Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal en tur til Stockholm i bryllup, og er litt bekymret for hva jeg skal ha på meg i storbyen. Det er lagt opp til pikniker og sightseeing for gjestene gjennom hele bryllupshelga, og det er også meldt bra vær.

Har lest at korte shorts ikke er så trendy lenger? Jeg har dongrishorts som går til midten av låret, men vil ikke ha dem på hvis jeg da skiller meg veldig ut. Har ikke lyst å være hun dølle nordmannen som ikke kan kle seg...selv om det vel er det jeg er. Bor på et mindre sted og her går alle i korte shorts. Men de fleste andre gjestene er trendy stockholmsboere..og hvis det er utrendy med korte shorts nå, går de definitivt ikke med dem.

Kunne hatt på meg kjoler, men hadde da fått problemer med lår som gnisser. Lange bukser kan jeg ikke gå med i 25 grader.

Jeg er 32, og har godt med former.

Anonymous poster hash: 921f2...772

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ha en sånn sykkelsshorts eller kort tights under kjolen som dekker over der lårene gnisser?:) Gjorde jeg nylig i 60års lag, funka helt fint:)

Anonymous poster hash: ea930...c17
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ha en sånn sykkelsshorts eller kort tights under kjolen som dekker over der lårene gnisser?:) Gjorde jeg nylig i 60års lag, funka helt fint:) Anonymous poster hash: ea930...c17

Joda, klart jeg kan det, og jeg kommer nok til å ha på meg kjole en av dagene. Men det er snakk om 3-4 dager i byen med de ande gjestene, og jeg ville gjerne hatt på meg noe annet enn kjole og skjørt alle de dagene... :)

TS

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det som nå er på vei inn av shorts'er tror jeg du får en god oversikt over her.

Og skulle du ta sjansen på å kjøpe deg en shorts på salg nå, om du finner en som har passende mål og som du liker godt, så har min favorittbutikk shorts'er på salg her.

Det er variert i mønster, lengder og fasonger :)

Ellers vil jeg ikke se bort fra at besøket i Stockholm kan gi muligheter til å finne en fin shorts du liker, - om det blir tid til slike aktiviteter da...

AnonymBruker
Skrevet

Joda, klart jeg kan det, og jeg kommer nok til å ha på meg kjole en av dagene. Men det er snakk om 3-4 dager i byen med de ande gjestene, og jeg ville gjerne hatt på meg noe annet enn kjole og skjørt alle de dagene... :)

TS

Aah, okay! Da ville jeg kanske gått med tights under kjole/skjørt noen av dagene, kanskje et maxiskjørt? Eller så finnes det vel shorts som når litt lengre ned på låret(regner med det er øverst du har problemer, har i alle fall jeg!), kanskje en jumpsuit med passe lengde? Piratbusker? Kan jo gå boyfriend style med en herreshorts om du ikke finner for dame, de er stort sett lengre.

Anonymous poster hash: ea930...c17

AnonymBruker
Skrevet

Det som nå er på vei inn av shorts'er tror jeg du får en god oversikt over her.

Og skulle du ta sjansen på å kjøpe deg en shorts på salg nå, om du finner en som har passende mål og som du liker godt, så har min favorittbutikk shorts'er på salg her.

Det er variert i mønster, lengder og fasonger :)

Ellers vil jeg ikke se bort fra at besøket i Stockholm kan gi muligheter til å finne en fin shorts du liker, - om det blir tid til slike aktiviteter da...

Takk! Mye fint her :) Ser ut til at man fremdeles kan gå med shorts - men kan man gå med korte shorts i en by? Eller er det kun til strand og mer avslappede steder? Det er jo ikke tropevarme i Stockholm, akkurat, selv om det er mer enn varmt nok for meg..

Aah, okay! Da ville jeg kanske gått med tights under kjole/skjørt noen av dagene, kanskje et maxiskjørt? Eller så finnes det vel shorts som når litt lengre ned på låret(regner med det er øverst du har problemer, har i alle fall jeg!), kanskje en jumpsuit med passe lengde? Piratbusker? Kan jo gå boyfriend style med en herreshorts om du ikke finner for dame, de er stort sett lengre. Anonymous poster hash: ea930...c17

Tingen er at jeg har shorts som jeg fint kan bruke, jeg er bare usikker på om jeg kommer til å skille meg ut som ei bondsk, norsk kjerring dersom det viser seg at trendy stockholmere ikke har gått i korte shorts siden 2011... <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'>

Gjest Lille-pus
Skrevet

Takk! Mye fint her :) Ser ut til at man fremdeles kan gå med shorts - men kan man gå med korte shorts i en by? Eller er det kun til strand og mer avslappede steder? Det er jo ikke tropevarme i Stockholm, akkurat, selv om det er mer enn varmt nok for meg..

Tingen er at jeg har shorts som jeg fint kan bruke, jeg er bare usikker på om jeg kommer til å skille meg ut som ei bondsk, norsk kjerring dersom det viser seg at trendy stockholmere ikke har gått i korte shorts siden 2011... ;)

Jeg blir litt i stuss her nå.....

Er det viktigste å være ikledd det Stockholms damene anser som siste skrik? - eller det du selv føler deg flott og komfortabel i?

Den som har pene ben kan gå i cityshorts eller korte shorts etter eget ønske.

Om jeg var deg ville jeg grave frem selvtilliten min, ta med shorts jeg føler meg flott i, og la Stockholms damene gå med de plaggene de selv føler seg komfortable i.

- eller er det en motekonkurranse du skal i, og ikke en hyggelig tur i forbindelse med et bryllup?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke alle stockholmere veldig trendy da, det er omtrent som her hjemme. Noen ser ut som de har arvet mors klesskap fra -72 og andre kunne vært klippet ut av en motekatalog. Hvis shortsen er slik som denne http://www.hosjytte.dk/articles/10480d.jpg så syns jeg det er bondsk og kjerringaktig uansett, og ofte kan shorts på kvinner med former fort se upent ut (jeg er ingen sylfide selv, men shorts i min verden er kun for fjellturer og hagearbeid). Hva med å kjøpe seg en capribukse i steden? Det kutter stoffet der man er smalest og ser mye mer flatterende ut.

Når det gjelder klamme lår og sommerkjoler, så anbefaler jeg disse: http://www.bandelettes.com/

Kjøpte det etter å ha fått det anbefalt her inne, og det er fantastisk! Ingen mer lårgnissing, klamme sykkelshorts eller strømpebukser i sommervarmen. Fra jeg kjøpte til de lå i postkassen gikk det 4 dager.

Anonymous poster hash: 435da...858
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt i stuss her nå.....

Er det viktigste å være ikledd det Stockholms damene anser som siste skrik? - eller det du selv føler deg flott og komfortabel i?

Den som har pene ben kan gå i cityshorts eller korte shorts etter eget ønske.

Om jeg var deg ville jeg grave frem selvtilliten min, ta med shorts jeg føler meg flott i, og la Stockholms damene gå med de plaggene de selv føler seg komfortable i.

- eller er det en motekonkurranse du skal i, og ikke en hyggelig tur i forbindelse med et bryllup?

Helt ærlig? Begge deler - men kanskje mest det første. Til vanlig bryr jeg meg lite, og går i rimelig klassiske klær, men brudeparets venner er trendy stockholmere som jobber i mediebransjen, som modeller og som stylister. Jeg er ikke ute etter å ikle meg siste skrik, akkurat, men jeg vil føle at jeg har på meg noe som gjør at jeg blender inn.

Når det er 25 grader her jeg bor går jeg ikke rundt i byen, men ligger helst på stranda eller er i hagen. Hadde det vært 10 grader kjøligere i Stockholm hadde jeg hatt plenty av muligheter, men jeg veit rett og slett ikke hva som er vanlig å ha på seg i en storby midt på sommeren. For det pleier jeg å holde meg unna...

Dette høres vel ikke så politisk korrekt ut, men jeg vil bare ikke stikke meg ut disse dagene. Gruer meg nok som det er til å omgås fremmede mennesker (pluss brudeparet) i 3-4 dager :(

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke alle stockholmere veldig trendy da, det er omtrent som her hjemme. Noen ser ut som de har arvet mors klesskap fra -72 og andre kunne vært klippet ut av en motekatalog. Hvis shortsen er slik som denne http://www.hosjytte.dk/articles/10480d.jpg så syns jeg det er bondsk og kjerringaktig uansett, og ofte kan shorts på kvinner med former fort se upent ut (jeg er ingen sylfide selv, men shorts i min verden er kun for fjellturer og hagearbeid). Hva med å kjøpe seg en capribukse i steden? Det kutter stoffet der man er smalest og ser mye mer flatterende ut. Når det gjelder klamme lår og sommerkjoler, så anbefaler jeg disse: http://www.bandelettes.com/Kjøpte det etter å ha fått det anbefalt her inne, og det er fantastisk! Ingen mer lårgnissing, klamme sykkelshorts eller strømpebukser i sommervarmen. Fra jeg kjøpte til de lå i postkassen gikk det 4 dager. Anonymous poster hash: 435da...858

Takk! Jeg har egentlig ganske pene bein, og får komplimenter når jeg går i korte shorts. Til midt på låret. Men jeg er redd jeg er for gammel og at det ikke passer seg å bruke det i storbyen (i tillegg til at det er utrendy). Og jeg ser selv at jeg ikke kler shortser som slutter rett over kneet og som er vide nederst.

Capribukser føles kanskje ikke så trendy det heller..? Det har jeg ikke sett i butikkene i år, i hvert fall.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Helt ærlig? Begge deler - men kanskje mest det første. Til vanlig bryr jeg meg lite, og går i rimelig klassiske klær, men brudeparets venner er trendy stockholmere som jobber i mediebransjen, som modeller og som stylister. Jeg er ikke ute etter å ikle meg siste skrik, akkurat, men jeg vil føle at jeg har på meg noe som gjør at jeg blender inn.

Når det er 25 grader her jeg bor går jeg ikke rundt i byen, men ligger helst på stranda eller er i hagen. Hadde det vært 10 grader kjøligere i Stockholm hadde jeg hatt plenty av muligheter, men jeg veit rett og slett ikke hva som er vanlig å ha på seg i en storby midt på sommeren. For det pleier jeg å holde meg unna...

Dette høres vel ikke så politisk korrekt ut, men jeg vil bare ikke stikke meg ut disse dagene. Gruer meg nok som det er til å omgås fremmede mennesker (pluss brudeparet) i 3-4 dager :(

Et ærlig svar. Da foreslår jeg vi tar tak i det, og ser hva vi kan få til :)

Sa du noe om hvilken perfekt kroppsfasong du har, og hva du føler deg konfortabel med å vise frem?

Jeg tenker litt på cityshorts nå. De er 'anstendige' nok til å gå ut og spise lunch på et bedre sted, men samtidig luftige nok til at man ikke 'omkommer av varme'.

Jeg ser du liker best korte shortser, men bekymrer deg.

Kan det være litt hjelp i å se hva f.eks. Gant Women har i sitt utvalg i år? Gant selges i egen butikk i ett av Stockholms bedre magasiner, så farver og lengder vil være innefor årets motebilde her.

by Malene Birger er også i samme kategori, men med litt mer mønster.

- det er 3 stykker omtrent midt på denne siden.

Uansett vil jeg mene at en shorts i en klassisk farve, med en litt klassisk lengde (altså ikke en som flasher rumpeballene eller som er fotsid) vil aldri være utdatert, og dessuten ganske mulig å si at er helt 'ut'.

Uansett vil jeg jo tro at det er ditt selskap som er ønsket? - de færreste av oss ønsker å bli invitert i bryllup for å delta i en opplevd konkurranse om hvem som er mest 'in' i øyeblikket.

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg liker shorts som ikke er for korte. Du kan pynte det opp og ned og kan style det på forskjellige måter. Jeg bryr meg ikke om noe er "inn" eller "ut". Føler jeg meg bra i det så betyr ikke trend noe som helst :)

Ta på shorts, du :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Har laget et forslag til styling til deg:

853b42bcf39ab730bc761274c0248bdc.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...