Gjest ny pus Skrevet 20. desember 2008 #41 Skrevet 20. desember 2008 Beklager at jeg drar opp igjen denne gamle tråden, men så lenge det er samme tema går det vel gjerne greit? Har nett fått oss en liten pus her hjemme, så jeg er som tydeligvis mange andre på jakt etter bra kattesand. Har til nå kjøpt en på dyrebutikken av merket inPerial. Nå har jeg ikke erfaring med noen andre, men denne virker å gjøre jobben bra. Har blitt tipset om den de selger på rema 1000, den skal vitsnok være super bra. Noen som har en ide om hvilken dette er og som har testet den? Jeg har dog et lite problem. Når katten har vært på do skal den grave ned dritten etterpå, noe som fører til at dette er full i bæsj på bena, og jeg må spyle føttene til katten for å unngå at der kommer bæsj over alt i huset. Dette er ikke noe kjekt for hverken meg eller katten, så noen som har noen tips her?
katla Skrevet 20. desember 2008 #42 Skrevet 20. desember 2008 Det med bæsj på bena har ikke jeg vært borti, men lurer på om kanskje pus har litt løs bæsj da? Hør med veterinær/dyrebutikk etter næringsrik pusemat som gir fastere avføring. Våre bæsjer ganske fast og det er bare å liste ut tisseklumper og bæsj med spade. Jeg synes de dyre merkene kattesand ble veldig dyre jeg, men har oppdaget Pussi kattesand hos Mega bla. Den er veldig god, eneste er at den støver litt, men det går fint med kattedo med tak.
Gjest ny pus Skrevet 20. desember 2008 #43 Skrevet 20. desember 2008 Ikke lagt merke til at den har bløt avføring av noe slag, og det ligger fint samlet i klumper når jeg bruker spade for å rydde opp. Problemet er som sagt at den skal grave det ned, og blir da veldig tilgriset. Skal prøve med en ny type kattemat, har alt en ny type stående så får jeg se om det hjelper på. Får håpe at det er så enkelt, ikke noe kjekt om jeg konstant må være etter katten når den går på do for å vaske den. Ikke tror jeg katten blir spesielt glad i meg om jeg hele tiden må gi den ett bad..hehe
Gjest donna julianna Skrevet 20. desember 2008 #44 Skrevet 20. desember 2008 Beklager at jeg drar opp igjen denne gamle tråden, men så lenge det er samme tema går det vel gjerne greit? Har nett fått oss en liten pus her hjemme, så jeg er som tydeligvis mange andre på jakt etter bra kattesand. Har til nå kjøpt en på dyrebutikken av merket inPerial. Nå har jeg ikke erfaring med noen andre, men denne virker å gjøre jobben bra. Har blitt tipset om den de selger på rema 1000, den skal vitsnok være super bra. Noen som har en ide om hvilken dette er og som har testet den? Jeg har dog et lite problem. Når katten har vært på do skal den grave ned dritten etterpå, noe som fører til at dette er full i bæsj på bena, og jeg må spyle føttene til katten for å unngå at der kommer bæsj over alt i huset. Dette er ikke noe kjekt for hverken meg eller katten, så noen som har noen tips her? ¨ Den på rema heter katsan, og er den bra (lukter ingenting). Blå pose med hvit katte. Sanden klumper ikke, men nå er nå en gang jeg en tilhenger av å skifte sand ofte
spezitas Skrevet 20. desember 2008 #45 Skrevet 20. desember 2008 ¨ Den på rema heter katsan, og er den bra (lukter ingenting). Blå pose med hvit katte. Sanden klumper ikke, men nå er nå en gang jeg en tilhenger av å skifte sand ofte Catsan bruker jeg kun når jeg har kattunger i hus, fordi den er klumpefri, aldri ellers. Den lukter forferdelig, og når jeg bruker den, gjør jeg rent kassen minst 3 ganger daglig. Anbefales IKKE til voksne katter!! Jeg kan anbefale Everclean eller Cat Exclusive, de er noenlunde jevngode sander, som klumper bra, og jeg har med 4 katter i hus, et luktfritt hjem. (Jeg tar bort klumpene en gang daglig og rengjør kassene og bytter sand ca hver 2-3 uke)
Amom Skrevet 27. desember 2008 #46 Skrevet 27. desember 2008 Jeg bruker Litter Pearls til vår katt. Det ser ut som havsaltperler, og jeg fjerner bæsjen en gang om dagen. Det står på pakken at den skal holde en mnd, og til nå har den svart til forventningene. Ikke noe lukt eller søl fra den.
Drua Skrevet 27. desember 2008 #47 Skrevet 27. desember 2008 Jeg bruker Pussi kompakt, blå pose, kjøpt på Coop. Den er finkornet og klumper veldig bra, lukter ingenting.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 27. desember 2008 #48 Skrevet 27. desember 2008 Jeg bruker kattesanden fra Olivers (nå Handlers). Kjøper tre seker om gangen som jeg får på døren. Denne sanden klumper seg kjempefint, har aldri hatt problemer med det. Har av og til opplevd lukt da, men det er som oftest dersom jeg glemmer å fjerne stinkebæsj.
Adila Skrevet 29. desember 2008 #49 Skrevet 29. desember 2008 Jeg bruker Litter Pearls til vår innekatt. Noen skrev at tisset festet seg i bunnen når de brukte denne typen, men man er nødt til å spa rundt i kassa hver dag når man bruker disse perlene. Ellers skjer sånt. Bæsj fjerner jeg hver dag. Jeg er veldig fornøyd! Det lukter ingenting (når man husker å rote rundt sanda), det støver ikke og sprer ikke sand overalt. Det hender at det dukker opp noen korn utenfor kassen, men disse bare koster jeg opp etterhvert. Her koster en sekk ca 150 kr som skal vare i 2 mnd, men jeg ser det ann hvor lenge den holder. Når jeg har innekatt er jeg nødt til å ha sand som ikke lukter samme f**n, veldig prippen på sånt, hehe
monkeyhub Skrevet 5. juli 2009 #50 Skrevet 5. juli 2009 Tar opp igjen denne gamle tråden, da eg lurer på et par ting: Til de som kun plukker ut klumper fra sanden: Kor lenge kan dere ha sanden før den må skiftes helt? Eg pleier å bytte all sanden 1-2 gng i uken, men det er kanskje ikkje nødvendig? Det må vel nevnest at eg bruker sand fra dagligvarebutikker, og bytter pga lukt. Har ikkje funne den perfekte sand ennå, men synes det hørtes bra ut med bio-pellets i et tidligere innlegg her. Må prøves:) Samtidig vil eg gjerne at katten min skal begynne å gjøre fra seg ute! Hun går rett i kassen når hun kommer inn, grådig irriterende! Ka kan eg gjøre for å få katten til å gå på do ute? Det har hendt at hun har gjort på seg når hun har vært for lenge ute...
Gjest Henrik Skrevet 2. januar 2010 #51 Skrevet 2. januar 2010 Jeg bruker Pussi kompakt, blå pose, kjøpt på Coop. Den er finkornet og klumper veldig bra, lukter ingenting. Nå har jeg vært på Mega på Tøyen, Meny på Grønland og Oslo City og Ultra på Alnabru — no luck! Vet noen hvor jeg kan få tak i Pussi i Oslo?
Lune Skrevet 2. januar 2010 #52 Skrevet 2. januar 2010 Litter pearls her også, HELT genialt! Skjønner ikke at folk bruker noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #53 Skrevet 10. januar 2010 Bruker Car Litter Pearls etter anbefaling fra dyrebutiken, kjempeflott i bruk, og ikke dyr for den varer jo så lenge.
Gjest Huffsa Skrevet 10. januar 2010 #54 Skrevet 10. januar 2010 Hvor får man kjøpt disse Litter Pearls?
Gjest Huffsa Skrevet 10. januar 2010 #55 Skrevet 10. januar 2010 Hvor får man kjøpt disse Litter Pearls?
Troyamin Skrevet 10. januar 2010 #56 Skrevet 10. januar 2010 Litter pearls her også, HELT genialt! Skjønner ikke at folk bruker noe annet. Jeg har prøvd den og er ikke fornøyd. CE etter å ha prøvd mye forskjellig. Fikk tipset her på KG og er mest fornøyd med CE. Lukte babypudder. Jeg må ta ut klumper hver dag, men så har jeg fire katter i hus...
Gjest mil Skrevet 11. januar 2010 #57 Skrevet 11. januar 2010 Jeg likte heller ikke Litter Pearls, syns de ble misfargede og begynte å lukte altfor tidlig. Også jeg holder meg til Cat Exclusive. Kjøpes inn i letthåndterlige 15-kilos-sekker til 239 kroner, og klumper bra (om enn ikke perfekt), og doen er luktfri. Selve sanden lukter grusomt av babypudder akkurat når man heller den i, men så snart den har lagt seg er luktproblemet borte.
Pomparius Skrevet 11. januar 2010 #58 Skrevet 11. januar 2010 Vi bruker EverClean Less Track, og er veldig fornøyd! Den klumper seg fint og varer lenge. Klumpene og bæsjen tar jeg ut hver dag med en spade med hull i og da holder kattesanden godt. Lukter ingenting. Det er tydelig at Pus også liker EverClean Less Track. Ved en feiltakelse kjøpte jeg feil EverClean og da ble det helt krise. Pus sto å gravde ut sanden hele tiden.. Var helt håpløst, men så kjøpte jeg Less Track igjen, Pus sluttet å grave og var veldig fornøyd :D. Har prøvd den hvite kattesanden fra coop, men tisset rant bare gjennom og la seg på bunnen og luktet helt forferdelig. Aldri mer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå