Gå til innhold

Hvilke solbrillemerker har "asian fit"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke solbrillemerker selger solbriller med asian fit?

Anonymous poster hash: e7f62...ac5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Asian fit? Det var noe nytt ja;) Vist det er tilpassing av nesebuen på brillene og stengene du snakker om, gjøres det hos en optiker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør se spesielt etter solbriller med neseputer, da kan de ofte tilpasses mer individuelt. Store plastsolbriller vil på asiatere ofte sitte kun på skinnbena (ingen kontakt med neseryggen) og det kan se litt klønete ut når du prater og smiler. Du må nesten bare prøve litt og se ;)

Anonymous poster hash: ba473...9d8

Skrevet (endret)

De fleste som er 'store' (og som er populære i Asia) på solbriller har vel asian fit, men jeg antar at det ikke er så lett å få tak i i Norge. Netthandel vil vel være det enkleste, noe som er kjip med solbriller da du helst ønsker å prøve de..

Endret av troikaen
Skrevet

Du bør se spesielt etter solbriller med neseputer, da kan de ofte tilpasses mer individuelt. Store plastsolbriller vil på asiatere ofte sitte kun på skinnbena (ingen kontakt med neseryggen) og det kan se litt klønete ut når du prater og smiler. Du må nesten bare prøve litt og se ;)

"Skinnbena" ? :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Skinnbena" ? :fnise:

Haha, ja er det ikke på beina man har solbriller da? Er jo viktig å beskytte der også mot UV.

Nei jeg stusset på det selv, skrev først kinnbein men syns det ble feil og endte opp med skinnbein, og ser jo nå at det i alle fall var feil. Tror poenget kom frem likevel! :)

Men videre til deg TS, jeg kan ikke komme på spesifikke merker jeg syns er bedre enn andre til asiatere, du bør nesten bare prøve ulike modeller - gjerne i samråd med en ansatt i optikerforretning. Men som sagt, neseputer kan være veldig lurt da de er lettere å tilpasse. Også bør ikke glassene være for dype, da går de lettere i kinnbeina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...