Gå til innhold

Noen som fikk ferien spolert fordi de trodde de skulle få skattepenger i juni?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mange her som hadde ventet skattepengene utbetalt i juni, men som ikke har fått dem enda og fått ting spolert?

Anonymous poster hash: 4eabc...a67
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp...

Anonymous poster hash: 57af1...73c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, naturligvis ikke. Jeg fikk både ferie- og skattepenger idet jeg reiste hjem fra ferie, men jeg visste jo at jeg ikke kunne satse på å få dem i tide, så jeg har lagt til side penger på sparekontoen i flere måneder. Brukte av dem, og betalte sparekontoen tilbake med skattepengene da de dukket opp.

Anonymous poster hash: c9321...419
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Budsjetter ikke med skattepengene. Da er det ikke krise når de kommer. Setter dem på sparekonto uansett.

Anonymous poster hash: f894f...b3b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jepp...

Anonymous poster hash: 57af1...73c

Fortell da? Hva skulle du og hva gjorde du isteden osv?

Anonymous poster hash: 4eabc...a67

AnonymBruker
Skrevet

Naturligvis ikke. Skattepengene gikk rett inn i fondssparing.

Anonymous poster hash: 9b372...9d5
  • Liker 1
Skrevet

Nei, fordi man er aldri garantert at skattepengene kommer i Juni.

• Liker 6
Skrevet

Nei, regner ikke med skattepenger, det er bonus.

• Liker 1
Skrevet

Nei, fordi man er aldri garantert at skattepengene kommer i Juni.

Ka-ching. Der sa du det.

• Liker 1
Gjest Timber
Skrevet

Nei. De er aldri en del av budsjettet mitt uansett, siden vi ikke er garantert å få de i juni. I år kommer mine til høsten, så da får de gå på sparekonto da i stede.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å sørge for lavere skattetrekk så slipper man problemet. Da har man pengene allerede.

Anonymous poster hash: b5787...461

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å sørge for lavere skattetrekk så slipper man problemet. Da har man pengene allerede.

Og ikke minst så er det billigere å planlegge ferien når man ikke trenger bestille i siste liten.

Anonymous poster hash: 307e0...3eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke TS - men ikke alle har muligheten til dette. Jeg er student og jobber tre forskjellige jobber - ingen av de med noen fast månedslønn. Om jeg får fylt opp BSU eller ikke vet jeg heller ikke før mot slutten av året, så kort sagt så er det mye enklere for meg (og sikkert andre i min situasjon) å heller skatte en høy prosent i stedet for å risikere baksmell i og med at økonomien svinger slik som den gjør.

Ikke at denne diskusjonen har noe med tema å gjøre, men jeg er bare så lei av alle på KG automatisk går ut i fra at vi som trekker mye på forhånd ikke vet at vi har mulighet til å justere dette selv.

Men ellers henger jeg meg på de andre som svarer: skal jeg på ferie så legger jeg av penger til dette på forhånd - jeg går ikke ut i fra at skatteoppgjøret mitt skal være klart i første pulje.

Men i år så har jo skattetaten vært relativt nøyaktige med datoene for skatteoppgjør - så for de som fortsatt venter, så er det jo i det minste en trøst.

- 25.6.2014. Hovedoppgjør for lønnstakere og pensjonister.

- 6.8.2014. Hovedoppgjør for næringsdrivende og deres ektefeller.

- 7.8.2014. - 15.10.2014. Resterende som ikke har mottatt skatteoppgjøret på et av de foregående hovedoppgjørene.

Anonymous poster hash: 24b6c...cc0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker veldig lett penger, derfor er min måte å spare på å betale veldig mye skatt!

Derfor er jeg litt avhengig av å få igjen på skatten.

Men jeg prøver å legge av penger til ferie for det. :)

Dessverre er det noen år jeg ikke har hatt mulighet til det, og venter spent på skattepengene.

Anonymous poster hash: 7fd43...63f
AnonymBruker
Skrevet

Nei, naturligvis ikke. Jeg fikk både ferie- og skattepenger idet jeg reiste hjem fra ferie, men jeg visste jo at jeg ikke kunne satse på å få dem i tide, så jeg har lagt til side penger på sparekontoen i flere måneder. Brukte av dem, og betalte sparekontoen tilbake med skattepengene da de dukket opp.

Anonymous poster hash: c9321...419

Smart

Du har lært å ikke selge skinnet før bjørnen er skutt :)

Anonymous poster hash: ac23c...36a

AnonymBruker
Skrevet

Neida, men ble ikke så glad når jeg fikk vite at feriepengene ikke kom før i begynnelsen av august :(

Synes det var i det seineste laget.

Anonymous poster hash: eb07a...43b
Skrevet

Jeg ble skuffet over at de ikke kom i juni, hadde nemlig ikke full opptjening av feriepenger i fjor. Det går greit uten, men jeg har utsatt diverse huslige prosjekt til jeg får pengene utbetalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...