AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Mannen min er glad i å drikke. Alltid en god grunn for å ta seg en øl eller drink. Når han har samværshelg med barna, lager han seg en drink men en gang de er i seng. Nå skal det sies at atferden hans når han er beruset er "problemfri". Barw blid og fornøyd. Jeg syns at det er unaturlig å måtte ha en drink bare fordi det er helg. Er alkohol og helg synonymt med alkohol? Liker å ta meg en fest jeg altså, men å drikke kun for og drikke syns jeg blir unaturlig. Er jeg prippen?Anonymous poster hash: c3461...25f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Er fri og helg synonymt med alkohol, skulle det stå Anonymous poster hash: c3461...25f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Mannen min er glad i å drikke. Alltid en god grunn for å ta seg en øl eller drink. Når han har samværshelg med barna, lager han seg en drink men en gang de er i seng. Nå skal det sies at atferden hans når han er beruset er "problemfri". Barw blid og fornøyd. Jeg syns at det er unaturlig å måtte ha en drink bare fordi det er helg. Er alkohol og helg synonymt med alkohol? Liker å ta meg en fest jeg altså, men å drikke kun for og drikke syns jeg blir unaturlig. Er jeg prippen?Anonymous poster hash: c3461...25f Enig. Jeg reagerer også på at så mange må drikke alkohol fordi det er helg. Helt rart i mitt hode, men det ser ut til at det er veldig vanlig i Norge dessverre. Anonymous poster hash: 74e4f...3c6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Han er alkoholiker. Snakker av erfaring, siden jeg er slik selv. Det er ikke ideelt, men så lenge man er blid og fornøyd er det mindre alvorlig enn om man blir aggresiv og voldelig (selvfølgelig). Så lenge han begrenser seg, og ikke blir utagerende er det ikke et stort problem. Anonymous poster hash: edcbe...c17
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Jeg har tenkt det samme, han er jo som en hundevalp når han er full. Syns derimot det er dumt at han har en oppfatning om at alkohol og avslapping går hånd i hånd. Føler ikke enda at det er et stort problem, men tenker jo litt på om det ian eskalere. Han er alkoholiker. Snakker av erfaring, siden jeg er slik selv. Det er ikke ideelt, men så lenge man er blid og fornøyd er det mindre alvorlig enn om man blir aggresiv og voldelig (selvfølgelig). Så lenge han begrenser seg, og ikke blir utagerende er det ikke et stort problem. Anonymous poster hash: edcbe...c17 Anonymous poster hash: c3461...25f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Vanskelig å snu den (u)vanen når den først har tatt tak i en. Faktum for mange mennesker er at alkohol og avslapping faktisk er hånd i hanske. Han synes sikkert ikke det er 100% ålreit han heller, og kanskje har han et mer bevisst forhold til det enn du tror? En fyr som blir glad av å drikke, er som regel en OK fyr, så jeg tror ikke det skader å ta det opp med ham, så lenge man gjør det diplomatisk. Hva med å si det du sier her: "jeg ser jo at du bare blir blid og fornøyd, men jeg er bekymret for at det kan eskalere"? Anonymous poster hash: edcbe...c17
Toolose Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Men hvor mange drinker tar han når barna har lagt seg? Jeg og mannen min syns det er hyggelig med et glass hver med rødvin på kvelden når barna har lagt seg, men blir med det ene glasset og er ikke hver helg vi gjør det.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Jaja, prøv en gubbe som drikker seg beruset HVER eneste dag... året gjennom... Anonymous poster hash: 2c602...15b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Jaja, prøv en gubbe som drikker seg beruset HVER eneste dag... året gjennom... Anonymous poster hash: 2c602...15b Har prøvd - orket det ikke! Unner ingen andre det heller. Anonymous poster hash: 00b6f...4ce 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 Hvis det er snakk om et par glass fredag og lørdag, synes jeg du overdriver, ja. Det er jo ikke i nærheten av å være på et nivå hvor helsemyndighetene anbefaler at man drikker mindre. Blir han ubehagelig av alkohol, eller sur hvis han ikke får drikke, er det selvfølgelig mer problematisk, men inntaket i seg selv virker helt normalt. At folk sitter og uttaler seg bombastisk om at han er alkoholiker basert på det lille TS skriver, synes jeg er drøyt. Det er viktig å huske at mange ikke drikker alkoholholdige drikker på grunn av alkoholen i seg selv, men på grunn av smaksbildet alkoholen bidrar til. Alkoholen endrer smaken, det er enkelt kjemi. Jeg er for eksempel glad i vin, på grunn av smaken, ikke alkoholen. Men på grunn av alkoholen drikker jeg veldig lite eller ingenting i løpet av uken, og tar heller noen glass i helgen. Hvis noen skulle påstå at jeg var alkoholiker fordi jeg drikker vin i helga og de dermed antok at det var fordi kos og hygge og helg for meg var synonymt med alkoholdrikking og at jeg nok drakk kun på grunn av alkoholinnholdet, hadde jeg nok ledd ganske åpenlyst, siden mye av fokus for meg er nettopp å begrense alkoholinntaket. Anonymous poster hash: d5f49...95b 1
mara2012 Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 Moren min er også sånn. Har også slitt med alkohol for mange år siden, hvor hun drakk mye, ofte, og ble utagerende. Nå er jeg voksen selv, men jeg var på besøk hos henne i én uke, og den uka drakk hun hver kveld. Ikke så hun ble full, men likevel.. 2-3 øl, kanskje ett glass vin eller noe annet som hun har stående, og noen ganger også en "drink", som faktisk gjerne er hjembrent. Jeg forstår det ikke.. At folk koser seg innimellom med ett glass, er én ting. Men når du aldri klarer å stoppe etter 1, og når du sitter å "koser" deg med ett glass hjembrent og cola en onsdagskveld, synes jeg det begynner å bli litt rart.. Skjønner liksom ikke hvorfor hun ikke heller kan sette fram en skål med noe godt å ta seg ett glass brus eller noe, mye mer naturlig!
Gjest Ciegus Skrevet 5. juli 2014 #13 Skrevet 5. juli 2014 Du sier ingenting om hvor mye han drikker. Om han tar seg en drink, så ja, da er du prippen. Om han må drikke seg brisen hver helg, så er du ikke prippen.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #14 Skrevet 7. juli 2014 Han drikker gjerne hver kveld hvis det er ferie. Ellers er det fredag og lørdag. Det ender stort sett opp med at han blir full. Jeg kan kose meg med et par glass vun jeg altså og syns det er hyggelig å dele en flaske vin i helgen, men jeg kan fint ha en helg uten alkohol. Han blir nesten irritert hvis han ikke får drikke i helgen. TsAnonymous poster hash: c3461...25f
Gjest Ciegus Skrevet 7. juli 2014 #15 Skrevet 7. juli 2014 Han drikker gjerne hver kveld hvis det er ferie. Ellers er det fredag og lørdag. Det ender stort sett opp med at han blir full. Jeg kan kose meg med et par glass vun jeg altså og syns det er hyggelig å dele en flaske vin i helgen, men jeg kan fint ha en helg uten alkohol. Han blir nesten irritert hvis han ikke får drikke i helgen. TsAnonymous poster hash: c3461...25f Da er du ikke prippen. Dette hørtes ikke sunt ut, men heller som begynnelsen på et problem...
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #16 Skrevet 8. juli 2014 Han drikker gjerne hver kveld hvis det er ferie. Ellers er det fredag og lørdag. Det ender stort sett opp med at han blir full. Jeg kan kose meg med et par glass vun jeg altså og syns det er hyggelig å dele en flaske vin i helgen, men jeg kan fint ha en helg uten alkohol. Han blir nesten irritert hvis han ikke får drikke i helgen. TsAnonymous poster hash: c3461...25f Dette er problematisk alkoholatferd. Hvis han kun hadde hatt en øl eller to, eller et glass vin eller to - så hadde det vært en ting (og greit i mine øyne). Drikker han for å bli full hadde jeg vært bekymret. For meg er dette dessverre en "en sjanse - ikke flere" greie. Jeg hadde ikke orket å bli i et forhold med en alkoholiker/begynnende alkoholiker som ikke ønsker å endre sin atferd. Så lenge han ikke er villig til å innse at han har et problem vil han aldri endre seg. Anonymous poster hash: 6288a...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå