Gå til innhold

pappa forventer og bruker ting mot meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 30 år. Jeg er ferdig utdannet og har kjempet meg gjennom flere år på universitetet. Forelderene mine eier et stort hus med mye tomt og et gårdsbruk. . Jeg har flyttet inn midlertidig fordi jeg ilke har fått meg en permanent jobb. Jeg jobber hele uken og søker jobber hele tiden ellers. Jeg bekymrer meg mye. Jeg kiker dette idylliske stedet, men vet at det krever ekstremt med vedlikehold. Faren min jobber med vedlikeholdet hele tiden. I dag hadde jeg lagt planer. Jeg er aldri ute med venner og jeg prøver å være mer sosial. Jeg har ikke kjæreste og har gjort alt for utdannelsen, noe pappa aldri har sett verdien av. Han vil at jeg skal være kvinne, dame, feminin og mann. Kjører jeg traktor, kritiserer han hvordan jeg gjør det, og jeg vet at hans behov for hjelp er en Unnskyldning for å få meg til å lære med den hensikt at jeg skal ta over og hjelpe mamma hvis han går bort, en fin tanke. Jeg har aldri vært interessert i maskiner. Moren min er husmor og tar ikke i maskiner. I dag spurte han om jeg ikke ville kjøre bobcat. Han har et restaureingsprosjekt på gang. Jeg sa nei. Jeg har andre planer, dette ble han sur for. Sist gang holdt jeg på å falle ned fra andre etasje. Jeg sa at jeg kan hjelpe til hvis han trenger en håndsrekning. Han ble sur og gikk alene. Jeg sitter med kronisk dårlig samvittighet. Vet jeg må ut herfra. Denne arven er like mye en " forbannelse" som en velsignelse. Jeg er jo heldig, men født som et individ med muligheter til å skape et liv uten presset om å ta over, det har jeg ikke.Han sa at han følte seg som en idiot for å jobbe så hardt uten å få hjelp for noe han gjør for meg. Jeg er frustrert og faller i et dilemma. Hva gjør jeg? Nå kan jeg ikkedra ut med venner for da signaliserer jeg llatskap, så sitter her inne. Sa jeg skulle hjelpe han uansett, men nå vil han ikke ha hjelp. Ser rundt meg og vet at det ikke er noen venninner som gjør noe særlig for foreldrene sine fordi de har skapt sine liv med sine familier.

Anonymous poster hash: 3e833...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg og at det kan være en forbannelse.

Hva du skal gjøre er ikke let tog råde deg til.

Skrevet

Vel.. Det kommer an på. Bor du inne på dine foreldre eller har du egen "stue"

eller tilsvarende på gården? Og betaler du husleie/egen mat? Hvis ikke synes jeg det er en selvfølge at du hjelper til og bidrar. Og det synes jeg egentlig du bør gjøre uansett, men hvor mye kommer an på om/hvor mye du eventuelt betaler for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...