Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jåla
Skrevet

Hei.

På begge overarmene har jeg litt rød og "nuppete" hud, med noen bittesmå hvite talger. (Har ikke uren hud noen andre steder)

Jeg både vasker meg der daglig og bruker peeling krem et par ganger i uken, men det er der altså fortsatt.

Noen som vet hva det kommer av, og hva jeg kan gjøre?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått has på noe av mine nupper på overarmene ved hjelp av tørrbørsting (med hampvott). Tar overarmene annenhver dag ca og det har gjort dem mye bedre :wink:

Skrevet

Du må skrubbe godt, til huden er rød, og så smører du på fuktighetskrem etterpå.

Skrevet

Jeg hadde også dette problemet tidligere. Men så fikk jeg meg en slik skuresvamp som jeg bruker (med såpe på) hver gang jeg dusjer. Smører godt med fuktighetskrem etterpå.

Tidligere så trodde jeg at huden skulle bli mere fet og nuppete hvis jeg brukte mye fuktighetskrem, men det var nok ikke riktig.

Er fin fin nå, huden på overarmene er myk og glatt :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må skrubbe godt, til huden er rød, og så smører du på fuktighetskrem etterpå.

du mener i dusjen når huden er fuktig?en vanlig skrubb vått holder det tror du? er veldig plaget av dette skjønner ikke hva det kommer av??

Gjest Poirot
Skrevet

Har lest at dette eer et fenomen som ikke er like lett å bli kvitt, da det sitter latent i kroppen. Selv skrubber ejg så mye jeg kan, men det blir aldri helt borte.

Skrevet

Viss det er det samme som jeg har, er det ihvertfall for min del ingen nytte å skrubbe! Jeg mailet en gang med en dame som er ansatt sentralt i Dermalogica, og hun ga meg en forklaring på hva dette kunne være, men husker ikke helt hva hun sa. Tror det var noe med talgkjertler. Vil anbefale deg å gå til en dyktig hudpleier jeg, har og hørt at man aldri må klemme på de, veldig lett å få arr.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har nupper på underarmene, jeg skrubber og skrubber og har gjort det i ett par år nå, men jeg har de fortsatt.....(Heldigvis viser de ikke så godt..)

Clea

Gjest Hulderjenta
Skrevet
hørt at man aldri må klemme på de' date=' veldig lett å få arr.[/quote']

:Nikke:

:(

Men godt å høre at andre også har slike talg-nupper på overarmene, trodde jeg var den eneste i verden jeg... :sjenert: Har aldri sett noen andre med sånnt...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes bare det blir vondt verre når jeg skrubber, jeg. Altså, greit nok at det blir mykerer og at nuppene går vekk straks etter skrubbing, men i ettertid hoper det seg om masse nubber hos meg iallefall.

Skrevet

har hatt problemet. Fant ut at huden var veldig tørr og at den prøvde å kompensere dette med å produsere talg derav kvisene/urenhetene. etter at jeg begnte å skrubbe meg - gjør dette grundig og hver gang jeg dusjer, samt smører meg med god fuktighetskrem (eller jojobaolje har vært fin), har problemet gradvis og relativt raskt nærmest forsvunnet- anbefaler deg å prøve det!

Samme gjelder urenheter andre steder... mindre plaget nå som jeg er mer nøye med skrubb og fuktighet - dessuten tar jeg tran, sikker på at det også hjelper :roll:

Skrevet

Mener å ha hørt at det har noe med melkeallergi/allergi å gjøre.

Uansett, jeg hadde mange sånne, ordentlig stygt, men mine forsvant etter at jeg slutta å drikke melk...mulig det bare hjalp meg siden jeg har melkeallergi, men de forsvant da!

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at kroppskremer med glykolsyre kan bøte på problemet. Sjekk med en hudpleier om så er tilfelle. Slike kremer bidrar i hvertfall til å fjerne døde hudceller slik at fuktighetskrem kan trenge dypere ned i huden.

Skrevet

Det samme problemet har jeg. aldri hatt uren hud, bare på overarmene. nuppete :-? skal prøve ut noen av tipsene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...