AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 hvis du og din kjære vant 20 millioner. (10 mill hver) ville det styrket deres forhold eller svekket det? Jeg tror det ville svekket mittforhold da samboer ville hatt færre grunner til å være sammen med meg og jeg ville ikke vært bekymret for henne.Anonymous poster hash: 61bf1...1dd
MarianneE Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Jeg vet ikke om det ville endret forholdet vårt, men det ville kanskje gitt andre utfordringer enn de vi nå har.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Styrket. Drømmen til en av oss er realisert, men det tok størstedelen av pengene våre. Det er rett og slett ikke penger igjen til å realisere den andres drøm i tillegg. Det fører til litt gnisninger, fordi den ene kan føle seg "ofret" for at den andre skulle få realisert drømmen sin. 20 millioner er langt mer enn vi trenger for å realisere den andres drøm. Så da kunne vi realisert den, og i tillegg levd veldig komfortabelt/satt av penger til barna våre osv. Anonymous poster hash: 31ea6...410
hjärterdam Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Jeg tror det ville styrket. Det vil som hos en annen som svarte her være mer enn nok til å realisere to store drømmer uten problem samt at vi enda ville hatt mye igjen til å sikre oss selv og barna.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 tja. Tror ikke det hadde endra så mye. Men kanskje styrket på den måten at vi kunne reist på mer ferie og opplevd mer sammen. Anonymous poster hash: 896df...92c 4
Gjest Runforit Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Her vet jeg at det hadde styrket. Hadde kjøpt oss drømmekåken og reist verden rundt og dykket, klatret og opplevd verden sammen. Ingen av oss er opptatt av luksus. Vi liker et enkelt liv, men er glad i å reise så med 20 mill så hadde vi som sagt investert i drømmekåken, satt av det meste til sparing og sikret fremtiden og så ville reiser vært en stor prioritet. Endret 5. juli 2014 av Runforit 2
Gjest AnneShirley Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Ikke gjort noen forskjell for selve forholdet, etter det jeg kan forestille meg. Det ville vel mest påvirket feriene våre og hvordan vi forbedrede oss på framtida.
Veggdyret Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Jeg håper det ville blitt uendret (tror ikke det er mulig å styrke forholdet mitt noe særlig), men jeg mistenker at det hadde vært en veldig negativ faktor. Jeg er vokst opp som "fattig", flyttet hjemmefra da jeg var 16 og har forsørget meg selv siden da og lært meg å leve billig. Aldri hatt noe luksus og aldri ønsket meg det. Elsker loppemarkeder, teltturer på fjellet og håndarbeid. Min mann derimot er vokst opp med luksus og savner det veldig. Ser for meg at vi med så mye penger (20 millioner) ville jeg ønsket å kjøpe et fint hus og ellers spare, investere, og holde meg til samme livsstil (men kanskje noen fine ferier). Og ser for meg at min mann i tillegg til fint hus ville kjøpt feriested, leilighet i byen, båt, bil, MC, masse merkeklær og gitt bort en god del penger/gaver til familie. Og så ville det plutselig være tomt og jeg ville vært meget sur pga det...
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Jeg tror det ville svekket ekteskapet vårt. Det ville nok ført til uenighet om hva vi skulle bruke pengene på, jeg ville blant annet spandert turer på familie, og han ville ment at det var galskap, og at pengene ville ta slutt en dag med slikt forbruk. Jeg ville nok også følt at det ikke var noen økonomisk grunn til å være gift med han ( føler det litt sånn nå, at jeg ville hatt problemer med å klare meg alene, selv om jeg har en normal lønning). Jeg ville også følt at jeg kunne kjøpe meg det meste, og begynt å forvente høyere standard på ting, også menn. Og jeg ville nok fikset litt på utseendet mitt, noe han er veldig imot. Jeg tror det er veldig mye lettere å gå fra noen, istedenfor å jobbe med ekteskapet, når man har penger til å klare seg alene. Så jeg tror det er likesågreit at vi ikke vinner 20 millioner jeg har det jo helt fint i dag. Anonymous poster hash: 5ea92...886
Pottah Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Definitivt styrket Vi kunne kjøpt en leilighet og flyttet sammen og sluttet å bekymre oss for egenkapitalet. Jeg kunnr sluttet i deltidsjobben min og hatt mer tid til kjæresten samtidig som jeg studerer. Og kjæresten ville hatt mer penger til hobbyene sine
Gjest Lille-pus Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 Det ville gjort enkelte ting mye lettere, men det hadde nok også vært alt. Lykken ligger ikke i selve pengene, men i at de gjør veldig mye så veldig mye enklere å få til. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 Uten tvil styrket. Vi er nokså enige om pengebruk og hva vi ville gjort om vi hadde hatt råd: Kjøpt hus, hjulpet familie, jeg kunne jobbet mindre og brukt mer tid på kunsten min, en del til veldedighet. Anonymous poster hash: 82b2b...3ca
Mango Skrevet 5. juli 2014 #13 Skrevet 5. juli 2014 Styrket, uten tvil. Det ville tatt vekk så mange bekymringer
Hoppetaujenta Skrevet 5. juli 2014 #14 Skrevet 5. juli 2014 Med veldig mye penger mellom hendene til mennesker som ikke har vært vant til det, kan det lett komme en uro som ikke er så lett å bremse, tror jeg. Kanskje man utvikler en kjøpemani i en eller flere retninger. Man ser for seg at mye penger er ensbetydende med uendelig lykke, men det trenger ikke å bli sånn. Uforutsette ting som blir mulig, nettopp fordi en har uendelig med penger tilgjengelig, kan være starten på slutten av et forhold også. Kanskje den ene vil holde igjen og den andre vil full fart utfor og leve "rikmannslivet", selv om de ikke har vært slik før. Kranglingsprosenten kan skyte i været. Man kan legge seg til dårlige vaner ala drikking og spilling, man kan få nye venner man aldri visste at man hadde før. Mye penger kan tiltrekke folk som vil lure til seg noe via salg og evt. "låne" eller rett frem tigge og trakassere om de ikke får en del av overfloden. Man kan neppe fortsette helt som vanlig og være uberørt etter en diger storgevinst. Det er nok vanskelig å holde pengene skjult for omgivelsene. Med mindre en i parfolholdet er veldig samstemte og trygge på hverandre, så tror jeg det hadde vært en stor fare for å svekke det. Penger er for de fleste en positiv ting, men det kan også få frem det aller verste i folk. 1
Gjest BræikingBæd Skrevet 5. juli 2014 #15 Skrevet 5. juli 2014 Usikker. På den ene siden ville det jo gjort praktiske hverdagsting enklere fordi man ikke trenger prioritere(innenfor rimelige grenser). Samtidig tror jeg mange som plutselig får mye penger opplever endel forventninger fra omgangskrets som kommer "uventet" på - og jeg tror nok man ser sider hos andre man blir skuffet over. Det påvirker jo forhold. Jeg tror endel med mye penger føler seg ganske ensomme og opplever mye smålighet fra andre pengegriske folk som ikke unner andre noe generelt, og det er vel ikke noe som styrker noe som helst - heller ikke et forhold. Nå er dog vi begge veldig lite materialistisk anlagte, så vi hadde vel neppe sløst pengene bort i Luksusfellestil og endt opp med gigavilla i Madserud Allè med svømmebasseng og søyler foran huset(som vel er det du får for 20 mill punktum). 1
Anglofil Skrevet 5. juli 2014 #16 Skrevet 5. juli 2014 Jeg tror nok det ville styrket oss, ja. Det hadde gitt oss mange muligheter. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå