AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Fersk MM er hoholdbar i 6-8 timer i romtemperatur. Men hvordan et det med ferdigblandet mme (sånn som selges på kartong). Datteren min drikker ca 130 ml til et måltid. På kartongen står det at åpnet kartong holder seg 24 timer i kjøleskap. Men hva med i romtemperatur? Kan jeg helle 130 ml i flasken som hun drikker av, og de resterende 70 ml i en ren flaske? Og gi det til henne 3 timer senere uten at det har vært i kjøleskap i mellomtiden? Anonymous poster hash: 9eafa...3f3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Fersk MM er hoholdbar i 6-8 timer i romtemperatur. Men hvordan et det med ferdigblandet mme (sånn som selges på kartong). Datteren min drikker ca 130 ml til et måltid. På kartongen står det at åpnet kartong holder seg 24 timer i kjøleskap. Men hva med i romtemperatur? Kan jeg helle 130 ml i flasken som hun drikker av, og de resterende 70 ml i en ren flaske? Og gi det til henne 3 timer senere uten at det har vært i kjøleskap i mellomtiden?Anonymous poster hash: 9eafa...3f3 Nei. Det skal kastet etter de er ferdige med måltidet som annen mme. Anonymous poster hash: 15851...cea 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Men hvorfor? Den holder seg jo "evig" i kartongen så lenge man ikke åpner den. Hvis jeg åpner den, og med en gang heller over på en ren, tett flaske hva er det liksom som skal skje da? Hadde jeg satt den i kjøleskap så hadde det jo være greit, men hva er forskjellen på romtemperstur i uåpnet kartong og romtemp i ren, tett flaske? Er det farlig så gjør jeg det selvsagt ikke, men synes det er så dumt å kaste så mye hver gang vi er på farten uten tilgang til kjøleskap. Dyrt rr det også, hipp'ene har steget veldig i pris siste tiden. 15-17 kr for en pakkeAnonymous poster hash: 9eafa...3f3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Så lenge den er i kartongen kommer det ikke luft til, men med en gang kartongen åpnes kommer det luft til selv om du heller den over på flaske med en gang. Da begynner bakteriene å formere seg om det er varmere enn kjøleskapstemperatur. Anonymous poster hash: 48dfe...a01
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Det er melkebakterier og melkebakterier er ekstra skumle og spesielt for babyer. En åpnet pakke kan stå i kjøleskapet i 24 men det som er på flaska må drikkes innen en time. Er bakterier i lufta og i babyen sin munn som kommer inn i flaska. Selv om det ikke er melkebakterier i fruktmos så er det sånn at om babyen ikke spiste opp og du ga fra en skål så må restene hives, pga bakterievekst fra skjea som har vært i babyen sin munn.Anonymous poster hash: a0f4d...786
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Takk for svar. Jeg skjønner jo det med bakterier, og vil jo ikke utsette sønnen min for noe (7 mnd). Det var uansett ikke snakk om å ta vare på restene fra en flaske han hadde drukket av, kun om å umiddelbart etter åpning av katrongen helle x-antall ml over i en ren flaske. Men skjønner jo nå at de sekundene med luft som melken eksponerer for tydeligvis er skikkelig ille. Anonymous poster hash: 9eafa...3f3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Er kanskje ikke kjempe ille men det vet man aldri på forhånd. Så bedre å være nøye Er ikke noe stress å helle på en flaske senere.Anonymous poster hash: a0f4d...786
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Takk for svar. Jeg skjønner jo det med bakterier, og vil jo ikke utsette sønnen min for noe (7 mnd). Det var uansett ikke snakk om å ta vare på restene fra en flaske han hadde drukket av, kun om å umiddelbart etter åpning av katrongen helle x-antall ml over i en ren flaske. Men skjønner jo nå at de sekundene med luft som melken eksponerer for tydeligvis er skikkelig ille. Anonymous poster hash: 9eafa...3f3 Hehe, jeg tror ikke de svarene du har fått her baserer seg på eksakt vitenskap, men det er ikke mitt svar heller. Jeg tror 3 timer er greit, spesielt når babyen er over 6 måneder, da kan man jo slutte å koke flasker også siden babyen tåler melkebakterier bedre. Du må selvfølgelig lukte og smake på melken før du gir den til babyen.Anonymous poster hash: 6fad8...2ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå