AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Noen med råd til hvordan jeg skal komme meg ut av dette asap? Spiser poser med boller, masse is og godteri hele dagen. Gått opp 3 kg på en uke, uff.....Har ikke orket å trene eller være sosial. Jeg har ferie, så ingen grunn til å ikkevære aktiv og spise sunt. Anonymous poster hash: fcdc4...a29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Noen med råd til hvordan jeg skal komme meg ut av dette asap? Spiser poser med boller, masse is og godteri hele dagen. Gått opp 3 kg på en uke, uff.....Har ikke orket å trene eller være sosial. Jeg har ferie, så ingen grunn til å ikkevære aktiv og spise sunt.Anonymous poster hash: fcdc4...a29 Få svineriet ut av huset!!! Spander det evt bort. Motivasjon er viktig. Skriv opp hvorfor det er viktig for deg å la være dette som du ønsker å slutte med. Viljestyrke er også viktig. Dette kan trenes opp, som en muskel Anonymous poster hash: d7177...f32
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Noen med råd til hvordan jeg skal komme meg ut av dette asap? Spiser poser med boller, masse is og godteri hele dagen. Gått opp 3 kg på en uke, uff.....Har ikke orket å trene eller være sosial. Jeg har ferie, så ingen grunn til å ikkevære aktiv og spise sunt.Anonymous poster hash: fcdc4...a29 Skriv ukeplan over trening og sosiale aktiviteter, og følg din plan Lykke til! Anonymous poster hash: d7177...f32
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Noen med råd til hvordan jeg skal komme meg ut av dette asap? Spiser poser med boller, masse is og godteri hele dagen. Gått opp 3 kg på en uke, uff.....Har ikke orket å trene eller være sosial. Jeg har ferie, så ingen grunn til å ikkevære aktiv og spise sunt.Anonymous poster hash: fcdc4...a29 Hvorfor trøstespiser du? Er det noe som har skjedd? Anonymous poster hash: d7177...f32
Purple Diamond Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 (endret) Skriv handleliste med sunn mat hver uke, og hold deg til den! Når jeg en sjelden gang kjøper noe usunt, får jeg skikkelig dårlig samvittighet. Så tenker jeg annerledes på neste handletur, slik at jeg unngår slike kjøp :-) Jeg har også funnet ut at jeg spiser sunnest mulig hjemme, og skeier heller litt ut borte. Endret 4. juli 2014 av Purple Diamond
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Noen med råd til hvordan jeg skal komme meg ut av dette asap? Spiser poser med boller, masse is og godteri hele dagen. Gått opp 3 kg på en uke, uff.....Har ikke orket å trene eller være sosial. Jeg har ferie, så ingen grunn til å ikkevære aktiv og spise sunt.Anonymous poster hash: fcdc4...a29 Ikke rent fett,en er væske! Anonymous poster hash: 1974e...43d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 Få svineriet ut av huset!!!Spander det evt bort.Motivasjon er viktig. Skriv opp hvorfor det er viktig for deg å la være dette som du ønsker å slutte med.Viljestyrke er også viktig. Dette kan trenes opp, som en muskel Anonymous poster hash: d7177...f32 Ja, viljestyrken holder ikke lenge her. Har kastet eller spist opp alt hver kveld, for så å kjøpe nytt dagen etter. Spiser til og med boller i bilen på vei hjem fra bakeren. Føles som om kroppen må ha sukker!! Jeg skal skrive ned noen punkter nå!Anonymous poster hash: fcdc4...a29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #8 Skrevet 4. juli 2014 Skriv ukeplan over trening og sosiale aktiviteter, og følg din plan :)Lykke til! Anonymous poster hash: d7177...f32 Gjør det med trening, men nå har det dessverre glidd ut. Sikkert derfor jeg er så langt nede; 2 uker uten trening og m en haug av usunnheter....Anonymous poster hash: fcdc4...a29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #9 Skrevet 4. juli 2014 Hvorfor trøstespiser du? Er det noe som har skjedd? Anonymous poster hash: d7177...f32 Har hatt en tøff periode. Akkurat som om lufta gikk helt ut av meg i det ferien startet. (Da skulle jeg jo virkelig leve sunt osv, så ble jeg bare asosial og deppa.) Anonymous poster hash: fcdc4...a29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #10 Skrevet 4. juli 2014 Skriv handleliste med sunn mat hver uke, og hold deg til den! Når jeg en sjelden gang kjøper noe usunt, får jeg skikkelig dårlig samvittighet. Så tenker jeg annerledes på neste handletur, slik at jeg unngår slike kjøp :-) Jeg har også funnet ut at jeg spiser sunnest mulig hjemme, og skeier heller litt ut borte. Ja, vurderer å gi kortet mitt til samboer, men vil ikke at han skal vite hvor bad det er...Anonymous poster hash: fcdc4...a29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #11 Skrevet 4. juli 2014 Ikke rent fett,en er væske! Anonymous poster hash: 1974e...43d Tror du? Jeg føler meg utrolig oppblåst og blubbete i magen.Anonymous poster hash: fcdc4...a29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #12 Skrevet 4. juli 2014 Tror du? Jeg føler meg utrolig oppblåst og blubbete i magen.Anonymous poster hash: fcdc4...a29 Jeg tror ikke,jeg vet.Du går ikke opp 3 kilo fett på en uke.Kroppen reagerer ikke så fort. Anonymous poster hash: 1974e...43d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #13 Skrevet 4. juli 2014 Ja, viljestyrken holder ikke lenge her. Har kastet eller spist opp alt hver kveld, for så å kjøpe nytt dagen etter. Spiser til og med boller i bilen på vei hjem fra bakeren. Føles som om kroppen må ha sukker!! Jeg skal skrive ned noen punkter nå!Anonymous poster hash: fcdc4...a29 Flott! Lykke til Motivasjonsklem fra meg Prøv å spis noe søtt som ikke er så usunt som snop o.l. (epler og annen frukt) dersom du har søtsug Krom skal også hjelpe mot søtsug Anonymous poster hash: d7177...f32
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #14 Skrevet 4. juli 2014 Jeg tror ikke,jeg vet.Du går ikke opp 3 kilo fett på en uke.Kroppen reagerer ikke så fort. Anonymous poster hash: 1974e...43d Ok- takk! Men kan det ta lenger tid før jeg går ned igjen? Hvis kroppen er treg i reaksjonen? Anonymous poster hash: fcdc4...a29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #15 Skrevet 4. juli 2014 Har hatt en tøff periode. Akkurat som om lufta gikk helt ut av meg i det ferien startet. (Da skulle jeg jo virkelig leve sunt osv, så ble jeg bare asosial og deppa.)Anonymous poster hash: fcdc4...a29 Kan du begynne å trene regelmessig 3 dager pr uke eller mer? Helt utholdenhetstrening som f.eks tredemølle, spinning, rask gange el.l. Å trene gir mer energi og hjelper mot depresjonsfølelse, og kan ofte gi mer motivasjon til å være sunn på andre måter også Anonymous poster hash: d7177...f32
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #16 Skrevet 4. juli 2014 Flott! Lykke til :blomst:Motivasjonsklem fra meg :hug:Prøv å spis noe søtt som ikke er så usunt som snop o.l. (epler og annen frukt) dersom du har søtsugKrom skal også hjelpe mot søtsug Anonymous poster hash: d7177...f32 Takk Jeg vurderer å kjøre litt lavkarbo en stund for å rense kroppen fra dette suget. Blir jo ikke mett heller av is og kjeks osv.Anonymous poster hash: fcdc4...a29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #17 Skrevet 4. juli 2014 Tror du? Jeg føler meg utrolig oppblåst og blubbete i magen.Anonymous poster hash: fcdc4...a29 Mange blir oppblåst av melprodukter. Anonymous poster hash: d7177...f32
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #18 Skrevet 4. juli 2014 Ok- takk! Men kan det ta lenger tid før jeg går ned igjen? Hvis kroppen er treg i reaksjonen?Anonymous poster hash: fcdc4...a29 Hvis du kommer det inn på rett kjør tar det ikke lang tid før kroppen begynner å gi slipp.Hos meg skjer det veldig raskt.Det er selvfølgelig induviduelt fra kropp til kropp,men som sagt kom deg inn på rett kjør så vil du se at vekta går ned igjen Anonymous poster hash: 1974e...43d
Inwe Skrevet 5. juli 2014 #19 Skrevet 5. juli 2014 Ja, vurderer å gi kortet mitt til samboer, men vil ikke at han skal vite hvor bad det er...Anonymous poster hash: fcdc4...a29 Om han er samboeren din tror jeg virkelig ikke han ser ned på deg fordi du har en dårlig periode. Synes det høres ut som en god ide og snakke med han. Kan hjelpe deg om du vet at du har noen som støtter deg og vil hjelpe deg gjennom dette. Han kan sikkert også være med på å holde kostholdet sunnere for dere begge.
Pringle Skrevet 5. juli 2014 #20 Skrevet 5. juli 2014 For min del hjalp det å gjøre alternativet mer fristende: Kjempegod, sunn, variert mat fra bunnen, ingen lettprodukter, ingenting jeg ikke kan spise, men ha styring på mengder og hyppighet. Jeg gjeninnførte måltider istedenfor å "beite". Det er ikke bare en uvane å spise for mye godis: Smakssansen kan endre seg, jeg hadde i flere år bare lyst på godteri, sukkersug som jeg ikke kan kalle noe annet enn avhengighet, jeg syntes mat smakte kjedelig og ofte vondt. Jeg ble bråsulten og hissig og hadde angst for å bli sulten pga feilernæring. Jeg prøvde å kompensere ved å ikke spise noe halve dagen, og spiste altfor mye når jeg spiste, fortsatte tvangsmessig å spise selv om jeg ikke likte det jeg spiste, selv om jeg egentlig ikke hadde lyst på mer. I grunnen spiste jeg bare fordi det var tilgjengelig. Det er forsåvidt naturlig, men det er ikke naturlig at det er mat og godteri tilgjengelig overalt hele tiden, så da bør man begrense seg. Beklager langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå