AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Jeg sliter med å spise. Det verste er mat jeg må tygge. Har drukket litt av pappas smoothie, men jeg trenger proteiner og ikke bare vannmelon, joghurt, og den type mat som egentlig ikke inneholder særlig kalorier. :-( Har hatt denne tilstanden i to måneder, og nå begynner jeg for alvor å merke konsekvensene av det. Kroppen skjelver, jeg har blitt tiltaksløs. Psyken er rævva, kan ikke se folk i øynene lenger på samme måte som før. Hva kan jeg "drikke" som inneholder en del gode karbs, kalorier, proteiner, fett, osv? Som jeg kan skylle ned og ikke spise. En fortalte meg at jeg kunne gå til legen for å få resept på nettopp produkter med en del energi i. Litt vanskelig iom jeg skal på ferie på mandag, og da veldig tidlig. Burde tenkt på dette før da, men fikk tipset først i dag etter kontortid. I mellomtiden, hva kan jeg gjøre for å spise mat som gir en del gode kalorier?? :-( Anonymous poster hash: 058b6...de2
grrwaffmjau Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 På apoteket har de sånne næringsdrikker med masse kalorier:) håper det ordner seg for deg!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 På apoteket har de sånne næringsdrikker med masse kalorier:) håper det ordner seg for deg! Har de? Hva heter de? Skal til apoteket i morgen. Vet de har pulverposer med redusert innhold av kalorier. Det er det siste jeg trenger. :-P På den annen side ... Lurer på om jeg skal hente mamma sine slankeposer hun har gitt opp, de har i det minste mange næringsstoffer. Er klar over at det ikke er optimalt å få i seg næringsstoffer av pulverposer, men akkurat nå er jeg litt desperat. :-( Anonymous poster hash: 058b6...de2
Gjest Blomst83 Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Jeg sliter med å spise. Det verste er mat jeg må tygge. Har drukket litt av pappas smoothie, men jeg trenger proteiner og ikke bare vannmelon, joghurt, og den type mat som egentlig ikke inneholder særlig kalorier. :-( Har hatt denne tilstanden i to måneder, og nå begynner jeg for alvor å merke konsekvensene av det. Kroppen skjelver, jeg har blitt tiltaksløs. Psyken er rævva, kan ikke se folk i øynene lenger på samme måte som før. Hva kan jeg "drikke" som inneholder en del gode karbs, kalorier, proteiner, fett, osv? Som jeg kan skylle ned og ikke spise. En fortalte meg at jeg kunne gå til legen for å få resept på nettopp produkter med en del energi i. Litt vanskelig iom jeg skal på ferie på mandag, og da veldig tidlig. Burde tenkt på dette før da, men fikk tipset først i dag etter kontortid. I mellomtiden, hva kan jeg gjøre for å spise mat som gir en del gode kalorier?? :-( Anonymous poster hash: 058b6...de2 Det får du ikke uansett.Det er kun for folk med sykdom,og ikke for de med nedsatt matlyst. Men du får kjøpt de over disk uten resept.
Tropisk Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 (endret) Det får du ikke uansett.Det er kun for folk med sykdom,og ikke for de med nedsatt matlyst. Men du får kjøpt de over disk uten resept. Takk for råd. :-) Skal til apoteket i morgen for å forhøre meg. Og der forsvant anonymiteten. :-P Endret 4. juli 2014 av Tropisk
Gjest Blomst83 Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Takk for råd. :-) Skal til apoteket i morgen for å forhøre meg. Og der forsvant anonymiteten. :-P Jeg får disse på resept pga min anoreksi så jeg har vel testa ut min andel,så tar meg den friheten og anbefaler deg noen jeg synes er gode. Og der er nutridrink kakao,nutridrink mokka,nutridrink med karamell, nutridrink yoghurt style bringebær.
Pringle Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 (endret) Jeg lager meg av og til smoothie av en banan, 1 ss peanøttsmør, 1 ts kakao, 150 g tyrkisk yoghurt og 1/2 dl helmelk. Den er så kaloririk at jeg må fordele den på to dager, men kanskje en sånn hver dag kan hjelpe deg? Jeg synes den smaker fantastisk godt, og den er veldig lett å få ned. Endret 4. juli 2014 av Pringle
plix Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Der er jeg nå, har det slik i perioder. Forsøker selvsagt å få i meg mat, men det blir til småspising og en forferdelig oppblåst kropp. Det som får meg igang er trening. Nå har jeg ikke mulighet for å trene skikkelig før etter ferien, men legger inn gåturer og joggeturer når jeg kan. Hektisk tid nå. Uten rutiner sklir jeg ut. Hvilke rutiner for trening har du? Det er tungt å trene med underskudd av mat, svimmelhet osv, så starter roli, men kjører tungt nok til at matlysten går opp. Litt og litt.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Men hvorfor har du dårlig matlyst? Dette høres jo ikke greit ut, du bør vel oppsøke legen for dette? Energibruken du får på apoteket gir deg ikke så veldig mye energi dessverre, de er laget for å gi et minimum av kalorier og næringsstoffer man trenger, og skal helst brukes i tillegg til annen mat. Kjøpes reseptfritt. Men jeg synes du skal avdekke hvorfor du har det sånn, og ikke bare behandle dette selv.Anonymous poster hash: 65a38...3c6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Men hvorfor har du dårlig matlyst? Dette høres jo ikke greit ut, du bør vel oppsøke legen for dette? Energibruken du får på apoteket gir deg ikke så veldig mye energi dessverre, de er laget for å gi et minimum av kalorier og næringsstoffer man trenger, og skal helst brukes i tillegg til annen mat. Kjøpes reseptfritt. Men jeg synes du skal avdekke hvorfor du har det sånn, og ikke bare behandle dette selv.Anonymous poster hash: 65a38...3c6 Har hatt null matlyst pga graviditet og abort. Nå etter aborten har jeg tydeligvis fremdeles vansker med å spise, men er ikke kvalm lenger i det minste. Tvangsforer meg selv så jeg gradvis venner kroppen til mer og mer mat. Nå har jeg feks spist en liten bit indrefilet (familiebesøk), salat, et par sånne nutridrinks, en iskaffe og en yoghurt. Og det er mye i forhold til hva jeg har spist ellers de to siste månedene. TS Kanskje ikke så sunt, men jeg er som nevnt litt desperat nå. Hverken hjerne eller kropp fungerer optimalt. Anonymous poster hash: 058b6...de2
Tropisk Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 Har kjøpt meg slike Nutridrinks nå, de var overraskende gode og går ned på 1-2-3. :-) Føler meg bedre allerede.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 Så fint at nutridrink funker for deg,,har levd på nutridrink ì flere år. Får på blå resept pga sykdom. Du bør kjøpe med multifiber evt compac på 1,2 dl. De er enklest å få i seg. Protein drinken er beregnet etter benbrudd og oprasjoner. Du rår letter problemer med tarmen om du ikke får i deg særlig med fiber i kosten og heller ikke i Nutridrinken. Får du luftplager, kjøp Minifom på apoteket. Mamma sitt slankepulver bør du la ligge i din situqsjon. God bedring!Anonymous poster hash: 0c673...fe4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå