AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Føler meg som en skikkelig loner. Jeg har for en gangs skyld overskudd og ikke jobb. Vanligvis pleier jeg ikke å drikke i helgene eller dra ut og er vel sikkert det mange av disse festerne vil kalle kjedelig. Jeg har heller ikke så mange venner her jeg har bosatt meg nå, men hadde kontakt med et par tidligere i uka og i går for å spørre om det skjedde noe og at jeg hadde lyst å bli med på noe gøy. Nå sitter jeg og ser blant annet på facebook og instagram at disse personene er ute, drikker, er på fest og koser seg. Uten at de inviterte meg med, selv om jeg spurte. Jeg skal være ærlig å inrømme at det sårer meg litt. Jeg er innadvent og ganske anonym for de som jeg ikke føler at jeg kjenner og er skjeldent i humør til å dra ut på byen eller på fest, men denne gangen hadde jeg virkelig tatt meg sammen og tatt initiativet til å spørre og så er det ingen som bryr seg. Er det frekt av meg å dra til de som har fest? Føler at jeg kanskje trenger meg på og er uønsket der siden de ikke har invitert meg. Anonymous poster hash: 2a732...67f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Nja litt? Siden du spurte, og de enda ikke da inviterte deg. Hva kan det skyldes tror du? Jeg bare lurer. Jeg hadde ville ha ventet til jeg hadde funnet meg noen kompiser før jeg hadde kræsja en fest. Anonymous poster hash: 5f32e...2ad
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Hvordan spurte du? Hvis samtalen var "du, kan jeg komme på festen", og svaret var "nei", så er det frekt å bare dukke opp syns jeg. Hvorfor vil de ikke ha deg der? Anonymous poster hash: ce253...571
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Nja litt? Siden du spurte, og de enda ikke da inviterte deg. Hva kan det skyldes tror du? Jeg bare lurer. Jeg hadde ville ha ventet til jeg hadde funnet meg noen kompiser før jeg hadde kræsja en fest. Anonymous poster hash: 5f32e...2ad Jeg har soial angst (får hjelp for det nå) og har tidligere blitt spurt om å bli med på fester og andre ting, men har takket nei på grunn av jobb, reiser og andre ting. Egentlig har de bare spurt på dumme tidspunkt og jeg har rett og slett ikke hatt muligheten til å si ja. Kan hende de tror at jeg egentlig ikke har lyst og finner på unnskyldninger? Men denne gangen fikk jeg altså et pust av friskt mot i meg, satset og siktet utenfor komfortsonen min, og nå føler jeg meg bare ennå verre. Anonymous poster hash: 2a732...67f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Hvordan spurte du? Hvis samtalen var "du, kan jeg komme på festen", og svaret var "nei", så er det frekt å bare dukke opp syns jeg. Hvorfor vil de ikke ha deg der?Anonymous poster hash: ce253...571 Jeg startet bare samtalen med å spørre om noe annet (knyttet til jobb) og godt ut i samtalen nevnte jeg at jeg har fri denne helgen, lenge siden jeg har vært ute, hadde vært moro å finne på noe, jeg kommer sikkert til å kjede meg i helgen og så videre. Spurte om de hadde noen planer, men de sa at det ikke var noe spesielt som kom til å skje, at de bare skulle se film/TV, jobbe med noen andre prosjekter. Ikke noe tydelig 'Nei.'. Anonymous poster hash: 2a732...67f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Hvor gammel er du? Var veldig usosial og dro aldri ut når jeg var yngre(mobbing i barndommen osv.). Men da jeg var 18-19 år bestemte jeg meg for å bli mer sosial. Gjorde det jeg kunne for å bli kjent med ei på jobben som var kjent blandt alle i den lille byen vi bodde i. I begynnelsen "inviterte" jeg meg selv med på ting. Når jeg følte hun begynte å like meg som person spurte jeg f eks.om vi ikke kunne møtes hos henne å drikke på lørdag, gå tur eller noe annet etter jobb. Jeg forventet altså ikke att hun inkluderte meg siden alle var vant til att jeg aldri var med på noe. Etter hvert åpnet jeg meg mer og hun syntes det var morsomt å dra ut med meg så da begynte hun alltid å invitere meg. Fikk bedre selvtillit av å bli likt av ei som hadde null problemer med å ha folk å henge med etter mange år som innadvendt. Fikk mange venner ganske fort da jeg fikk troen på meg selv og folk faktisk fikk se att jeg var en interessant person med noe å tilby. Anonymous poster hash: 57140...bf2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 Hvor gammel er du? Var veldig usosial og dro aldri ut når jeg var yngre(mobbing i barndommen osv.). Men da jeg var 18-19 år bestemte jeg meg for å bli mer sosial. Gjorde det jeg kunne for å bli kjent med ei på jobben som var kjent blandt alle i den lille byen vi bodde i. I begynnelsen "inviterte" jeg meg selv med på ting. Når jeg følte hun begynte å like meg som person spurte jeg f eks.om vi ikke kunne møtes hos henne å drikke på lørdag, gå tur eller noe annet etter jobb. Jeg forventet altså ikke att hun inkluderte meg siden alle var vant til att jeg aldri var med på noe. Etter hvert åpnet jeg meg mer og hun syntes det var morsomt å dra ut med meg så da begynte hun alltid å invitere meg. Fikk bedre selvtillit av å bli likt av ei som hadde null problemer med å ha folk å henge med etter mange år som innadvendt. Fikk mange venner ganske fort da jeg fikk troen på meg selv og folk faktisk fikk se att jeg var en interessant person med noe å tilby.Anonymous poster hash: 57140...bf2 Jeg er 26. Har jo ikke akkurat lyst til å sitte hjemme og kjede meg hele tiden, er bare det med å ta det første steget. Jeg tar dessverre lett over meg skuffelser og motgang som dette og får bare lyst til å grave meg ennå lengre ned. Anonymous poster hash: 2a732...67f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #8 Skrevet 4. juli 2014 Har du telefonnummeret? hva med å sende en sms å spørre hva de gjør, og om de har tenkt seg ut på byen, eller lignende? Anonymous poster hash: f49a1...822 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #9 Skrevet 4. juli 2014 Har du telefonnummeret? hva med å sende en sms å spørre hva de gjør, og om de har tenkt seg ut på byen, eller lignende? Anonymous poster hash: f49a1...822 Dette! Absolutt dette! Anonymous poster hash: 5f32e...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #10 Skrevet 4. juli 2014 Jeg er 26. Har jo ikke akkurat lyst til å sitte hjemme og kjede meg hele tiden, er bare det med å ta det første steget. Jeg tar dessverre lett over meg skuffelser og motgang som dette og får bare lyst til å grave meg ennå lengre ned.Anonymous poster hash: 2a732...67f Ja det er veldig tøft å ta det første steget. Men hva er alternativet? Man må nesten gjøre noe hvis man vill ha ett sosialt nettverk. Om alle er vant til att du er for deg selv, aldri er ute og sånt så kan man ikke forvente att de skal ta initiativ. Vis dem att du er en morsom og interessant person som er verdt å bli kjent med. Jeg vet att hun jeg først ble kjent med sikkert var med meg i begynnelsen for att hun syntes synd i meg men når hun ble godt kjent med meg så var det hun som altid ville ha meg med på ting. Hinting funker ikke. Du må nesten spørre direkte om dere ikke kan finne på noe så må du gå inn for å være sosial å gi av deg selv så inviterer de deg nok med selv etter hvert Anonymous poster hash: 57140...bf2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #11 Skrevet 4. juli 2014 Jeg startet bare samtalen med å spørre om noe annet (knyttet til jobb) og godt ut i samtalen nevnte jeg at jeg har fri denne helgen, lenge siden jeg har vært ute, hadde vært moro å finne på noe, jeg kommer sikkert til å kjede meg i helgen og så videre. Spurte om de hadde noen planer, men de sa at det ikke var noe spesielt som kom til å skje, at de bare skulle se film/TV, jobbe med noen andre prosjekter. Ikke noe tydelig 'Nei.'.Anonymous poster hash: 2a732...67f Kan det tenkes at de ikke hadde lagt planer når du spurte, og når de så la planer så kom de ikke på å spørre deg siden du uansett pleier å si nei? Jeg syns du skal gjøre som noen andre her skriver, send en SMS og spør hva de gjør og om dere skal treffes :-)Anonymous poster hash: ce253...571
Berserkergang Skrevet 4. juli 2014 #12 Skrevet 4. juli 2014 Jeg opplever mye sånt når jeg er hjemme på besøk.Bor i en by 2 timer unna der jeg kommer fra og jeg har funnet ut at de fleste fester og vorspiel ofte skjer uplanlagt. Altså, man kan godt ha planlagt å drikke, kjøpe øl og alt sånt men at det blir litt sånn tilfeldig hvem som kommer i forhold til hvem man snakker med akkurat den dagen. I min vennegjeng hjemmefra pleier de ofte å sitte hjemme hos samme fyren og da er det som regel de som var der dagen i forveien og de som spør samme dag " hva skjer i dag?" Jeg tok opp dette med mine venner en gang i tida og sa at jeg syns det var dårlig gjort at jeg ikke ble invitert når jeg var hjemme på besøk og da sa de " men det er jo ingen som er invitert, det er jo akkurat som før.. alle bare kommer og det er bare å komme..det vet du" Så jeg ville sendt melding med " Halla! Endelig fri og hadde vært gøy med en fest, mulig å ta turen dit dere er?"
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #13 Skrevet 4. juli 2014 Ja det er veldig tøft å ta det første steget. Men hva er alternativet? Man må nesten gjøre noe hvis man vill ha ett sosialt nettverk. Om alle er vant til att du er for deg selv, aldri er ute og sånt så kan man ikke forvente att de skal ta initiativ. Vis dem att du er en morsom og interessant person som er verdt å bli kjent med. Jeg vet att hun jeg først ble kjent med sikkert var med meg i begynnelsen for att hun syntes synd i meg men når hun ble godt kjent med meg så var det hun som altid ville ha meg med på ting. Hinting funker ikke. Du må nesten spørre direkte om dere ikke kan finne på noe så må du gå inn for å være sosial å gi av deg selv så inviterer de deg nok med selv etter hvertAnonymous poster hash: 57140...bf2 Jeg har jobbet med dem i over ett år før jeg byttet jobb for ca 2 måneder siden, så de kjenner meg og jeg slapper av og klarer å være både teit, morsom og meg selv rundt dem. De har jo vært ivrige på å invitere og få meg med tidligere så jeg tror egentlig ikke at de ikke vil ha meg der. Det er vel bare gammel vane? Hun ene er i hvertfall veldig åpen og inkluderende både for meg og ukjente. Anonymous poster hash: 2a732...67f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #14 Skrevet 4. juli 2014 Send SMS, og post hva du får til svar :-)Anonymous poster hash: ce253...571
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #15 Skrevet 4. juli 2014 Jeg har jobbet med dem i over ett år før jeg byttet jobb for ca 2 måneder siden, så de kjenner meg og jeg slapper av og klarer å være både teit, morsom og meg selv rundt dem. De har jo vært ivrige på å invitere og få meg med tidligere så jeg tror egentlig ikke at de ikke vil ha meg der. Det er vel bare gammel vane? Hun ene er i hvertfall veldig åpen og inkluderende både for meg og ukjente.Anonymous poster hash: 2a732...67f Men da er du jo godt på gang. Er nok sikkert gammel vane. Send en sms å fortell att du har lyst å dra ut å hør om de blir ned eller om du kan komme? Hvis du allerede har en god tone og de har invitert deg med før er det nok bare for att de er vant til å få nei fra deg og ikke for att de ikke vill ha deg med. Misforstå situasjonen din å trodde du knapt kjente deAnonymous poster hash: 57140...bf2
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 4. juli 2014 #16 Skrevet 4. juli 2014 Veldig offtopic men nå fikk jeg skikkelig dejavu. Føles ut som jeg har lest akkurat samme historie før. Ellers har jeg ikke så mange tips å gi dessverre. Opplever selv en gang i blandt at venner er dårlige på å invitere meg. Pleier å hjelpe dersom jeg tar litt mer intiativ og kontakt selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå