AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Hei, nå er jeg rett og slett pisslei all stjelinga som skjer i min daglivarebutikk og alle andres rundt om kring i landet! Har så lyst til å sette opp bilder av vedkommende som jeg har på film som stjeler ved inngangspartiet sånn at de ALDRI kommer igjen ig at andre tyver blir litt redde for å dukke opp på tavla en dag de også. Men det er jo ikke lov, hvis jeg har forstått det rett? Men sist jeg sjekket så var vel ikke stjeling av varer til 1400 kroner på en fredags kveld heller lov? (Ja, jeg hinter til om han dritt tyven som kom innom og stjal i kveld!) det er ikke lov fordi jeg ikke har samtykket deres? Kan jeg da sette opp en lapp i inngangspartiet samt andre steder "ved stjeling sier du ja til å få bildet ditt satt opp i butikken for identifisering" eller noe i den duren der? Vil det da være lov å sette opp bilder av de man 110% har på kamera som stjeler ETTER at dette skrivet er satt opp stort og tydelig ved kasseområder og inngangsparti? Dette går ikke lenger! går ikke an å drive butikk når noen kommer og fyller en millitærsekk full av dyre varer som jeg har betalt for med mine egne penger!!!! (Og nei, vi kjøpmenn tjener ikke altfor mye penger i hvert fall ikke når det stjeles som det gjøres her i Norge!)Anonymous poster hash: f203e...654 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Hei, nå er jeg rett og slett pisslei all stjelinga som skjer i min daglivarebutikk og alle andres rundt om kring i landet! Har så lyst til å sette opp bilder av vedkommende som jeg har på film som stjeler ved inngangspartiet sånn at de ALDRI kommer igjen ig at andre tyver blir litt redde for å dukke opp på tavla en dag de også. Men det er jo ikke lov, hvis jeg har forstått det rett? Men sist jeg sjekket så var vel ikke stjeling av varer til 1400 kroner på en fredags kveld heller lov? (Ja, jeg hinter til om han dritt tyven som kom innom og stjal i kveld!) det er ikke lov fordi jeg ikke har samtykket deres? Kan jeg da sette opp en lapp i inngangspartiet samt andre steder "ved stjeling sier du ja til å få bildet ditt satt opp i butikken for identifisering" eller noe i den duren der? Vil det da være lov å sette opp bilder av de man 110% har på kamera som stjeler ETTER at dette skrivet er satt opp stort og tydelig ved kasseområder og inngangsparti? Dette går ikke lenger! går ikke an å drive butikk når noen kommer og fyller en millitærsekk full av dyre varer som jeg har betalt for med mine egne penger!!!! (Og nei, vi kjøpmenn tjener ikke altfor mye penger i hvert fall ikke når det stjeles som det gjøres her i Norge!)Anonymous poster hash: f203e...654 Tviler på at det er lov. Men du kan nekte dem adgang til butikken din Anonymous poster hash: 394f5...df1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Hei, nå er jeg rett og slett pisslei all stjelinga som skjer i min daglivarebutikk og alle andres rundt om kring i landet! Har så lyst til å sette opp bilder av vedkommende som jeg har på film som stjeler ved inngangspartiet sånn at de ALDRI kommer igjen ig at andre tyver blir litt redde for å dukke opp på tavla en dag de også. Men det er jo ikke lov, hvis jeg har forstått det rett? Men sist jeg sjekket så var vel ikke stjeling av varer til 1400 kroner på en fredags kveld heller lov? (Ja, jeg hinter til om han dritt tyven som kom innom og stjal i kveld!) det er ikke lov fordi jeg ikke har samtykket deres? Kan jeg da sette opp en lapp i inngangspartiet samt andre steder "ved stjeling sier du ja til å få bildet ditt satt opp i butikken for identifisering" eller noe i den duren der? Vil det da være lov å sette opp bilder av de man 110% har på kamera som stjeler ETTER at dette skrivet er satt opp stort og tydelig ved kasseområder og inngangsparti? Dette går ikke lenger! går ikke an å drive butikk når noen kommer og fyller en millitærsekk full av dyre varer som jeg har betalt for med mine egne penger!!!! (Og nei, vi kjøpmenn tjener ikke altfor mye penger i hvert fall ikke når det stjeles som det gjøres her i Norge!)Anonymous poster hash: f203e...654 Har du anmeldt vedkommende tyv(er)? Anonymous poster hash: 394f5...df1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Har du anmeldt vedkommende tyv(er)?Anonymous poster hash: 394f5...df1 Anmelde det alik at jeg får et brev noen dagere senere med teksten "henlagt på grunn av ukjent gjerningsmann" for det er det jeg får. Vært der, gjort det. Anonymous poster hash: f203e...654 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Du kan jo gjøre det, men får nok datatilsynet på nakken (+ kunder som synes at du virker sprø/sint) Anonymous poster hash: be0d9...d7a
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Tviler på at det er lov. Men du kan nekte dem adgang til butikken dinAnonymous poster hash: 394f5...df1 Problemet er at disse har kommet seg unna, men så har jeg fanget dem på kamera pg. Av kanskje en kunde som har sagt i fra bittelitt for sent (selv om sent er bedre enn å aldri få vite det) så er jo redd for at tyven skal syntes dette var altfor lett her kommer jeg tilbake. Hvorfor er det ikke lov når jeg setter opp plakater med teksten "ved tyveri så gir du samtykke til å få bildet sitt publisert for butikken og dens kunder og ansatte til identifikasjon"Anonymous poster hash: f203e...654 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Problemet er at disse har kommet seg unna, men så har jeg fanget dem på kamera pg. Av kanskje en kunde som har sagt i fra bittelitt for sent (selv om sent er bedre enn å aldri få vite det) så er jo redd for at tyven skal syntes dette var altfor lett her kommer jeg tilbake. Hvorfor er det ikke lov når jeg setter opp plakater med teksten "ved tyveri så gir du samtykke til å få bildet sitt publisert for butikken og dens kunder og ansatte til identifikasjon"Anonymous poster hash: f203e...654 Ansattte kan vel få se bilder for å kunne ta tyven på fersken? Anonymous poster hash: 394f5...df1
dillyduzit Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Var det ikke omtrent en slik sak i dagbladet/vg for kort tid siden? (Finner ikke artikkel) om hvor styreleder i et borettslag hang ut enkelte med bilde? I såfall håper jeg du henger disse bildene dine på personalrommet. Helt forkastelig å "publisere" noe slikt hvor kunder kan se. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Du kan henge opp plakaten, men ikke henge opp fotografier. Selvom jeg er en lovlydig kunde ville jeg ikke handlet hos deg om du hang opp plakaten. Jeg ville vært redd du feilaktig beskyldte meg for tyveri og hang opp et fotografi av meg. Anonymous poster hash: 5e33e...2bc 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Hei, nå er jeg rett og slett pisslei all stjelinga som skjer i min daglivarebutikk og alle andres rundt om kring i landet! Har så lyst til å sette opp bilder av vedkommende som jeg har på film som stjeler ved inngangspartiet sånn at de ALDRI kommer igjen ig at andre tyver blir litt redde for å dukke opp på tavla en dag de også. Men det er jo ikke lov, hvis jeg har forstått det rett? Men sist jeg sjekket så var vel ikke stjeling av varer til 1400 kroner på en fredags kveld heller lov? (Ja, jeg hinter til om han dritt tyven som kom innom og stjal i kveld!) det er ikke lov fordi jeg ikke har samtykket deres? Kan jeg da sette opp en lapp i inngangspartiet samt andre steder "ved stjeling sier du ja til å få bildet ditt satt opp i butikken for identifisering" eller noe i den duren der? Vil det da være lov å sette opp bilder av de man 110% har på kamera som stjeler ETTER at dette skrivet er satt opp stort og tydelig ved kasseområder og inngangsparti? Dette går ikke lenger! går ikke an å drive butikk når noen kommer og fyller en millitærsekk full av dyre varer som jeg har betalt for med mine egne penger!!!! (Og nei, vi kjøpmenn tjener ikke altfor mye penger i hvert fall ikke når det stjeles som det gjøres her i Norge!)Anonymous poster hash: f203e...654 La alle ansatte se bilder av tyver som er filmet i butikken, slik at de kan nektes adgang eller evt følges ekstra godt med og tas inn på bakrommet for butikkontroll ved mistanke. Anonymous poster hash: 394f5...df1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 Var det ikke omtrent en slik sak i dagbladet/vg for kort tid siden? (Finner ikke artikkel) om hvor styreleder i et borettslag hang ut enkelte med bilde? I såfall håper jeg du henger disse bildene dine på personalrommet. Helt forkastelig å "publisere" noe slikt hvor kunder kan se. Hvorfor er det forkastelig? De har jo stjålet!Anonymous poster hash: 75aa9...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 Hvorfor er det forkastelig? De har jo stjålet!Anonymous poster hash: 75aa9...0b0 Allikevel er det ikke lov pga personvernet (?) Anonymous poster hash: 394f5...df1 2
dillyduzit Skrevet 5. juli 2014 #13 Skrevet 5. juli 2014 Hvorfor er det forkastelig? De har jo stjålet!Anonymous poster hash: 75aa9...0b0 Fordi 1. det er en sak for politiet og 2. henge ut mennesker offentlig, really? 1
Solstrålemamma Skrevet 5. juli 2014 #14 Skrevet 5. juli 2014 Hei! Ville anmeldt de om du tok de på fersk gjerning igjen. Kan du ikke vise bildene til politiet? De er bevis ved anmeldelse.. Lykke til.
Spaghetti Skrevet 5. juli 2014 #15 Skrevet 5. juli 2014 Du har ikke lov til å legge ut bilder av folk uten deres samtykke. Var en sak for et år tilbake om en som la ut bilde av noen som ranet hjemmet hans(?), og han ble anmeldt av tyvene og fikk straff. Du har med andre ord lyst til å bryte loven for å vise andre mennesker at du så noen bryte loven. Logikk. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #16 Skrevet 5. juli 2014 Har du gått på spesialskole, TS? Anonymous poster hash: b2fc4...9ba
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #17 Skrevet 5. juli 2014 Du har ikke lov til å legge ut bilder av folk uten deres samtykke. Var en sak for et år tilbake om en som la ut bilde av noen som ranet hjemmet hans(?), og han ble anmeldt av tyvene og fikk straff. Du har med andre ord lyst til å bryte loven for å vise andre mennesker at du så noen bryte loven. Logikk. Men da håper jeg vel at tyven også fikk sin straff? ;-) Anonymous poster hash: f203e...654
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #18 Skrevet 5. juli 2014 Har du gått på spesialskole, TS?Anonymous poster hash: b2fc4...9ba Spesialskole, seriøst? Er du en som stjeler og er redd bildet sitt blir satt opp? Normale mennesker med vett i hue kan seriøst ikke mene det er feil å sette opp bilder av mennesker som stjeler for flere hundre eller som i går for 1400 kroner?! Håper du blir frastjålet noe verdifult rett foran nesa på deg også håper jeg du aldri får se gjerningsmannen igjen, kanskje DA vil du forstå LITT hvordan det er å bli frastjålet HVER JÆVLA DAG!Anonymous poster hash: f203e...654
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #19 Skrevet 5. juli 2014 Du har ikke lov til å legge ut bilder av folk uten deres samtykke. Var en sak for et år tilbake om en som la ut bilde av noen som ranet hjemmet hans(?), og han ble anmeldt av tyvene og fikk straff. Du har med andre ord lyst til å bryte loven for å vise andre mennesker at du så noen bryte loven. Logikk. Nettopp uten deres samtykke, men så skriver jeg jo at jeg kan henge opp en lapp hvor det står "ved stjeling SAMTYKKER du at bildet ditt blir satt opp i butikken" problem solved? Ingen stjeling = ingen bilde?Anonymous poster hash: f203e...654
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2014 #20 Skrevet 5. juli 2014 Her var det mange merkverdige meninger. Mitt forslag er at du henger opp bildet men sladder ansiktet. Da kan ingen ta deg for noe som helst. Dessverre er politiets holdning til tyverier som tyveriofferet nesten har oppklart selv helt utrolig. Her i Bergen hadde et større transportselskap bilder av bilen som ble brukt og folkene som stjal diesel. Likevel henla politiet saken - og tyveriene fortsatte. Resursmangelen i politiet som gjør at man prioriterer bort tyverier man faktisk kan oppklare med et minimum av resurser er en stor trussel mot rettsikkerheten til både firma og privatpersoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå