Gå til innhold

Risikabelt med mye penger på brukskontoen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på tyveri av kortet, ikke shopping altså ;)

Anonymous poster hash: 80ecc...209
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i hvert fall aldri mye penger på lønnskontoen. Overfører straks til sparekontoen og lar det stå der til jeg trenger mer og overfører da bare med bankapp'en til brukskontoen igjen.

Anonymous poster hash: 0f32c...e19

• Liker 1
Skrevet

Når jeg har mye penger stående på brukskonto overfører jeg til en annen konto som jeg ikke har kort til. / Sparekonto. Tenker at det minsker risikoen for å bli frarøvet masse penger :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har bankkort på kontoen så kan du ende som midlertidig blakk, det er vel risikoen. Da er det mindre risky med kredittkort, så sant du ikke er luksusfellekandidat. Da tappes du i verste fall for penger du ikke hadde, og de blir tilbakebetalt med mindre det var uaktsomhet i bildet.

Anonymous poster hash: 78907...e89
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri mye penger på min brukskonto. Prøver å ikke ha mer enn 5000.-

Overfører det meste til kontoer hvor jeg ikke har kort til.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Overfører penger til regningskontoen eller sparekontoen. Så setter jeg heller litt penger tilbake på brukskontoen om det er noe spesielt jeg trenger en dag, men normalt sett så klarer jeg meg fint med noen hundrelapper på brukskontoen.

Hadde over 2000kr på brukskontoen en gang, og det var selvfølgelig den gangen kortet ble stjålet.

Fikk jo alle pengene tilbake etter anmeldelse og snakk med banken,mæ men det var likevel kjipt der og da

Skrevet

Jeg har en konto uten kort til, hvor jeg får inn alt av inntekt og lønn og skattepenger og slikt. Når jeg trenger penger overfører jeg til kontoen som har jeg visakort til. På den måten har jeg mer kontroll på pengebruken og jeg har ikke mer penger enn nødvendig.

Så har jeg en sparekonto og en BSU-konto som jeg overfører til så fort jeg har mye penger. Da bruker jeg ikke mer penger enn nødvendig. ;)

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting er jo at brukskontoen som regel har elendig eller ikke-eksisterende rente.

Anonymous poster hash: 78907...e89
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skummelt med tanke på skimming. Har en forbrukskonto med debetkort, en felles regningskonto, en mat og husholdningskonto med to debetkort, en felles bufferkonto, samt en egen høyrentekonto og verdipapirkonto. Mannen har også egen forbrukskonto og sparekonto.

Anonymous poster hash: 1b546...84e

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri mer enn en million på kontoen som er tilknyttet kortet. Hehe, nei alvorlig, jeg overfører etter behov. Oftest 500,- kr. om gangen. Kortkontoen har aldri mer enn 1000,- om gangen. Har brukt kortet en del online.

Anonymous poster hash: 4d119...18c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...