Gå til innhold

Urettferdig fordeling av soverom på hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skriver her pga. Vi for ikke så lenge siden arvet en hytte sammen med mannens søster. Det er er en fin hytte, men soverommene er veldig forskjellige . De kom en uke før oss og har uten å snakke med oss innredet rommene sine og valgt fraøverste hylle.

Vi er en familie på 5 1 på 12,en på 8 og en på 4

De er 4 stykker, en på 6 og en på 10

Det er 5 soverom på hytta

Et stort(20 Kvm) to middels(12 Kvm) og to små(8 og 6 Kvm)

De har tatt de største til henne og mannen og det to mellomstore til barna.

Vi måtte da dele ro. Med 4 åringen , mens 12 og 8 åringen må dele rom. Vi skal ta en alvorsprat med henne etter at ungene har lagt seg i morge , me. Vi må legge frem et rettferdig forslag.

Hjelp?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva som er praktisk mulig. Er det mulig at du og mannen din sover alene, og at fireåringen ligger på et annet rom (feks. sammen med 8-åringen?) Hvis ja, så kan dere jo spørre om ikke de to barna til svigerinnen din kan dele rom, slik at dere får et rom for dere selv. Hvis ikke så ser jeg ikke helt problemet, med mindre det ergrer deg at de har større rom enn dere? Så mye tid tilbringes vel uansett ikke på soverommet på hyttetur med familien?

Anonymous poster hash: c1eae...76d

AnonymBruker
Skrevet

Er dette bare for denne turen, eller "permanent"?

Anonymous poster hash: d73df...0fc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere er vel ikke alltid på hytta sammen? Det er vel "fritt frem" på alle soverom når dere ikke er der samtidig? Så får dere evt jenke dere hver deres gang når dere er der sammen.

• Liker 7
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva som er praktisk mulig. Er det mulig at du og mannen din sover alene, og at fireåringen ligger på et annet rom (feks. sammen med 8-åringen?) Hvis ja, så kan dere jo spørre om ikke de to barna til svigerinnen din kan dele rom, slik at dere får et rom for dere selv. Hvis ikke så ser jeg ikke helt problemet, med mindre det ergrer deg at de har større rom enn dere? Så mye tid tilbringes vel uansett ikke på soverommet på hyttetur med familien?Anonymous poster hash: c1eae...76d

4 åringen og 8 åringen kan ikke dele rom, for da vekke 4 åringen 8 åringen . Så hun må sove på eget rom. De to barna til sviggeringen min er drt samme problemet

Skrevet

Er dette bare for denne turen, eller "permanent"?Anonymous poster hash: d73df...0fc

Permanent, de har flyttet inn ting som ,leker, nye senger ,gardiner

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan mener du rommene burde blitt fordelt da?

Skrevet

Dere er vel ikke alltid på hytta sammen? Det er vel "fritt frem" på alle soverom når dere ikke er der samtidig? Så får dere evt jenke dere hver deres gang når dere er der sammen.Anonymous poster hash: d73df...0fc

Nei, for som skrevet over er det innredet som deres son private soverom, noe som var planen fra starten

Skrevet

Hvordan mener du rommene burde blitt fordelt da?Anonymous poster hash: d73df...0fc

Det er jo derfor jeg sprøtt her

AnonymBruker
Skrevet

Da må dere jo bare ta det opp, eventuelt må dere innse at dere ikke kan være der samtidig. Dere får iallefall ikke ekstrapoeng for å ta offerrollen.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan vel bruke alle rommene når det kun er dere som er på hytta? Ellers mener jeg at dere burde ha snakket om det siden dere eier hytta sammen. Hva sier de når du tar det opp nå da?

• Liker 5
Skrevet

Hvis de tar det største rommet bør jo dere få det neststørste - og så fordeles de to minste til hver familie. De kan jo ikke bare ta de største soverommene uten at dere har avtalt dette! dessuten er jo dere 5 og de 4?

Hva med om de tre største barna har et av soverommene, og de to minste det andre? (eller kan dere ikke "blanda" barna på den måten?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for som skrevet over er det innredet som deres son private soverom, noe som var planen fra starten

Var planen fra starten at det skulle være deres private soverom? Vet ikke om jeg forstår helt...

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Spør du meg så er det vel mest logisk at barna deler rom,og dere voksne har et hver.

Skrevet

Dere burde jo selvsagt få et av de mellomste rommene iallefall! Utrolig rart at de bare har etterlatt de to minste rommene til dere.

• Liker 8
Skrevet

Var planen fra starten at det skulle være deres private soverom? Vet ikke om jeg forstår helt...Anonymous poster hash: c1eae...76d

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Når man eier hytte sammen kan man ikke forvente at rommene står tomme når ikle man er der selv altså. Vi er tre søsken som eier hytte sammen. Vi overnatter ikke samtidig (kun dagsturer). De som overnatter disponerer selvsagt hele hytta.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Men da kan jo ikke dette komme som en overraskelse. Da er jo spørsmålet hvorfor dere gikk med på det..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har familiehytte, men den er ingen som hevd på noen av soverommene!! Men vi er der stort sett ikke samtidig heller (det er det ikke nok soverom til). Synes det er frekt av de andre å bare ta seg til rette slik. Hadde jeg vært deg ville jeg absolutt krevd at ingen har hevd på noen av soverommene, og at når dere er der alene kommer dere til å bruke det store soverommet også!

Anonymous poster hash: a0699...463
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Største soverom: innredet nøytralt og byttes på

Mellomstore soverom 1: partene bytter på. Innredet nøytralt

Mellomstore soverom 2:de to eldte søskenbarna (10 og 12)

Lite soverom (8 Kvm):søskenbarna på 6 og8

Lite soverom ( 6 Kvm):4 åringen

Anonymous poster hash: 6a85a...dd6

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...