Gå til innhold

Trening, slanking og p-piller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg får på p-piller (loette), og jeg har hørt at om man går på p-piller så får man bare 40% effekt av treningen?? Leste det i en artikkel en gang.. Jeg trener ikke så altfor mye, men jeg prøver å være flink å trene et par ganger i uka.

Jeg er 20 år, og siden jeg begynte på p-piller (når jeg var 17) har jeg gått opp over 10kg.... Jeg gikk opp de 10 kg på et år og har holdt meg der siden da.. Det er jo så klart ikke bare på grunn av p-piller, men for dårlig kosthold og at jeg trener mindre.. Poenger er at jeg vil ned de 10kg igjen, men det føles så uoppnåelig.. Har prøvd mange ganger, men har rett og slett ikke peiling på trening og kosthold, og hver gang jeg har vært flink lenge, står vekta heelt stille. Da mister jeg motivasjonen og skeier ut. Men nå er jeg lei, jeg er 20 år og tør faen ikke å bade engang, jeg vil glede meg til sommeren igjen, og jeg har lyst til å få de til. Jeg er lei av å ha ekstremt dårlig selvtillit.

Jeg trenger råd.. Hva skal jeg spise, og hvor ofte (og hva?) skal jeg trene?

Hvor lang tid tror dere det vil ta å gå ned 10 kg?

Hvis det hjelper er jeg 165cm høy og veier nå ca. 70kg, og vil ned til 60 igjen. Jeg er forsåvidt ikke feit i den forstand, men lubben, og dette føles ikke som min kropp..

Anonymous poster hash: 76e43...73a
Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

Et raskt google-søk viser at kvinner som bruker p-piller kan få mindre utbytte av trening. Men slik jeg forstår artiklene, dreier dette seg mest om muskelbygging, ikke vekt. Kvinner på p-piller får mindre muskelmasse av trening, iflg artiklene jeg fant. Stod ikke noe om vekt.

Man kan få økt matlyst av p-piller, og dermed gå opp i vekt. Hos deg handler det nok også om at du har vokst og utviklet deg siden du var 17. Å gå ned i vekt på p-piller skal så vidt jeg vet ikke være noe problem. Det handler om kalorier inn vs kalorier ut. Med mindre det er noe galt med stoffskiftet ditt, går du ned i vekt hvis du forbrenner mer enn du konsumerer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...