Gå til innhold

"Holder du ikke kjeft nå så banker jeg dritten ut av deg å kaster deg ned i skråninga!"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke vært mye søvn på meg i natt, typen kom hjem i halv 3 tiden i natt og vekket meg da han kom inn døra, begynte å kjefte på meg for å ikke ha handlet inn middag til i morgen (han er veldig sint av seg, skal alltid komme med slike dumme ting, fyren vet at det er jeg som gjør all innkjøp av mat, lager mat.. Det er ikke verre enn at jeg handler middagen inn idag!)

Jeg kjente jeg ble ordentlig sinna selv, frustrert og trist inni meg over måten han alltid skal snakke til meg, bruker å kalle meg stygge ting i krangelen han alltid lager og er så drittsekk til tider at jeg så ofte tenker at nå er nok nok!

Så begynte vi å krangle, og jeg ba han flere ganger om å la være, å værsåsnill slutte å krangle med meg, til ingen nytte. Til slutt blir jeg så lei meg, og sier det rett ut ; Jeg orker ikke mer. Det klikka totalt for fyren, han stod å "bjeffet" meg opp i ansiktet, stod å ristet av sinne og skrek ut at jeg kunne ta å holde kjeften min, for gjorde jeg ikke det så skulle han banke dritten ut av meg å deretter kaste med ned i skråningen utafor huset...

Jeg turte ikke gjøre annet enn å holde kjeft, svelge gråten som var på vei ut, og gå å legge meg. Jeg la meg ned, kjente bare en ekstremt vond følelse av å være redd. Det er ikke første gang han gjør meg redd på denne måten, men denne gangen var det som om det var like før han tok tak i meg å gjorde det han sa han skulle....

Det er også veldig ubehagelig for meg å vite at han har brukt å slåss mye i ungdommen sin fram til han var ca 23 (er i dag 26), banka opp folk på fester, måtte på psykiatrisk avdeling i 2 uker da han var 23 fordi han hadde slått løs på en fyr med balltre... Jeg har aldri prøvd å dømme han utfra dette som person, men det ligger selvfølgelig i bakhodet mitt og skremmer vettet av meg... Tenk om han en dag faktisk banker dritten ut av meg?
:tristbla:

Anonymous poster hash: 716ed...d48
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er handlinger som definerer hvordan du er som person, få det inn og kom deg bort. Ser du ikke dette tror jeg ikke han er den eneste som burde ha plass på psykiatrisk.

• Liker 5
Gjest New_Girl
Skrevet

Du har vel ikke tenkt å fortsette å være sammen med han?

• Liker 9
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Ja tenk...

Han har slått en fyr med balltre, pleide å banke opp folk og vært på psykiatrisk avdeling. Nå skriker han deg opp i ansiktet at han skal banke deg og kaste deg ned skråningen.

Synes du selv at du vil bruke mye mer tid av livet ditt på en sånn person? Du velger selv, men man trenger ikke være noen Kirsten Giftekniv for å forstå at før eller siden så vil han slå deg, gripe hardt i deg, fike til deg, fortsette å kalle deg stygge ting, være agressiv osv osv. Med mindre et menneske får veldig god hjelp og har mye egeninnsats så vil dette bare eskalere og bli verre med tiden.

Som sagt, ditt liv. Men hadde jeg vært i dine sko hadde jeg ikke sløst ett sekund mer av livet mitt med den fyren.

• Liker 20
Skrevet

Løøøøøøøøp!

• Liker 4
Gjest AquaFina
Skrevet

Det er handlinger som definerer hvordan du er som person, få det inn og kom deg bort. Ser du ikke dette tror jeg ikke han er den eneste som burde ha plass på psykiatrisk.

Veldig veldig enig

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ter han seg edru da? Beklager han seg? Tror du bør komme deg bort før han virkelig klikker..da er det for sent!

Skrekk og gru, om dere hadde fått barn.. Nei! Gå din vei før han bryter ned deg og ødelegger livet ditt! Du kommer til å bli ødelagt!

Anonymous poster hash: 5a6cf...2fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Uansett, dette er ikke en akseptabel måte å behandle sin kjæreste. Det ser du selv.

Du vet sikkert innerst inne selv at du må bort, ellers vil dette ende stygt.

Kom deg bort I DAG og få noen til å hjelpe deg/støtte deg. Ikke vær alene om dette. Varsle noen du kan ha i back up. Og ikke hent tingene dine alene, hvis det er du som skal flytte ut. Vær forberedt på at han kan bli sint og gal når du slår opp. Hvis han tar det på en OK måte, tror jeg du får se det som en bonus.

Du kan ikke redde denne mannen. Han er allerede screwed. Du vil ikke gå ned i dragsuget med han...

Anonymous poster hash: 88c16...d1e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heh, hvorfor er du sammen med denne mannen? Han der kan ende med å skade deg stygt og i værste fall drepe deg til slutt?!! Kom deg bort!

Anonymous poster hash: c7025...706
  • Liker 1
Skrevet

Kom deg vekk, jente!!

AnonymBruker
Skrevet

du må selvfølgelig komme deg bort fra han! Ser du virkelig en god og trygg og fin framtid med han? Må i hvert fall aldri sette barn til verden, det fortjener de ikke. Og du fortjener heller ikke å ha det sånn. Kom deg bort, før det er for sent. Hør på rådene her inne.

Anonymous poster hash: 7aa07...d7e
Skrevet

Han er en tikkende bombe og du bør bare dra uten å si noe. Det er feigt å avslutte forholdt via telefon, men i dette tilfellet tror jeg det vil være til ditt eget beste, ikke minst tryggeste!

Ikke fall for tomme utbrukte unnskyldninger om at han aaaaldri skal gjøre det igjen, ikke fall for at han kryper og trygler.
Ha noen med deg om du skal hente ting, tror uansett ikke du burde bli boende der.

Han trenger hjelp, ja, men du er ikke den som kan hjelpe han, det må han gjøre selv sammen med profesjonelle fagfolk!

Gjør deg selv en tjeneste, gå mens du ennå er i stand til å faktisk gå. Blir du ender du som underkuet eller i verste fall på forsiden av avisene, kvinne drept av kjæresten...

Du er sikkert glad i han og alt det der, men er det virkelig nok til å risikere liv å helse?
Blir du i dette forholdet må jeg si meg enig med kommentaren over, ikke bare han som trenger psykiatrisk hjelp.

• Liker 1
Skrevet

Kjære deg, kom deg bort fra denne mannen! Allier deg med noen du føler deg trygg med og flytt når han ikke er hjemme. Snakk med et krisesenter. Dette er virkelig ikke grei oppførsel! :klem:

Skrevet

Herregud, jente.

Les igjennom innlegget ditt en gang til. Så tenker du deg at din aller beste venninne hadde fortalt deg dette, om forholdet mellom henne og typen. Hva ville du ha svart henne, tror du?

Jeg tror at du innerst inne vet at du ikke kan ha det sånn, og denne fyren er farlig. Det finnes ingen unnskyldning for slik oppførsel. Jeg ville ha løpt som f...., og det i dag. Jeg tror også at jeg ville ha støttet meg på både venner, familie og muligens noen profesjonelle i tillegg. Han har kommet med ganske grove trusler mot deg, så jeg synes at du skal vurdere å be om en samtale med politiet. Det kan være greit for deg å få noen råd om hva du bør gjøre videre, tenker jeg.

Lykke til, TS. Du fortjener bedre enn dette!

• Liker 2
Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg lar meg stadig overraske over hva folk faktisk finner seg i, helt frivillig.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Man skal ikke være redd partneren sin. Da er ikke forholdet likeverdig.

Jeg synes heller ikke det spiller noen rolle hvordan han er edru fordi han velger å drikke på tross av at han vet at han blir idiot i fylla.

AnonymBruker
Skrevet

Flykt på dagen.

Anonymous poster hash: 8de56...00f

Skrevet

Løøp, det er ikke verdt det. Uansett om han en dag faktisk slår eller ei, så kommer du alltid til å være redd pga. idiotoppførselen du har sett og pga. det du vet om fortiden hans. Vil du virkelig det?

Følg rådene du har fått før i tråden - kom deg vekk, start ditt eget liv og ha gjerne noen sammen med deg hvis du må hente ting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Psykisk mishandling endrer deg som person. Latent vold/trusler om vold er en del av psykisk mishandling.

Det er også ofte den psykiske mishandlingen som er vanskeligst å komme over, samtidig som det er den letteste å avfeie for de som utøver den og for veldig mange andre som ikke har kunnskap nok om hvordan det skjer eller forstår hvilken effekt det har på et menneske.

Her er en test om "emotional abuse" som jeg personlig opplevde/opplever som ganske skremmende. Fordi jeg fikk svart på hvitt bekreftet hvor skadet jeg var blitt.

Jeg sliter masse i ettertid og har mistet nærhet med venner og familie, tillitt til andre mennesker og meg selv, sliter med skam for at jeg lot han behandle meg slik, skam fordi kanskje jeg overreagerte og misforstod, dårlig samvittighet fordi jeg ikke klarte leve med ham og hjelpe ham (jeg så og ser han er skadet og har det vondt).

Du er ung og jeg håper du klarer å ta grep - ta vare på deg selv og kom deg bort! - slik at du kan finne trygghet og glede i livet ditt. Lykke til!

Du kan ringe og snakke med noen på krisesenter for å sortere inntrykk, få bekreftet at vold ikke er ok og at du har rett på trygghet til å være deg selv. Lykke til!!

http://www.krisesenter.com/medlemssentre/medlemssentre.html

Anonymous poster hash: 1570f...7aa
  • Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Når du tenker litt, TS.

- hva er det som gjør at du ønsker å være med denne karen?

Tror du at han på mystisk vis skal komme til å endre seg og plutselig en dag være drømmepartneren?

- hvis 'ja' så kan du jo bruke 2 sekunder på å realisere at han gjennom disse årene dere har vært sammen ennå ikke har gjennomgått den forvandlingen.

Er det ditt drømmeliv å ha det slik du hadde det i natt? Hva ville du gitt for råd til en venninne som fortalte deg at hun hadde det slik med sin samboer?

I dag starter du med å snakke med familien din, og så starter du den mentale prosessen med å ikke lenger være et par.

Jeg tror ikke det er noe mer å spare på her nemlig.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...