AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Del Skrevet 4. juli 2014 Hei, Noen her som har reist med Stavangerfjord, altså fra Stavanger til Hirtshals i Danmark? Isåfall, hvordan var turen? Mye bølger (når på året?), hvordan var det på selve båten? God service? Rolig? Jeg er ikke særlig glad i å reise med båt, og spesielt dette med bølger er noe jeg ikke takler helt.. Så ja, innspill? Anonymous poster hash: 52de9...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Del Skrevet 4. juli 2014 Har reist med Stavangerfjord i begynnelsen av april. Grei båt, alt nytt. Båten er bygget for å takle bølger bedre en den gamle "klossen" som gikk før. Vi hadde en finere lugar. Var full båt da vi reiste, men rolig om bord. Grei service. Nå har jeg reist mye til England om vinteren og har vært ute for flere stormer. Men reiser en på sommeren så er det ikke så ofte en får skikkelige stormer. Jeg pleier å ta Postafen hver gang jeg reiser, da slipper jeg å bli sjøsyk. Koselig å slappe av på båt. Men nå har jeg reist en del med båt, da pappa var kaptein. Anonymous poster hash: b7629...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Del Skrevet 4. juli 2014 Har reist med Stavangerfjord i begynnelsen av april. Grei båt, alt nytt. Båten er bygget for å takle bølger bedre en den gamle "klossen" som gikk før. Vi hadde en finere lugar. Var full båt da vi reiste, men rolig om bord. Grei service. Nå har jeg reist mye til England om vinteren og har vært ute for flere stormer. Men reiser en på sommeren så er det ikke så ofte en får skikkelige stormer. Jeg pleier å ta Postafen hver gang jeg reiser, da slipper jeg å bli sjøsyk. Koselig å slappe av på båt. Men nå har jeg reist en del med båt, da pappa var kaptein. Anonymous poster hash: b7629...620 Tusen takk for svar! Du vet ikke tilfeldigvis hvor mange m/s en må opp i før en kjenner bølgene? Anonymous poster hash: 52de9...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #4 Del Skrevet 5. juli 2014 Noen? Anonymous poster hash: 52de9...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #5 Del Skrevet 12. juli 2014 Har ikke pappa i nærheten akkurat nå. Men har vært på seilbåt og slepebåt i høye bølger. Var 22 meter høye bølger ene gangen vi var med pappa ut i Nordsjøen. Men nå reagerer vi forskjellig på bølger. Noen blir sjøsyk bare de ser en båt, men andre ikke merker at det er storm ute. Har seilt med båt til Danmark (gamle båten) og mamma og jeg hadde lugar helt fremme. Bølgene slo opp til 7 dekk, og vi hørte flere hadde falt ut av køyene om natten. Vi hadde sovet som noen steiner. Men vi lå med hode/bein mot bølgene, de som falt ut trillet ut, da de rullet at og frem i køyen. Anonymous poster hash: b7629...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #6 Del Skrevet 12. juli 2014 http://www.kjell-arne.net/subb/vindstyrken.htm Her er en oversikt over m/s og hvordan havet oppfører seg. Seilte med Statsraaden og vi hadde ca 21 m/s. Blåste bra da. Anonymous poster hash: b7629...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 12. juli 2014 #7 Del Skrevet 12. juli 2014 Slik som været er nå, merker du nok ikke at du er på en båt engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Del Skrevet 15. juli 2014 Blir sjøsyk av alle danskebåtene uansett vær, så er veldig forskjellig hvordan man reagerer. Anonymous poster hash: b82a5...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå