Nikki Skrevet 21. juni 2002 #1 Skrevet 21. juni 2002 Hei. Sitter her og lurer på hvor mye kjøtt må vi kjøpe inn. Vi skal ha reinsdyrkjøtt og er ca 55 voksne og 13 barn. Jeg har beregnet 250g pr voksen og 150g kjøtt pr barn. Og totalt har jeg funnet ut at ca 25 kg bør holde. Da også kokk, servitører etc også skal få mat. Er dette for mye eller er det for lite? Håper dere kan hjelpe meg med det... Nikki
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 21. juni 2002 #2 Skrevet 21. juni 2002 Vi skal også ha reinsdyrkjøtt og kommer til å handle inn omkring 15kg kjøtt til 40 mennesker. Nå har jeg fått høre her inne tidligere at det holder i lange baner, men siden vi liker å være på den sikre siden kjøper vi heller inn en god del ekstra. Dessuten skal jo de som hjelper oss ha litt mat også + at det er gode middager å ha i fryseren også etter bryllupet.
scorpion73 Skrevet 21. juni 2002 #3 Skrevet 21. juni 2002 Det kommer ann på om du skal ha en eller to ganger servering det. Engang servering 250 gr kjøtt, to ganger servering 350 gr kjøtt, er det som blir regnet til selskaper. Holder sikkert med 150 gr til ungene.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2002 #4 Skrevet 24. juni 2002 Hvor mye kjøtt du trenger kommer også ann på hvor mye tilbehør du har. Har du mye grønnsaker, sopp, gode poteter og saus så trenger man ikke så mye kjøtt. Det kommer også ann på hvor mange retter det er. Er det tre retter kommer det litt ann på hvor mektig forretten er og hvor lang tid det er mellom forrett og hovedrett. Min erfaring er også at menn spiser mer enn kvinner. Festpyntete kvinner som kanskje har holdin strømpebukse eller så vidt har klart å slanke seg inn i favorittkjolen spiser ikke så mye. Noen spiser mer, og noen spiser mindre, du kjenner gjestene dine og kan jo beregne deretter. det høres ut som om 25 kilo er rikelig... Det kommer nok til å være en del igjen der ja.
August Skrevet 24. juni 2002 #5 Skrevet 24. juni 2002 Følte bare et behov for å skrive at jeg er glad vi ikke har den type problemer. Vi holder selskapet i et selskapslokale og de ordner alt med maten - heldigvis.
gleder meg! Skrevet 24. juni 2002 #6 Skrevet 24. juni 2002 Tror helt sikkert at det er nok, selv med to serveringer!!! Blir nok bra!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå