Gå til innhold

Admin på facebookgruppe som hiver ut folk uten spesiell grunn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mener dere grensen går før man hiver ut noen av en facebookgruppe?

Jeg er medlem i en gruppe, hvor det stort sett bare er positivitet og glede. Til tider kan det komme noen krasse kommentarer, noe jeg ikke trur er å unngå.

Men i denne gruppen går det altså ikke ann å diskutere på saklig måte uten at man blir sett på som "bråkmaker". Og dermed blir man hivd ut..

Irriterer meg at admin på visse grupper oppfører seg som sjefen i en stor bedrift. Og attpåtil har flere retningslinjer og regler en selve NAV.

Det er forsåvidt ikke noe big deal, men det har blitt ett lite irritasjonsmoment på hvordan herseteknikken utvikler seg..

Anonymous poster hash: fa55f...753
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke en håndarbeidsgruppe vel?

Anonymous poster hash: c3d47...ab2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, i dette tilfelle en gruppe for katteelskere.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje for admin som eier gruppa?

Er det den gruppa jeg var medlem av, så er det vist viktig at det er kun positive ting som blir tatt opp.

Nåde den som begynner å krangle fordi naboen har skrevet et brev ang katta.

Eller kull nr 10 er på vei.

Anonymous poster hash: 33e96...908

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje for admin som eier gruppa?

Er det den gruppa jeg var medlem av, så er det vist viktig at det er kun positive ting som blir tatt opp.

Nåde den som begynner å krangle fordi naboen har skrevet et brev ang katta.

Eller kull nr 10 er på vei.

Er nok den gruppa du var i ja.. Ble du hivd ut?

Det er ikke engang snakk om å krangle der. Bare man har forskjellige meninger blir det sett på som hetsing, krangling eller at man er en bedreviter.

Alltid lært at det er sunt å diskutere jeg.

Flertallet er jo uenige med avgjørelsene til admin. Men så fort de sier ifra, blir dem jo kastet ut av gruppa dem også!

Gjest bustyvel
Skrevet

Er slik i flere grupper. Fellesnevneren på endel av de administratorene er vel gjerne trygd, lav intelligens og et sterkt ønske om å være noe.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er nok den gruppa du var i ja.. Ble du hivd ut?Det er ikke engang snakk om å krangle der. Bare man har forskjellige meninger blir det sett på som hetsing, krangling eller at man er en bedreviter.Alltid lært at det er sunt å diskutere jeg.Flertallet er jo uenige med avgjørelsene til admin. Men så fort de sier ifra, blir dem jo kastet ut av gruppa dem også! Anonymous poster hash: fa55f...753

Meldte meg ut selv etter ca 1 uke. Trodde det var gruppa for meg siden jeg har katt. Så feil kan man ta.

Ble for dumt med denne reglen om kun positivitet. Alt var så søtt det inne. Så flere som sa ifra ang bilder, kattekull osv. Noen fikk tom tilsnakk for at de fortalte at pus var død.

Enn du? Er du inne eller kastet ut?

Anonymous poster hash: 33e96...908

AnonymBruker
Skrevet

Meldte meg ut selv etter ca 1 uke. Trodde det var gruppa for meg siden jeg har katt. Så feil kan man ta.

Ble for dumt med denne reglen om kun positivitet. Alt var så søtt det inne. Så flere som sa ifra ang bilder, kattekull osv. Noen fikk tom tilsnakk for at de fortalte at pus var død.

Enn du? Er du inne eller kastet ut?

Jeg er der enda. Men tørr jo ikke legge ut noen bilder eller skrive noe, i frykt for at jeg blir kastet ut. Jeg forstår at det ikke er lov til å legge ut bilder av misshandling eller døde katter, men jeg ville gjerne lest historien forde. Livet er jo ikke en dans på røde roser.

Det er nok som "bustyvel" over her sier, virker som de har ett sterkt ønske om å være noe.

AnonymBruker
Skrevet

Admin i slike kattegrupper er sikkert sånne "Crazy cat lady's". De er jo ikke normale i hodet.

Anonymous poster hash: 56c32...002
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Admin i slike kattegrupper er sikkert sånne "Crazy cat lady's". De er jo ikke normale i hodet.

Hehe, vell.. Jeg er selv en crazy cat lady, men er noenlunde normal i hodet forde :laugh:

Trur disse folkene som er admin i diverse grupper, føler det er en slags jobb hvor det er ett enoormt ansvar.

Skrevet

Tråden er ryddet for hets.

Irrlys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv admin i en gruppe hvor vi sensurerer med hård hånd. Noen tror at fordi det er internett, så kan man si hva man vil, det er ytringsfrihet osv, men sånn er det jo ikke. Gruppen er til er bestemt formål og vi slutter oss til en bestemt oppfatning og bestemte teorier innen dette emnet, ergo er det ikke ønskelig med folk som sier imot bare fordi de mener at de kan.

Anonymous poster hash: 17c9e...3ca

• 6 år senere...
Skrevet

Jeg har opplevd å bli kastet ut av en rekke grupper og det inntrykket jeg sitter inne med er:

- det er mye jobb å administrere en gruppe. 

- det er ikke alltid lett å holde seg til de reglene som er satt 

- biaser(dessverre, noen av disse administratorene er ikke alltid rettferdige, og de kan helt klart ha biaser mot andre brukere). 

Spørsmålet er heller: hvor mye tid skal man bruke på å terpe over dette? Jeg finner det er bedre å lære av det og bli ferdig. Facebook kan bety veldig mye, men det er ikke hele livet ditt, heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...