Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å høres farlig hysterisk ut så spør jeg, bare for sikkerhets skyld. Jeg har jo kommet dit at å barbere leggene er en kamp, og min kjære har begynt å gjøre forsøk på å hjelpe. Ikke de mest vellykkede resultatene, kan man si, så jeg har gått til innkjøp av hårfjerningskrem. Litt lettere for mannedyret å hjelpe!

Men kom til å tenke på nå i ettertid at dette er ganske sterke saker, og ble med det litt usikker. Kan det være skadelig for magetrollet på noen måte? Eller er det bare å kjøre på? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med fare for å høres farlig hysterisk ut så spør jeg, bare for sikkerhets skyld. Jeg har jo kommet dit at å barbere leggene er en kamp, og min kjære har begynt å gjøre forsøk på å hjelpe. Ikke de mest vellykkede resultatene, kan man si, så jeg har gått til innkjøp av hårfjerningskrem. Litt lettere for mannedyret å hjelpe!

Men kom til å tenke på nå i ettertid at dette er ganske sterke saker, og ble med det litt usikker. Kan det være skadelig for magetrollet på noen måte? Eller er det bare å kjøre på? :)

Jeg ville valgt bruk av barbermaskin i steden for hårfjerningskrem, for sikkerhets skyld

Anonymous poster hash: 1a774...af4

AnonymBruker
Skrevet

Ring jordmor eller spør på apoteket om råd.

som du sier er krafige kjemikalier og alt du smører utenpå huden blir tatt opp og kommer i ditt blodomløp. Ditt blodomløp deler du jo med barnet du bærer på.

Jeg ville ikke gjort det.

Anonymous poster hash: 088a3...48b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ingenting i veien for å bruke hårfjerningskremer når man er gravid =)

Anonymous poster hash: b83f7...93b

AnonymBruker
Skrevet

Ring jordmor eller spør på apoteket om råd.

som du sier er krafige kjemikalier og alt du smører utenpå huden blir tatt opp og kommer i ditt blodomløp. Ditt blodomløp deler du jo med barnet du bærer på.

Jeg ville ikke gjort det.

Anonymous poster hash: 088a3...48b

Feil. Mor og foster deler aldri blodomløp. Jeg fatter ikke hvorfor så mange tror det?!

Anonymous poster hash: 11499...e6b

Skrevet

Ifølge Veet er det trygt å bruke hårfjerningskremene deres selv om man er gravid.

http://www.veet.no/faqs.php?cat=2

Feil. Mor og foster deler aldri blodomløp. Jeg fatter ikke hvorfor så mange tror det?!

Og hvilken funksjon tror du morkaken har?

Nei, det er kanskje ikke noen direkte kobling ettersom morkaken ligger imellom, men alt som sirkulerer i mors blod går over i barnet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge Veet er det trygt å bruke hårfjerningskremene deres selv om man er gravid.

http://www.veet.no/faqs.php?cat=2

Og hvilken funksjon tror du morkaken har?

Nei, det er kanskje ikke noen direkte kobling ettersom morkaken ligger imellom, men alt som sirkulerer i mors blod går over i barnet.

Ja, men det er veldig langt fra det og at mor og barn deler blodomløp! Hvis det var sant ville mor og barn alltid hatt samme blodtype og det stemmer jo ikke. Og hvis mor var HIV-positiv ville barnet også ha blitt det og det er jo heller ikke tilfelle!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke brukt det som nygravid men din baby er nok ganske så ferdig inni magen (trenger bare å vokse litt mer) og Veet skal gå bra.

Anonymous poster hash: fdf03...3ad

Skrevet

Flott, takk for svar dere! Blir å dobbeltsjekke med jordmor, skal dit om et par dager. Er i alle fall veet sin krem jeg har kjøpt, så føler meg relativt trygg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...