AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Jeg følte meg presset til å si ja til å ta med en kake til en gatefest i nabolaget, og nå aner jeg virkelig ikke hva jeg skal lage. Jeg har ikke bakt på evigheter, og altfor ofte blir ikke kakene vellykkede. Jeg vil gjerne bake en kake i rund form. Det hadde vært flott om kaken er uten hvetemel - jeg er intolerant og vil jo gjerne smake på kaken selv også. Tips mottas med takk! Anonymous poster hash: 6bc9b...c6f
Via Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 http://ingvildtelle.com/oreokake/ Oreokake! Hvis du bytter ut oreo-kjeks med den glutenfrie varianten er vel resten av ingrediensene ok? Den er veldig enkel, skal ikke stekes eller noe - ta deg god tid og lag den dagen før, så tror jeg det blir kjempebra 1
Gjest Sprettballen Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Det er ikke en rundform, men hva med en enkel rullekake, bakt med potetmel. Den er veldig enkel, rask å bake, og de fleste liker den.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Det er ikke en rundform, men hva med en enkel rullekake, bakt med potetmel. Den er veldig enkel, rask å bake, og de fleste liker den. Rullekake kjem verkelig ikkje opp mot Oreo-kake, etter mitt syn. Anonymous poster hash: 26c00...ec6 1
Gjest Ennasus Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 http://www.allergikokken.no/oppskrifter/kaker/ :-)
Gjest Sprettballen Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Rullekake kjem verkelig ikkje opp mot Oreo-kake, etter mitt syn. Anonymous poster hash: 26c00...ec6 Det er vel smak og behag, men enkel og idiotsikker er rullekaken uansett. Og jeg tenkte kanskje trådstarter ønsket seg flere alternativer enn det første som kom? Endret 5. juli 2014 av Sprettballen 1
Sphynx Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Bruk glutenfritt mel! Egentlig er muffins det letteste synes jeg og toro sin muffinsmix er glutenfri! Helt perfekt og idiotsikkert. Så kan du kjøpe noen fancy former og pynte de
Muscae Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Vil du gjøre det enkelt kan du kjøpe toro sjokoladekake (uten gluten) smelte en plate sjokolade å ha i røren, pluss hakke en plate sjokolade og ha i røren, og ha fyll i midten og fyll på toppen. Saftig og god, uten å måtte jobbe noe særlig. Jeg hater å bake, men denne lager jeg av og til, og alle sier den er god. Men du må ha i ekstra sjokolade, ellers blir den smakløs synes jeg. Kan sikkert ha en dæsj chili, peppermynte eller annet som er godt sammen med sjokolade også, det har jeg ikke prøvd, da jeg liker det enkelt.
Gjest Lille-pus Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 "Det søte liv" har en del virkelig gode kakeoppskrifter uten hvetemel. Kanskje du finner en som kan passe her? Jeg er veldig glad i Kahluadrømmen, men den har altså likør i kremen så dersom noen har problemer med alkohol så bør Kahlua byttes med noen av de tipsene som oppskriften gir. Folk har litt forskjellig smak, så å diskutere om Oreokake eller rullekake er best blir bortkastet. - jeg er ikke så veldig glad i übersøte kaker så jeg velger dermed rullekaken fremfor Oreokaken, men det betyr ikke noe her og nå fordi det er TS som skal ha en kake.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #11 Skrevet 7. juli 2014 Åj, dette var ikke lett. Jeg bor i utlandet, så Oreo-kake, Toromixer og slikt er utelukket. Rullekake er jeg flink til å lage, men den er jo ikke i rund form. Pavlova blir for søtt for de fleste menn (!), så det er heller ikke aktuelt. Jeg kan også google og finne sider med mange oppskrifter, men jeg tviler på at alle oppskriftene på en nettside er idiotsikre og gode. For eksempel har jeg sluttet å bruke Det søte liv etter at jeg så at Apfelstrudeloppskriften er helt feil og inneholder rå epler. Men takk likevel. Vi får se hva det blir til. Anonymous poster hash: 6bc9b...c6f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #12 Skrevet 7. juli 2014 Denne er idiotsikker: http://allrecipes.com/recipe/the-best-chocolate-cake-you-ever-ate/detail.aspx?event8=1&prop24=SR_Title&e11=the%20best%20chocolate%20cake&e8=Quick%20Search&event10=1&e7=Home%20Page Har bakt den flere ganger, og den forsvinner like fort hver gang. Anonymous poster hash: 29cd1...6a2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #13 Skrevet 7. juli 2014 Når du sier gatefest tenker jeg at det er best med noe som kan spises uten bestikk og tallerken (helst). Ville gått for noe i langpanne.. som skuffekake eller noen annet som kan spises med hendene i en serviett. Eller kanskje cupcakes/muffins? Anonymous poster hash: ad9a9...436
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #14 Skrevet 7. juli 2014 Rullekake kjem verkelig ikkje opp mot Oreo-kake, etter mitt syn. Anonymous poster hash: 26c00...ec6 Oreokake er ikke menneskemat etter mitt syn. Anonymous poster hash: ad0c5...79b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #15 Skrevet 7. juli 2014 Når du sier gatefest tenker jeg at det er best med noe som kan spises uten bestikk og tallerken (helst). Ville gått for noe i langpanne.. som skuffekake eller noen annet som kan spises med hendene i en serviett. Eller kanskje cupcakes/muffins? Anonymous poster hash: ad9a9...436 Ja, det tenkte jeg også. Det er allerede nok av langpannekaker, og erfaringer er at muffins ikke blir spist. Ikke er jeg noe glad i cupcakes heller. Jeg tenkte på en kake som har godt fyll, men som fint kan spises med hendene. Anonymous poster hash: 6bc9b...c6f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #16 Skrevet 7. juli 2014 Åj, dette var ikke lett. Jeg bor i utlandet, så Oreo-kake, Toromixer og slikt er utelukket. Rullekake er jeg flink til å lage, men den er jo ikke i rund form. Pavlova blir for søtt for de fleste menn (!), så det er heller ikke aktuelt. Jeg kan også google og finne sider med mange oppskrifter, men jeg tviler på at alle oppskriftene på en nettside er idiotsikre og gode. For eksempel har jeg sluttet å bruke Det søte liv etter at jeg så at Apfelstrudeloppskriften er helt feil og inneholder rå epler. Men takk likevel. Vi får se hva det blir til. Anonymous poster hash: 6bc9b...c6f Pavlova blir fort for søtt for meg også, men det tror jeg har mer å gjøre med at jeg har fungerende smaksløker. Håper ikke folk tror jeg lettere liker disse forferdelige klissesøte greiene bare fordi jeg er kvinne. Uansett så kan du vel lage en pavlova akkurat så søt som du vil? Begrens mengden sukker i marengsen, bruk sitronkrem i stedet for vanijekrem (eller lag vanijekremen selv), og ha masse frisk og syrlig frukt/bær på toppen. Anonymous poster hash: d7834...eee
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #17 Skrevet 7. juli 2014 Ja, det tenkte jeg også. Det er allerede nok av langpannekaker, og erfaringer er at muffins ikke blir spist. Ikke er jeg noe glad i cupcakes heller. Jeg tenkte på en kake som har godt fyll, men som fint kan spises med hendene. Anonymous poster hash: 6bc9b...c6f Del opp kaken in fine stykker og pynt dem pent kanskje? Kaker med fyll er vanskelige å spise generelt. Men om de ikke er så høye og har fristende pynt, så er det enklere. Om du deler dem opp i fine stykker, så ser det ikke ut som langpannekake heller. Hva med en sånn nesten-rå fransk konfektkake? Tror de kan lages uten hvetemel faktisk. Anonymous poster hash: ad9a9...436
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #18 Skrevet 7. juli 2014 Ja, det tenkte jeg også. Det er allerede nok av langpannekaker, og erfaringer er at muffins ikke blir spist. Ikke er jeg noe glad i cupcakes heller. Jeg tenkte på en kake som har godt fyll, men som fint kan spises med hendene. Anonymous poster hash: 6bc9b...c6f Er du altså ute etter en kake som kan spises med hendene? Isåfall burde du presisere det. De færreste kaker laget i rund form er egnet til håndspising. Det samme gjelder kaker med fyll. Det blir fort veldig mye kliss. De fleste kaker laget i rund form blir såpass myke at det er håpløst å ete med nevene, med mindre man tar bitte små ministykker, og det er jo bare kjipt. Å dra med seg kaker som ingen vil spise fordi det er så upraktisk og klissete er jo bare bortkastet. Skal du ha ting som egner seg til å etes med hendene vil jeg si går for langpannekake, rullekaker, eller porsjonskaker som muffins, fylte boller, etc. Anonymous poster hash: f3d3f...07c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #19 Skrevet 7. juli 2014 Pavlova blir fort for søtt for meg også, men det tror jeg har mer å gjøre med at jeg har fungerende smaksløker. Håper ikke folk tror jeg lettere liker disse forferdelige klissesøte greiene bare fordi jeg er kvinne. Uansett så kan du vel lage en pavlova akkurat så søt som du vil? Begrens mengden sukker i marengsen, bruk sitronkrem i stedet for vanijekrem (eller lag vanijekremen selv), og ha masse frisk og syrlig frukt/bær på toppen. Anonymous poster hash: d7834...eee Samme her egentlig, men jeg spiser nå gjerne pavlova for å være hyggelig likevel. Problemet er at den neppe blir spist av de som tror at den er for søt. Jeg skal heller forsøke meg på en mindre søt pavlova i privat sammenheng for å overbevise herrene under og ved siden av meg Del opp kaken in fine stykker og pynt dem pent kanskje? Kaker med fyll er vanskelige å spise generelt. Men om de ikke er så høye og har fristende pynt, så er det enklere. Om du deler dem opp i fine stykker, så ser det ikke ut som langpannekake heller. Hva med en sånn nesten-rå fransk konfektkake? Tror de kan lages uten hvetemel faktisk. Anonymous poster hash: ad9a9...436 Jeg tenkte på det, men da blir det litt kronglete med transport og dandering. Og som sagt hadde det gjort seg med noe rundt på kakebordet. Det var i hvert fall det jeg fikk beskjed om. Er du altså ute etter en kake som kan spises med hendene? Isåfall burde du presisere det. De færreste kaker laget i rund form er egnet til håndspising. Det samme gjelder kaker med fyll. Det blir fort veldig mye kliss. De fleste kaker laget i rund form blir såpass myke at det er håpløst å ete med nevene, med mindre man tar bitte små ministykker, og det er jo bare kjipt. Å dra med seg kaker som ingen vil spise fordi det er så upraktisk og klissete er jo bare bortkastet. Skal du ha ting som egner seg til å etes med hendene vil jeg si går for langpannekake, rullekaker, eller porsjonskaker som muffins, fylte boller, etc. Anonymous poster hash: f3d3f...07c Den må ikke nødvendigvis kunne spises med hendene, men jeg vet om flere runde fyllkaker som fint kan spises fra serviett - og det er de som to andre jeg kjenner skal lage: En ostekake med bær og en annen fruktkake med smulder oppå. Jaja, jeg har ennå et par dager på å finne ut av det. Takk for alle innspill likevel. Anonymous poster hash: 6bc9b...c6f
Gjest Ennasus Skrevet 7. juli 2014 #20 Skrevet 7. juli 2014 (endret) Hmm, hvis det skal være enkelt og praktisk ville jeg gått for kringle, kanelboller, kanelgiffler, boller osv. Eller kanskje kjeks er bare å bruke glutenfrie mel! Boller og kringle kan jo ha mye forskjellig fyll, for eks sjokolade, kanel og sukker, rosiner... Disse er jo litt spennende: http://www.godt.no/#!/artikkel/20351712/morsomme-paaskeboller-med-usynlig-fyll Hvis du vil ha kake så finnes det jo kaker som uikke har så mye krem osv, jeg er blandt annet veldig glad i sirupskake, krydderkake, kokoskake og sitronkake eplekake med revne epler istedet for båter er også lurt Endret 7. juli 2014 av Ennasus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå