Gå til innhold

HJELP MEG MED TEKST!!

Anbefalte innlegg

Gjest lilletroll
Skrevet

Vet dette har vært oppe en million ganger før, men nå har det seg sånn at maskina jeg sitter på om dagen ikke er verdens beste, så hver gang jeg prøver å gjøre noe bare streiker den eller sparker meg av internett..... :evil: SÅ...hvis noen har den norske teksten på Amazing grace og kan sende den til meg på personlig melding eller mail hadde jeg blitt VELDIG glad!!!!! :D Gjerne så raskt som mulig da jeg holder på å lage kirkeprogram.... :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld, men jeg har ikke teksten, bare lurte på noe.

Skal dere ha den som solo sang eller som salme????

Gjest lilletroll
Skrevet

Men det er en annen tekst jeg var ute etter....er det ikke en som begynner med O ettellerannet??? :D Som står i enkelte salmebøker, eller?? Er jeg helt bak mål nå eller???

Vi skal forøvrig bruke den som salme i såfall.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm, den eneste salmen jeg kan huske i farten som begynner på O er O, bli hos meg. Men den er ikke med melodien til Amazing G.

Skrevet

Edvard Hoem skrev ny tekst til Amazing grace i 1990. Den står i "Tillegg til Norsk Salmebok 1997. Første verset går sånn:

"Forunderleg, eit vrak som meg kan nådens kalling nå! Eg var fortapt, men fann ein veg. Eg som var blind, kan sjå."

Den er altså på nynorsk, og har nummer 61 i boka jeg nevnte. Vet ikke om det var denne du tenkte på, den begynner jo ikke på "O...".

Melodien er jo i hvert fall veldig fin! :)

Gjest lilletroll
Skrevet

Nei den jeg tenker på begynner med O Nåde stor.....er det ingen som har teksten på den her da??? Ellers hørtes den jo fin ut den på nynorsk også...har ikke alle versene der, da???

Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg
Skrevet

Hei hei.

Den som leter, han finner. :D Søkte litt i Google for deg jeg, og vips så dukket denne sangen opp. Her med noter og det hele, så har du alle versjonene av sangen for å sammenlikne med også.

Lykke til!

http://www.bakketun.fhs.no/gml/kortkurs/naade.gif

...men forsåvidt var jo det bare første versjet da, men du er jo litt på vei kanskje?

:-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...