AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Jeg er en 21 år gammel jente som ikke har hatt kjæreste før. Er ganske pen, og har mye venner men har aldri følt meg klar for kjæreste. Men jeg er veldig nysgjerrig på noen ting. Blandt annet; hvordan var "talken" som gjorde at dere blir sammen? Eller hva skjedde? Lurer veldig på hvordan man går inn på temaet! Hehe Anonymous poster hash: f1a76...81b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Det var ikke nødvendig med noen "talk". Anonymous poster hash: c1c9a...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Det var ikke nødvendig med noen "talk". Anonymous poster hash: c1c9a...2d8 Åå, kan du fortelle litt mer om det? Er en skikkelig romantiker selvom jeg er utrolig urutinert og ikke aner hvordan folk blir sammen heheAnonymous poster hash: f1a76...81b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Åå, kan du fortelle litt mer om det? Er en skikkelig romantiker selvom jeg er utrolig urutinert og ikke aner hvordan folk blir sammen heheAnonymous poster hash: f1a76...81b Vel, en kveld ble det kyssing, og dermed var det klart at det var mer enn vennskap Virker dog som sånne som oss er i mindretall på kg, de fleste har visst sex i noen måneder før de tør å spørre om han egentlig liker dem, og om de er "eksklusive". Takke meg til gammeldagshet Anonymous poster hash: c1c9a...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Vel, en kveld ble det kyssing, og dermed var det klart at det var mer enn vennskap Virker dog som sånne som oss er i mindretall på kg, de fleste har visst sex i noen måneder før de tør å spørre om han egentlig liker dem, og om de er "eksklusive". Takke meg til gammeldagshet Anonymous poster hash: c1c9a...2d8 Er nemlig akkurat sånn jeg er. Livredd for å ta den praten med han jeg dater nå redd for at det skal bli superpinlig, at han egentlig ikke liker meg godt nok til å bli sammen med meg, og alt det der TSAnonymous poster hash: f1a76...81b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Ta tiden du trenger, vær sikker på at han vil bli sammen med deg før du går videre Anonymous poster hash: 9a48d...66a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 Jeg kan identifisere meg med litt sjenanse, men dersom man er kompatible og blir skikkelig kjent så sitter praten litt ledigere. Du skal kunne prate med ham og du skal kunne si hva du tenker, ellers vil jo ikke noe forhold kunne vare uansett. Som regel er det greit å definere ting når han avanserer det fysisk - slik de fleste menn gjør. Dvs. om han ber deg med opp på en drink og du sier det er litt tidlig enda, så er det tydelig at du ikke ligger med hvem som helst, og det hinter til at du er mer interessert i et forhold. Om han presser på for sex tidlig kan du si rett ut at du ikke har sex med noen du ikke er på vei inn i et forhold med. Ellers er det viktig at du avanserer ting emosjonelt. Mange jenter har egentlig ikke peiling på hva de har å tilby i et forhold. De liker ham, har sex med ham og forventer at han da skal ville ha et forhold med dem og at det skjer uten effort (og blir forbanna/lei seg når alt de ville ha ikke kom dumpende i fanget pv dem). Som regel kan du se på hans handlinger at ting går i den retningen - han prioriterer deg og tar kontakt med deg jevnlig, både hverdager og fredag/lordag (som normalt er kveldene man treffer nye jenter), han introduserer deg for venner, han forklarer seg hvis det er noe galt, virker åpen og stoler på deg (ikke skjuler pc og mobil) osv. Dersom han viser alle disse tegnene kan du stort sett stole på at han er investert. Da skulle det ikke koste så mye å en kveld si, "jeg er ikke interessert i å treffe noen andre, er du?" med et smil. Anonymous poster hash: b0b22...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #9 Skrevet 4. juli 2014 Jeg tenker litt sånn selv. Vil ikke skremme bort fyren, men han har sagt han er interessert i et forhold, og han tar kontakt hver dag, han har sagt han ikke dater andre, og helst ikke vil at jeg skal det, og vi skal tilbringe hele helgen sammen (har møtes jevnlig i 3 uker). Allikevel er jeg litt redd, fordi mitt forrige forsøk på forhold endte i at han bare ønsket å være "pulevenn" selv om han hadde lovet gull og grønne skoger.. Jeg syns det er for tidlig med "the talk", samtidig så syns jeg sånne uavklarte greier er så utrolig frustrerende. Anonymous poster hash: a964d...1d9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #10 Skrevet 4. juli 2014 Dersom han viser alle disse tegnene kan du stort sett stole på at han er investert. Da skulle det ikke koste så mye å en kveld si, "jeg er ikke interessert i å treffe noen andre, er du?" med et smil. Anonymous poster hash: b0b22...ec8 Mulig jeg er naiv, men jeg ville ikke en gang bruke tid på en fyr hvis jeg mistenkte at det var noen mulighet for at han dater flere samtidig. For meg er det en selvfølge at man ikke gjør det. Anonymous poster hash: c1c9a...2d8
Gjest Riviera Skrevet 4. juli 2014 #11 Skrevet 4. juli 2014 Han erklærte at vi var sammen til noen som spurte. Og så var vi det, da. Det høres sikkert helt tafatt ut;)
lissa- Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 Jeg og min nåværende samboer hadde vært som kjærester i flere måneder, og en dag når vi lå og koste spurte han meg om jeg ville gjøre det offisielt:)
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #13 Skrevet 5. juli 2014 Han erklærte at vi var sammen til noen som spurte. Og så var vi det, da. Det høres sikkert helt tafatt ut;) Høres normalt ut i min verden. Spørre om man skal være sammen synes jeg hører skolegården i barneskolen til. Ting får utvikle seg naturlig. Anonymous poster hash: c1c9a...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #14 Skrevet 5. juli 2014 Jeg er en 21 år gammel jente som ikke har hatt kjæreste før. Er ganske pen, og har mye venner men har aldri følt meg klar for kjæreste. Men jeg er veldig nysgjerrig på noen ting. Blandt annet; hvordan var "talken" som gjorde at dere blir sammen? Eller hva skjedde? Lurer veldig på hvordan man går inn på temaet! Hehe Anonymous poster hash: f1a76...81b La oss si at du har holdt på med personen i noen uker/måneder. Så sier du enkelt å greit, hva er det her for deg? Er dette en flørt eller har det blitt alvorlig? Så sier du hva du føler for han også gir han deg responsen sin tilbake er vel ikke verre enn som så! sånn jeg gjorde med dama mi hvertfall:)Anonymous poster hash: edf52...709
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #15 Skrevet 5. juli 2014 La oss si at du har holdt på med personen i noen uker/måneder. Så sier du enkelt å greit, hva er det her for deg? Er dette en flørt eller har det blitt alvorlig? Så sier du hva du føler for han også gir han deg responsen sin tilbake er vel ikke verre enn som så! sånn jeg gjorde med dama mi hvertfall:)Anonymous poster hash: edf52...709 Man bør ikke "holde på" med noen i det hele tatt uten å vite at det er seriøst, hvis det er det man selv er ute etter. Man må rett og slett se an personen. Anonymous poster hash: c1c9a...2d8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #16 Skrevet 5. juli 2014 "Eksklusive", "gjøre det offisielt"...folk må se mindre på amerikanske tv-serier...Anonymous poster hash: ed28f...5c0 3
-Missi- Skrevet 5. juli 2014 #17 Skrevet 5. juli 2014 Han siste jeg var sammen med var en sånn søt koslig kar. Ganske sjenert men det var han som "spurte" vi lå i sofaen og så på en film, jeg lå i armekroken. Så kremter han litt der bak meg og sier " duuuu`? er du jenta mi nå eller ?" så fniser jeg litt og sier at ja det er jeg Så var det stille i 5 minutter før han sier: Er du sikker `? og jeg sier ja hehe skikkelig fjortis-søtt. Jeg 26 han 24 Men er ikke sammen nå lenger, det varte ikke så lenge. Jeg var vist ikke klar for noe forhold alikevell ... i de andre forholdene jeg har vært i har den "talken" vært like forskjellig som forholdene og mennene jeg har hatt som kjæreste, så TS det fins ingen fasit
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #18 Skrevet 5. juli 2014 Forhold 1: Etter noen dater fikk jeg spørsmålet: "mamma sier at jeg snakker bare om deg hele tiden, og hun lurer på om du er kjæresten min. Visste ikke helt hva jeg skulle svare, så jeg må nesten spørre deg, er du det?" Forhold 2: Vi hadde rotet en stund uten å ha noen prat, og en kveld vi satt og spiste spurte jeg om han var interessert i meg som kjæreste og han så litt forvirret på meg og svarte "jeg trodde egentlig du var kjæresten min allerede, det har jeg sagt til kompisene mine hvertfall" Forhold 3: Han hadde vært ute med kompisene og drukket, og kom til meg ganske tidlig på kvelden fordi det var så "kjedelig" både på fest og på byen. Vi satt og koste litt på sofaen og så sa han at han hadde øvd hele veien hjem på å si noe til meg, men at han var ikke sikker på om han var flink nok til å si det ennå. Jeg spurte hva det var og han gjemte seg halvveis bak en sofapute og sa "jeg er forelska i deg, jeg. Veldig forelska." Da spurte jeg bare rett ut om det kanskje betydde at han ville være kjæresten min, og det ville han. Anonymous poster hash: 57eba...724 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #19 Skrevet 5. juli 2014 Deler det opp slik en annen gjorde her: forhold 1: fikk rose og smykke med spørsmål om jeg ville være kjæresten hans (var akkuratt blitt 18år) Forhold 2: satt i bilen og hadde vært på kjøretur, han tok meg i hånden og spurte om han kunne kalle meg kjæresten hans. Forhold 3: vi hadde nettopp hatt sex og lå og koste. Han sa du er vell min, pg om det var på tide å endre statusen på facebook. Er nettopp blitt samboer med denne karen :)Anonymous poster hash: d8e21...854
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #20 Skrevet 5. juli 2014 Mulig jeg er naiv, men jeg ville ikke en gang bruke tid på en fyr hvis jeg mistenkte at det var noen mulighet for at han dater flere samtidig. For meg er det en selvfølge at man ikke gjør det. Anonymous poster hash: c1c9a...2d8 Er man singel, så er man singel. Det er ikke uvanlig å treffe flere i startfasen, og ingenting galt ved det heller. Man vet ikke om en enkelt person er noe å satse på umiddelbart, og dersom man treffer en annen potensiell kandidat er det ingenting i veien for en kaffe. Det gjelder både menn og kvinner. Det å treffe flere hindrer en også i å bli altfor emosjonelt investert. Dette er endel av problemet for mange kvinner - de tar seg selv av markedet så snart en kjekk fyr foreslår en kaffe. Folelser skal ikke legges inn alt på en gang - de skal satses gradvis, med tiden, ettersom han viser at han er verdt det. Så lenge man ikke har sex, setter livet på hold, nedprioriterer det sosiale, bryter muligheten for å treffe andre eller åpner seg fullstendig, så er ikke en date noe annet enn to mennesker som deler en drink og samtaler en liten stund. Selvsagt kan ting nå et punkt der begge bare går utifra at man ikke treffer andre. Men det er viktig å huske at man har noe "rom" når ting ikke er definert. Og mange av tingene som jenter klager på kan unngås ved å definere ting. Dersom det er tydelig og avklart at man er i et forhold så må man slå opp eller ta en samtale dersom man tviler - man kan ikke bare "fade ut", som enkelte menn gjor. Dersom ingenting er definert, er det ingenting å "bryte", ergo er ikke utroskap en mulighet. Du skylder ingen en samtale for å bryte ut av noe som ikke var et forhold heller. Om noen bare antar hva som er rammene for forholdet og er så heldig at han antar akkurat det samme, er det jo flott. Men veldig mange er redde for å stille spm. de trenger å stille. Og MYE sorg og forvirring kan unngås om man er rett frem og stiller krav. Anonymous poster hash: b0b22...ec8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå