Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er gravid for 2.gang nå, og det blir ca 15 mnd mellom barna. Jeg trodde at magen kom til å vises mye fortere enn første gang, men hittil har jeg ikke mage enda. Er bare hard nederst. Kjenner heller ingen liv.

Varme og ømme bryster har jeg da.

Men kvalmen har gått over.

Begynner jo å lure på om alt er bra med den lille, da :sjenert:

Noen som har opplevd lignende?

Anonymous poster hash: 52841...9c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er gravid for 2.gang nå, og det blir ca 15 mnd mellom barna. Jeg trodde at magen kom til å vises mye fortere enn første gang, men hittil har jeg ikke mage enda. Er bare hard nederst. Kjenner heller ingen liv.

Varme og ømme bryster har jeg da.

Men kvalmen har gått over.

Begynner jo å lure på om alt er bra med den lille, da :sjenert:

Noen som har opplevd lignende?

Kommer jo an på hvor stor du var før du ble gravid med nr. 2 - var du veldig slank, synes jeg det er rart at ikke magen sees i uke 17 i svangerskap nr. 2. Var du derimot litt lubben (som mange er like etter en fødsel) er det vel ikke så rart om magen ikke er veldig definert nå.

Går du ikke til jordmor? Har h*n sjekket hjertelyd? Dessuten er det vel tid for ordinær UL nå.

Jeg kjente liv mye tidligere i svangerskap nr. 2, men om man kjenner liv tidlig har jo mye med morkakens plassering osv. å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts.

Jeg er også gravid og det blir 15 mnd mellom mine også. Har ganske liten mage, kan faktisk bruke mine vanlige bukser enda (det er ikke low waist skinny jeans altså) men litt stretch og høyere liv.

Har begynt å kjenne litt liv den siste uka, men ikke mye. Jeg har morkaka fremme.

Trodde også magen kommtil å bli større raskere siden jeg leste det var vanlig, men virker ikke slik her, selv om jordmor sa at den lå litt høyere enn snittet, og st det sikkert var pga 2gangs gravid.

Alt er sikkert fint hos deg, om du er redd kan du jo evt ts en privat ul for å slappe av :)

Anonymous poster hash: efbf6...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hvor stor du var før du ble gravid med nr. 2 - var du veldig slank, synes jeg det er rart at ikke magen sees i uke 17 i svangerskap nr. 2. Var du derimot litt lubben (som mange er like etter en fødsel) er det vel ikke så rart om magen ikke er veldig definert nå.

Går du ikke til jordmor? Har h*n sjekket hjertelyd? Dessuten er det vel tid for ordinær UL nå.

Jeg kjente liv mye tidligere i svangerskap nr. 2, men om man kjenner liv tidlig har jo mye med morkakens plassering osv. å gjøre.

Jeg hadde ikke helt flat mage, men var ikke så lubben eller. Er 164 og veide 62 da jeg ble gravid igjen...

I forrige svangerskap lå morkaken foran ihvertfall....

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts.

Jeg er også gravid og det blir 15 mnd mellom mine også. Har ganske liten mage, kan faktisk bruke mine vanlige bukser enda (det er ikke low waist skinny jeans altså) men litt stretch og høyere liv.

Har begynt å kjenne litt liv den siste uka, men ikke mye. Jeg har morkaka fremme.

Trodde også magen kommtil å bli større raskere siden jeg leste det var vanlig, men virker ikke slik her, selv om jordmor sa at den lå litt høyere enn snittet, og st det sikkert var pga 2gangs gravid.

Alt er sikkert fint hos deg, om du er redd kan du jo evt ts en privat ul for å slappe av :)Anonymous poster hash: efbf6...0ea

Ja jeg har også plass i mine vanlige bukser. Men kjenner jo at det begynner å bli litt ubehag til tider:)

Jeg har ikke gått til jordmor da vi har vært på flyttefot til annen by. Men har en privat jordmor jeg tenkte å kontakte nå. Skal på ordinær ul nå i juli.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nr 2 i søskenflokken, og da min mor var gravid med meg åpnet hun bukseknappen den siste måneden før jeg ble født. Ingen så at hun var gravid, og hun var slank.

Jeg levde i beste velgående da jeg ble født 1-2 uker før termin, og ikke var jeg liten heller.

Snakk med legen hvis du er urolig, men ikke alle får stor mage.

Anonymous poster hash: 77010...147
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig tynn før jeg ble gravid med nr 1, fikk ikke ordentlig mage før uke 25-27, rundt der. Alt var fint med lille i magen, men var veldig kjedelig med alle kommentarene om at magen min var så liten. Ble selvfølgelig veldig redd

Anonymous poster hash: 4ada6...549

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med nr.2 i uke 24. Bruker mine vanlige bukser enda, i str. S. Har gått opp fra 52 til 54 kg og får hele tiden høre hvor liten jeg er. Har kjent liv siden uke 17, men morkaken foran. Nå kan man se babyen røre på seg. Har vært på 3 UL inkl den ordinære. Alt har sett fint ut og ingen fagfolk har vist tegn til bekymring.

Men førstemann fortalte jeg ikke om graviditeten til kollegaer før i uke 30. De fleste hadde ikke hatt en tanke på at jeg kunne være gravid og fikk "sjokk" da de hørte hvor langt jeg var.

Mage under graviditet er like individuelt som mager generelt :)

Anonymous poster hash: f0a0e...e6e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med nr.2 i uke 24. Bruker mine vanlige bukser enda, i str. S. Har gått opp fra 52 til 54 kg og får hele tiden høre hvor liten jeg er. Har kjent liv siden uke 17, men morkaken foran. Nå kan man se babyen røre på seg. Har vært på 3 UL inkl den ordinære. Alt har sett fint ut og ingen fagfolk har vist tegn til bekymring.

Men førstemann fortalte jeg ikke om graviditeten til kollegaer før i uke 30. De fleste hadde ikke hatt en tanke på at jeg kunne være gravid og fikk "sjokk" da de hørte hvor langt jeg var.

Mage under graviditet er like individuelt som mager generelt :)Anonymous poster hash: f0a0e...e6e

Ja, det er jo veldig individuelt.. Men jeg klarer ikke slutte å bekymre meg heller nå:( synes det er litt rart at alt jeg kjenner er at jeg er hard nederst i magen. Begynner å lure på om jeg ikke er så langt på vei som jeg har blitt fortalt...

Prøvde en doppler isted, og måtte helt ned til skambeinet for å høre noen svake hjerteslag. Alt annet jeg fant var min egen puls :fnise: Tror i allefall det var hjerteslag jeg hørte.....

Det frister litt å ringe ned til kk og høre om de kan gi meg en sjekk. Men jeg tviler egentlig på at de er noe behjelpelig. Noen erfaringer rundt det?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk bare beskjed om at det var ikke noe å ringe de for. Gud som jeg gleder meg til å bli innlagt der.

AnonymBruker
Skrevet

Med første fikk jeg synlig mage rundt uke 23. Andre gang gikk jeg med tvillinger, og fikk mage ca uke 20. Jeg er normalvektig, med litt ekstra flesk på magen fra før.

Ei venninne har tre unger. Med første vistes ikke magen før helt i slutten. Med andre fikk hun gigantisk mage allerede i uke 15-16. Med tredje vistes det nesten med en gang, men hun ble aldri så stor som hun var i uke 16 med nr. 2.

Svangerskap er svært individuelle, også for hver enkelt person!

Anonymous poster hash: d59bf...2f8

AnonymBruker
Skrevet

Fikk bare beskjed om at det var ikke noe å ringe de for. Gud som jeg gleder meg til å bli innlagt der.

Jeg skjønner det egentlig. 17 uker på vei og ikke bevegelse er jo vanlig.

Da hadde jeg heller kjøpt meg en doppler eller gått til legen for å høre hjertelyd.

Anonymous poster hash: efbf6...0ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...