer ut av å jobbe.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Gjest Silverstream
Skrevet

Hadde vært bedre om den avstemningen funket ja.

Skrevet (endret)

Nei, det hadde passet meg dårlig.

For det første vil ikke jeg ha eneansvaret for husholdningen, jeg synes det er fint vi kan dele på forpliktelsene og for det andre synes jeg det er helt feil at min samboer skal være den som skal ta seg av alle huslige sysler. Jeg liker å kunne bidra like mye som henne både økonomisk og hjemme. Jeg synes faktisk det kan være koselig når vi gjør våre huslige sammen. :)

Endret av Herr Sebra
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne gått vært hjemmeværende, og jeg kunne godt vært forsørgeren. Gammeldagse familieverdier hadde jeg ikke hatt noe mot. Men hadde ikke ønsket å leve uten internett, med utedo, eller med at en helgetur til utlandet koster en årslønn. Så etter en totalvurdering må svaret bli nei.

Anonymous poster hash: 3efbd...d00
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kunne gjerne vært husmor med hovedansvar for hus og hjem og barn, hvis jeg hadde en staut og sterk alfahann som i tillegg ga med rikelig med husholdningspenger. :D

Anonymous poster hash: 03d2c...cb6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kunne gjerne vært husmor med hovedansvar for hus og hjem og barn, hvis jeg hadde en staut og sterk alfahann som i tillegg ga med rikelig med husholdningspenger. :D

Anonymous poster hash: 03d2c...cb6

Bedre kjent som "trofekone". Hva skal du bruke fritiden til? Rosablogge?

Anonymous poster hash: c63d3...029

Skrevet

Bedre kjent som "trofekone". Hva skal du bruke fritiden til? Rosablogge?

Anonymous poster hash: c63d3...029

Rosablogge? Hun har ikke data i gamle dager. ;)

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Ikke tale om! Har vært mye hjemme nå fordi barnet vårt ikke fikk barnehageplass, og jeg kjeder meg ihjel!

Jeg liker og jobbe og jeg liker kollegaene mine og jeg hadde gått på veggen av å bare være hjemme. Jeg er ingen husfrue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...