Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hei.

Jeg fikk varig ung ufør fra 1 januar 2006. 2006-2007 var jeg sykemeldt og fikk mer enn minstesats. 2008 fikk jeg 118 562kr utbetalt. 2009 fikk jeg 152 592kr utbetalt. Hadde krav på 190.000-195.000kr disse årene.

Fra 2010 til 2014 fikk jeg ung ufør tillegg så ingen krav på noe der. Visst jeg foreks har fått bostøtte i 2008-2009 så vil det bli regnet med også? Så jeg kan ikke forvente mye etterbetalt ?

Anonymous poster hash: 68189...204
Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Beklager,men jeg forstår ikke helt hva du spør om...?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du mener du skal ha etterbetalt?

Anonymous poster hash: 7fdaf...2fc
AnonymBruker
Skrevet

Huff.. så mange dumme folk på KG! :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Huff.. så mange dumme folk på KG! :skratte:Anonymous poster hash: 68189...204

Må innrømme at jeg heller ikke skjønner hva du spør om. Kanskje jeg også er dum, men kan det tenkes at det er noe som ikke er så godt forklart?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du mener du har krav på å få differansen mellom det du fikk og det du skulle ha fått etterbetalt? Er jeg med? Er NAV enig? I så fall tror jeg ikke bostøtte har noe med det å gjøre. Hvis jeg forstår det rett, så skal man kunne få bostøtte etter nåværende inntekt, derfor skal en etterbetaling ikke påvirke det. Jeg er også litt usikker på spørsmålet og vet ikke om jeg svarte på det du lurte på.

Anonymous poster hash: 79a25...d16

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan du nok bare glemme.

At uføretidspunktet settes tilbake betyr ikke at du få utbetalt dif. Mellom uføretrygd og f eks sykepenger utbetalt. Den stønaden du hadde er det du får, at du ville rått mer utbetalt om du hadde fått uførepenger enn f eks. Sykepenger gjør nav ingenting.

Bostøtte er en skål for seg. Hadde du hatt høyere trygd ville bostøtten blitt mindre, på det tidspunktet du fikk bostøttesøknaden innvilget.

Anonymous poster hash: 65761...793

AnonymBruker
Skrevet

Fikk etterbetalt ;) Skulle betale mindre skatt når jeg var sykemeldt og jeg hadde krav på 190.000kr disse 2 årene jeg snakket om, men takk for hjelpen ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...