Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sykemeldt i 6 uker nå, og ifølge psykiateren min så fraråder han at jeg skal begynne å jobbe igjen med det første. Jeg har eget hus og to barn jeg såklart må forsørge, er alene med alle utgifter, så jeg er såklart avhengig av lønna mi. Det jeg lurer på er hvordan blir lønna mi om jeg fortsatt må være sykemeldt? Noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: c1f51...abe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sykepenger er 100% av lønn opptil 6G i ett år.

Anonymous poster hash: befc2...57a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du har vært sykemeldt i 1 år til sammen (i løpet av de siste 3 år) går du over på arbeidsavklaringspenger som er 66% av lønna di. Har du uføreforsikring eller lignende? Da dekkes ofte de 34% du mister av forsikringen :)

Anonymous poster hash: 97a07...9a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får sykepenger i 248 dager de siste tre år, deretter er det enten tilbake i jobb eller over på aap.

Anonymous poster hash: b7330...487
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg må være sykemeldt 1 år før lønna mi går ned på 66%.

Sjefen min snakket om at ble jeg sykemeldt lenger enn 8 uker, så hadde jeg ikke krav på lønn, om ikke lege kunne dokumentere at jeg fikk behandling??? Nye regler sa sjefen. Men jeg kan såklart bekrefte at jeg driver med behandling da, men jeg syntes at dette hørtes litt rart ut

Er ikke sikker på om jeg har uføreforsikring, men håper jo at jeg kommer meg ut i arbeid før det har gått 1 år

AnonymBruker
Skrevet

248 dager ila tre år, så har du vært mye sykemeldt de foregående årene teller dette med i beregningen. Når du nå øker lengden på sykemeldingen kobles nav inn mtp tilrettelegging, se her https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt+og+arbeidsavklaringspenger/Sykmeldt+hva+na , og dersom du ikke samarbeider kan du miste sykepengene, ikke ellers.

Anonymous poster hash: b7330...487
AnonymBruker
Skrevet

Det er første gang jeg har vært sykmeldt så lenge, og har ikke vært sykemeldt de siste tre åreneSå tusen takk for hjelpa alle sammen. Godt å slippe økonomiske bekymringer, så jeg kan konsentrere meg om å bli frisk igjen.En bekymring mindre

Skrevet

Når man har vært syk i 248 dager må du jobbe i 26 uker før du kan være syk i 248 nye dager..

AnonymBruker
Skrevet

Med to barn har du et visst ansvar og jeg mener at "jeg vet ikke om jeg har uføreforsikring" ikke er ok.

Bortsett fra det: god bedring, og sjefen din tar selvsagt feil. Rar ting å lyve om også, det er ikke sjefen som må betale.

Anonymous poster hash: c4408...003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...