AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Del Skrevet 4. juli 2014 Har akkurat begynt på dette middelet :S Noen som har gått på dette før og kan fortelle litt hvordan de hadde det under bruken av dem? Fungerte dette bra? Hvor lenge gikk dere på dem? Sa til apotekerdama at jeg prøvde laktulose og at det ikke fungerte :S Å jeg er svært skeptisk til avføringsmiddel - Ville gjerne ha det "mildeste" de hadde etter mislykket forsøk med laktulose. Men har brukt det en dag å syns det funker dårlig? Hvor lenge burde jeg ta dette. Uff er redd jeg skal ta skade av dette???. Når burde man gi seg ? Hun på apoteket sa 10 dager men høres lenge ut. Å jeg vil ikke gå til noe sterkere. Jeg spiser mye mat men avføringen er som før. Små fortvilet så håper på gode og betryggende ord er 24 å er første gang jeg har hvert borti dette så all info hjelper Anonymous poster hash: e3c5e...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Del Skrevet 4. juli 2014 Merker du ikke at du tar Dulcolax? Om jeg tar det, så må jeg være i nærheten av et toalett etter 12 timer, ellers er det krise...Jeg ville tatt en prat med legen om ikke det hjelper.Anonymous poster hash: ff2a4...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Del Skrevet 4. juli 2014 Du kan eventuelt prøve Klyx. Om ikke det heller funker, burde du virkelig spørre legen om hva det kan være.Anonymous poster hash: ff2a4...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Del Skrevet 4. juli 2014 Usedvanlig treg mage som utvikler seg over kort tid fra å ha vært "normal" bør utredes av fastlegen og ikke bare behandles med avføringsmidler. Har du f eks kontrollert stoffskiftet ditt? Får du lavt stoffskifte får du og usedvanlig stor problemer med treg mage. Andre ting kan og gi treg mage.Anonymous poster hash: 70ffb...7d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Del Skrevet 4. juli 2014 Merker det men ikke mye? Har ingen bivirkninger å har ikke behovet for å gå på do. Gikk i stad å det var ikke akkurat diaré, men løsere. Fikk fortsatt vondt i og med at jeg har hatt forstoppelse har jeg hatt litt blod i avføringen. Så gjør fortsatt vondt å gå på do. Men har jo lest alt dette på nett om at jeg kan ødelegge tarmen osv? Prøver en dag til så håpe det skjer noe mer da å slutte? 4 dager maks for får helt angst av dette er sjeldent jeg er forstoppet å har alltid gått bra etter noen dager. Denne gangen har det hvert litt problemer en liten stund å tror det er stress på grunn av eksamen/jobb etc. Å derfor valgte jeg å prøve laktulose/ dulcolax. Går det ikke over vil jeg ha en grundig sjekk, men håper det bare er stress og at det ordner seg. Har ikke sjekket stoffskiftet mitt. Men hvor lenge gikk du på dette AB ...afa? Men er dette farlig hvis man bare bruker det 3-4 dager? Mvh TS Anonymous poster hash: e3c5e...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 5. juli 2014 #6 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg har alltid Dulcolax dråper liggende, har IBS og noen ganger blir det ille.. Laktulose fungerte ikke på meg heller, men det gjør disse! Tar 5 dråper om kvelden og neste morgen er det i gang Har sikkert tablettform du? Har ikke prøvd dem jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #7 Del Skrevet 5. juli 2014 Dulcolax virker som regel fort. Som helsepersonell så er det Dulcolax vi tyr til når ikke Lactulose virker, og på de aller, aller fleste så virker Dulcolax bra. I dråpeform, som regel innen 12-18 timer, i stikkpilleform innen 1-2 timer. Synes du skal kontakte legen din om det ikke hjelper og dette er første gang du er forstoppet og ikke ser noen grunn til det. Anonymous poster hash: dafdb...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #8 Del Skrevet 5. juli 2014 Har du stikkpillene? For jeg prøvde de, og de ga minimal virkning på meg.. Fikk resept på toilax der jeg tok 1-4 tabletter før jeg la meg, og når jeg våknet på morgen da fungerte de som de skulle. Anonymous poster hash: 51d8c...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Del Skrevet 5. juli 2014 Hei Har pilleform. Tok 1 på torsdag kveld og 2 på fredag og i dag har jeg ikke tatt enda fordi har ikke bestemt meg om jeg vil fortsette. I dag har det hvert bedre og hatt litt diaré rundt 11-12. Har ikke hvert på toalettet siden. Men hadde ikke vondt på morgenen under toalett besøket, men er kanskje lurt å fortsette litt til? Eller kan jeg bare slutte nå? Er jo dumt hvis eventuelle sår som har oppstått ikke har grodd, men akkurat nå er det bedre. TS Anonymous poster hash: e3c5e...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Del Skrevet 5. juli 2014 Hei Har pilleform. Tok 1 på torsdag kveld og 2 på fredag og i dag har jeg ikke tatt enda fordi har ikke bestemt meg om jeg vil fortsette. I dag har det hvert bedre og hatt litt diaré rundt 11-12. Har ikke hvert på toalettet siden. Men hadde ikke vondt på morgenen under toalett besøket, men er kanskje lurt å fortsette litt til? Eller kan jeg bare slutte nå? Er jo dumt hvis eventuelle sår som har oppstått ikke har grodd, men akkurat nå er det bedre. TS Anonymous poster hash: e3c5e...6ba Jeg tror ikke man skal ta en slik medisin flere dager på rad. Det burde holde med en dose. Om det ikke er nok, burde du prøve et annet middel, som klyx. Hvis ikke det helker virker, burde du gå til lege, da kan det være en mer alvorlig tilstand.Anonymous poster hash: ff2a4...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Del Skrevet 5. juli 2014 Laxoberal er et middel som passer best å ta om kvelden da det gjør hele avføringen myk og man får den ut om morgenen. Anonymous poster hash: 30aa4...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #12 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg har brukt Dulcolax et par ganger (tenkte ikveld derfor jeg klikket på tråden..). Jeg fikk den anbefalt etter en operasjon der jeg brukte smertestillende med kodein. Kodein virker fortstoppende og jeg tok mange hver dag. Så begynte jeg å ta en Dulcolax om kvelden og det ble perfekt! Virker rart å snakke såpass entusiastisk om avføring, men det var en drøm - kodein og dulcolax balanserte hverandre ut, og jeg gikk nr. 2 EN gang per dag, i perfekt, fast mengde, hver morgen. Det var tider. Etter det har jeg sjelden brukt det da jeg ikke har hatt problemer. Et par ganger der jeg magen har blåst seg opp og det har gått tregt har jeg tatt en om kvelden og da må jeg gå om morgenen. Men dersom du ikke er heelt forstoppet kan du få vondt i magen, samt noe diare. Jeg unngår det med mindre det er helt nodvendig. Men dersom jeg trenger det, fungerer det. Anonymous poster hash: 19b64...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå