AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Hei. Jeg har litt slitte tupper, og skal snart til syden. Ser for meg det kan være best å la sol og bading slite på tuppene jeg nå har og klippe meg etter syden, istede for å klippe meg nå slik at det sliter på friske tupper og gjør dem slitte. Men jeg har også hørt at man bør klippe seg før sydenturen. Jeg sparer til langt hår og vil ikke klippe mer hår enn nødvendig! Noen som vet hva som er lurest eller har erfaringer? Anonymous poster hash: d6f26...0cd
Purple Diamond Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Jeg hadde definitivt klippet det etterpå! Saltvann sliter og sol bleker. Jeg pleier i hvert fall alltid å vente til etter sommeren med å klippe håret, så får det heller bare være litt slitt på ferie :-)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Jeg klipper under sydenturen, for lommeboka sin del (koster gjerne typ 100 kroner i mange av sydenlandene, mot 500-800 kr hjemme...). Har gode erfaringer med mange flinke frisører i ymse utland. Anonymous poster hash: 9618e...931 1
Purple Diamond Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Jeg klipper under sydenturen, for lommeboka sin del (koster gjerne typ 100 kroner i mange av sydenlandene, mot 500-800 kr hjemme...). Har gode erfaringer med mange flinke frisører i ymse utland.Anonymous poster hash: 9618e...931 Det var lurt! Det går det jo an å gjøre helt på slutten av turen f.eks. :-)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Ville klippet før tror jeg. Salt, klor og sol sliter som sagt på håret, og dersom du har slitte tupper fra før er det lettere at det slitte "spiser" seg oppover. Det optimale er jo å klippe seg både før og etter, så dersom du har en venninne som er noenlunde OK med saksa kan hun jo klippe deg før (en cm eller noe), også kan du gå til frisøren etterpå. Da kan frisøren rette opp om venninnen din har gjort noe feil. Anonymous poster hash: 195ce...8ea 1
skruf Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Jeg hadde ganske slitte tupper, og valgte å klippe meg før turen. Så for meg at slitte tupper ville blitt enda verre etter sol og saltvann. Dessuten blir håret mitt ekstremt flokete av vannet i utlandet (mulig det er mere klor i, eller såkalt hardt vann), og da blir det enda verre å børste ut håret etter en hårvask. Gikk ganske så bra, ble ikke mere slitt Jeg brukte dessuten en leave-in balsam som jeg sprayet i håret og deretter satte det opp i en durt eller flette før stranda, pluss jeg brukte hårkur hver gang jeg vasket det.
neon_sun Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 IkKE klipp deg under sydenturen. Språkproblemer kan virkelig få store konsekvenser. Jeg gikk fra langt hår til pinnkort pixiehår med lilla (!) lugg og et generelt svært traumatisk frisørbesøk da frisøren heller ville ligge med meg enn å klippe meg... aldri mer 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Ikke klipp deg under sydenturen! Kan risikere å få en helt annen sveis enn hva du har tenkt. Venninna mi hadde akkurat fått håret tilbake etter kreftbehandling, og hun skulle stusse det litt jevnere mens hun var i syden. Planen var å samle til langt igjen. Endte opp med pinnekort traktorlesbesveis...hun gråt nesten etterpå.. Anonymous poster hash: 5615e...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå