Gå til innhold

Tok med 2åringen i lastebil!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så utrolig sint å skuffa!! At mannen kan være så respektløs og likegyldig!! Vi skulle opp til svigers da svigerfar kommer med lastebilen. Jeg møter mannen og vår 2 år gamle sønn sittende i lastebilen. De stopper og sier de skal nedover til "byen". Jeg protesterer med det samme da det ikke er bilstol eller belter i lastebilen. Jeg sier at det ikke er greit. Men så sier mannen at "jammen jeg holder han fast", også reiste de!!!! Er det virkelig mulig!?? Burde jeg ringe politiet?! Jeg er så sint og redd for sønnen min!!! :(

Anonymous poster hash: b4cc3...e21

Skrevet

Hva hjelper det å holde ungen fast om ulykken er ute egentlig :klo:

Nå går det mest sansynlig bra, men man vet jo aldri og selv ville jeg aldri tatt en unge med i bil eller lastebil hvor det ikke var mulig å sikre.

Vet ikke om du kommer noen vei om du melder det til politiet, men du burde i alle fall sørge for at mannen din forstår at dette overhodet ikke er greit.

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jøss. Du må i alle fall ta en alvorsprat med mannen din om sikring av barn i bil. Søk opp artikler om det på nettet, og vis ham dem. Det finnes jo også filmer på youtube vil jeg tro som viser hvordan det kan gå om man ikke sikrer barn godt nok i bil.

Jeg reagerer også på at han bestemmer seg for å kjøre en helt annen vei med barnet når dere egentlig skulle noe annet. Men er du sikker på at dere var samstemte på når dere skulle dra til svigers i utgangspunktet?

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

De er hjemme igjen nå, og jeg har virkelig forklart mannen hvor skapet skal stå! Jeg er enda så sint at jeg får lyst til å filleriste han.

At han ikke eier mer vett- og at svigerfar(som kjørte) heller ikke stoppet når jeg sa ifra! Jeg fatter ikke at de ikke skjønner at å holde fast ungen ikke er til noen nytte om man kræsjer eller kjører av i 80km/t...:klaske:

Svigers er naboer og det var ingen misforståelse. Mannen og sønnen skulle gå i veien opp, så skulle jeg og lillesøster komme etter. Men så kom svigerfar i lastebilen og de ble med der.

Jeg vil for evig være redd for å etterlate far alene med barna heretter, når han nå har bevist hvor ufattelig uansvarlig han kan være!!

Anonymous poster hash: d0226...da6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt på med onkelen min da han kjørte traktor da jeg var tre år gammel.

Han buree vært satt i fengsel, altså.

Hysteri.

Anonymous poster hash: 08784...5a6

AnonymBruker
Skrevet

Hysteri.

Anonymous poster hash: 08784...5a6

Så du synes det er greit at en 2åring sitter på i lastebil på hovedveien der fartsgrensen er 80 km/t og at den sitter der helt usikret?!

Å sitte på i traktor som går i 40-50 km/t er noe annet, selv om det heller ikke er greit i mine øyne!!

TS

• Liker 2
Skrevet

Hysteri.

Har du sett hva som skjer med en kropp som ikke er fastspent når det skjer en ulykke?

• Liker 4
Skrevet

Mannen din kan virkelig ikke være den skarpeste kniven skuffen...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ha ringt først barnefaren og sagt at de enten stopper de nå eller så ringer du politiet, ts. Det gjør du neste gang. For med mindre du skiller deg og får eneansvar for barna så vil det skje igjen. Flere ganger.

Anonymous poster hash: a2910...af8

Skrevet

Tror ikke jeg hadde orket å være gift med en mann som tok så lett på sikkerheten til barnet vårt. Så det hadde nok blitt en lang samtale den kvelden, og hvis han ikke skjønte alvoret tror jeg forholdet hadde røket. Og så hadde det blitt meldt til både politi og barnevern hvis jeg så det igjen. (Nå forutsetter jeg at de faktisk kjørte lastebilen på offenlig vei, jeg ble litt forvirret angående om de kjørte langt/fort eller om det bare var å kjøre ned en privat oppkjøring.)

• Liker 2
Skrevet

Ikke rart at 50% av forhold ryker..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg hadde orket å være gift med en mann som tok så lett på sikkerheten til barnet vårt.Så det hadde nok blitt en lang samtale den kvelden, og hvis han ikke skjønte alvoret tror jeg forholdet hadde røket. Og så hadde det blitt meldt til både politi og barnevern hvis jeg så det igjen.(Nå forutsetter jeg at de faktisk kjørte lastebilen på offenlig vei, jeg ble litt forvirret angående om de kjørte langt/fort eller om det bare var å kjøre ned en privat oppkjøring.)

De kjørte 3 mil til sammen på offentlig vei! Jeg er fortsatt skikkelig oppgitt inni meg. Får ikke ut av hodet at han faktisk gjorde som han gjorde!! Har snakket ordentlig med han og han lovet at det aldri skulle skje igjen. Håper virkelig jeg kan stole på det.

TS

Skrevet

Så du synes det er greit at en 2åring sitter på i lastebil på hovedveien der fartsgrensen er 80 km/t og at den sitter der helt usikret?!

Å sitte på i traktor som går i 40-50 km/t er noe annet, selv om det heller ikke er greit i mine øyne!!

TS

Nei, men jeg syns du overdriver når du spør om du skal ringe politiet.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart at 50% av forhold ryker..

Hva mener du?

Anonymous poster hash: 2676e...63e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg syns du overdriver når du spør om du skal ringe politiet.

Kødder du?

Klart man ringer politiet når noe bevist utsetter en toåring for noe ulovlig og farlig.

Anonymous poster hash: 4e92e...5ea

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Kødder du?

Klart man ringer politiet når noe bevist utsetter en toåring for noe ulovlig og farlig.

Anonymous poster hash: 4e92e...5ea

O lala...

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ringt onkel politi og spurt pent om de hadde kapasitet til å stoppe og bøtelegge svigerfar. Han er den ansvarlige som sjåfør.

Og mannen, han skulle jeg tatt så hardt at han knapt hadde turt å sette ungen på trehjulssykkel i fremtiden!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt onkel politi og spurt pent om de hadde kapasitet til å stoppe og bøtelegge svigerfar. Han er den ansvarlige som sjåfør.

Og mannen, han skulle jeg tatt så hardt at han knapt hadde turt å sette ungen på trehjulssykkel i fremtiden!

:ler: Morsom formulering! Men fra spøk til alvor, jeg ringte ikke politiet, men skjer det igjen så er det ingen tvil! Og mannen, han fikk så skjorta flagra!!

AnonymBruker
Skrevet

O lala...

Det hadde du ikke sagt om denne saken endte i media med følgende oversikt: "2 åring kastet ut av frontruta på en lastebil"

Anonymous poster hash: 58be6...f76

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg så utrolig sint å skuffa!! At mannen kan være så respektløs og likegyldig!! Vi skulle opp til svigers da svigerfar kommer med lastebilen. Jeg møter mannen og vår 2 år gamle sønn sittende i lastebilen. De stopper og sier de skal nedover til "byen". Jeg protesterer med det samme da det ikke er bilstol eller belter i lastebilen. Jeg sier at det ikke er greit. Men så sier mannen at "jammen jeg holder han fast", også reiste de!!!! Er det virkelig mulig!?? Burde jeg ringe politiet?! Jeg er så sint og redd for sønnen min!!! :(

Anonymous poster hash: b4cc3...e21

http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1979-09-21-7?q=bruk+av+personlig+verneutstyr

http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1993-09-17-855?q=gebyr+bilbelte

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4/KAPITTEL_4#KAPITTEL_4

§ 23 a.Personlig verneutstyr.

Kongen kan bestemme at personlig verneutstyr og annet utstyr til sikring av personer skal brukes under kjøring med motorvogn. Kongen kan gi nærmere regler om omfanget av bruken og unntak fra påbudet. Det kan bestemmes at føreren skal være ansvarlig for at passasjer under 15 år bruker utstyr som nevnt i første punktum.

http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1990-06-29-492?q=forelegg

Forskrift om forenklet forelegg i vegtrafikksaker

13. Unnlatt sikring av passasjerer under 15 år, jf. vegtrafikkloven § 23a, jf. forskrift 21. september 1979 nr. 7 om bruk av personlig verneutstyr under kjøring med motorvogn kr 2 000,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...