Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne jeg har kjent siden barneskolen. Hun er gift med en muslim. De har vært gift i 10 år nå og h

ar ikke merket andre endringer enn at hun har kuttet ut alkohol og svinekjøtt. Men nå de siste månedene har hun begynt å gå med hijab og dekke alt av kropp bortsett fra ansiktet. Hun faster også og har begynt å be. Barna får kun spise halal mat. Hun har bestemt seg for å konvertere til Islam. Jeg prøver å tenke at hun fortsatt er samme jenta jeg alltid har kjent, men må innrømme for meg selv at forholdet mellom oss nå endrer seg. Alt av mat jeg serverer blir galt ifølge halal regler og diverse. Og vi måtte sitte i skyggen sist hun var her fordi hun ble så varm med alle klærne på. Er det andre som har venninner som har konvertert på samme måte? Er jeg rar som ikke klarer å forholde meg til henne på samme måte som før?

Anonymous poster hash: 298f0...9c9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kollegaen min har konvertert men ikke 'like hardt' som din venninne. Synes det er litt rart, men ey, alt for kjærligheten?

AnonymBruker
Skrevet

Hun har jo endret seg sterkt. Den jenta du kjente er nå blitt ett sterkt religiøst mennesket og har foretatt store endinger i livet sitt. Hun er ikke den samme jenta du alltid har kjent.

Nei, selvfølgelig ikke. Du kan jo ikke forholde deg til henne på samme måte som før. Hun har endret seg slik at hun har nå særkrav til fordan man skal forholde seg til henne.

Dere vil mest sannsynlig skli fra hverandre.

Anonymous poster hash: 3b5ba...d95

• Liker 11
Skrevet

For ei dum dame. Hun får barn som går igjennom den driten. Barn hun får lærer da at kvinner er fristerinner og må dekkes til. Kvinner er kulturbærere, for det er de som har mye med ungene å gjøre.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen venninner som er muslimer, de er født og oppvokst som det. Men de er ikke så strenge. De kler seg anstendig, men i vanlige klær. Så nå på sommeren går de gjerne med en kortermet sommerkjole som går ned til knærne. De spiser ikke svin, men har ingen problemer med mat som ikke er halal.

Men jeg ville nok hatt samme forhold til de, selv om de plutselig ble mer strenge. Da hadde jeg fått servere halal mat, og vi kunne sitte i skyggen.

Anonymous poster hash: 13fd0...373
  • Liker 1
Gjest miss_sara
Skrevet

Mannen har tydeligvis hjernevasket henne grundig. Stakkars jente.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig... ja, du er rar.

F.eks har jeg endret meg etter at jeg fikk kjæreste.

Noen vil kanskje si at jeg er blitt kjedelig siden jeg ikke drar ut lenger.

Men jeg har det så mye bedre enn før.

Likevel har jeg mistet de fleste av venninnene mine..

Men jeg er fortsatt den samme som før.

Og nei... kjæresten min er ikke muslimsk ;)

Anonymous poster hash: 4fe36...be7

Skrevet (endret)

Islamiseringen er godt i gang ser jeg.

Han er nok en mester i å manipulere som klarer å få en forhåpentligvis normal norsk jente til å være blind til det hun nå blir med på. Eller kanskje hun ikke er helt normal?

Endret av Timza
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Litt av en sammeligning. Blitt mer hjemmekjær kontra å dekke til hele kroppen av religiøse årsaker (selv om det faktisk er plagsomt for henne), be fem ganger daglig, religiøs faste, religiøse matvaner og total endring av livsstil. Det er bare tull å sammenligne det med at du også har forandret deg etter du fikk kjæreste, slik alle i større eller mindre grad gjør. Det har ingenting som helst med dette tilfellet å gjøre, dere er på forskjellige planeter.

Anonymous poster hash: a885d...dfd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Big mistake! Noen går sånn opp i forholdet sitt at de glemmer at det enten kan ta slutt eller når hverdagen slår til og man tilbringer mindre tid sammen og vil ha kontakt med andre, venninner, å gå på kafe med, å prate "dameting" med så er det ikke bare bare å komme stridende tilbake igjen til venner man forlot for en mann.

Anonymous poster hash: 3b5ba...d95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har dette med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 46a16...6dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har religionsfrihet her i landet så hun kan gjøre hva hun vil. Personlig sammenligner jeg konservative muslimer med Jehovas vitner, Smiths venner ol. Det er bare alt for sekterisk for meg.

• Liker 1
Gjest constance90
Skrevet

Vi har religionsfrihet her i landet så hun kan gjøre hva hun vil. Anonymous poster hash: 46a16...6dd

Helt enig. Snikrasister på KG, mennesket er fritt til å velge religionen de vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Snikrasister på KG, mennesket er fritt til å velge religionen de vil.

Har ingenting med rasisme å gjøre. Det er ingen som kaller noen for rasister om man kritiserer feks kristendommen. Vi har religionsfrihet, men vi har også ytringsfrihet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Enkelte mennesker er underdanige, jeg forstår godt at du ikke vil henge med noen som ikke har evne til å tenke selv.

Endret av GudSelv
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen hennes er ikke konservativ muslim. De har vært gift i 10 år og han har aldri lagt noe press på henne når det gjelder å bli muslim. Han familie går ikke med hijab. Etter hva jeg har forstått har venninnen min selv studert islam og bestemt seg for å bli troende. Jeg synes hun har dratt det vel langt og forstår ikke valget hennes.

AnonymBruker
Skrevet

Kødder du med meg? Måtte dere sitte i skyggen fordi hun ble varm!? Wow, der går grensa, ass. Tenk å måtte flytte seg til skyggen fordi venninnen din ble varm. Det er helt vilt.

Spøk til side, jeg synes det er veldig rart at du reagerer sånn som du gjør. Selv har jeg en del muslimske venner fordi jeg er oppvokst på østkanten av Oslo, og jeg er veldig glad for det. Er relativt sikker på at det gjør meg til et mer tolerant individ. Det er selvfølgelig litt annerledes enn med venninnen din i og med at de bestandig har vært religiøse, men det er da ikke så sært at noen konverterer og derfor endrer seg litt.

Jeg skjønner at det er rart at du ikke kan forholde deg til henne på samme måte som før når du er vant til at hun har et annet verdisyn - men hvis hun ikke er veldig forandret personlighetsmessig ser jeg ikke problemet. Du kan da fint kjøpe halalkjøtt til henne, det er veldig tilgjengelig i Oslo og ikke spesielt vanskelig å oppdrive i andre byer heller. Det virker veldig useriøst når det eneste du synes er problematisk er at hun bruker mer klær og spiser annen mat.

Anonymous poster hash: 26930...98d
Skrevet (endret)

Det er så enkelt at gifter du deg med en religiøs muslim er sjangsen stor for at du gifter inn relegionen på kjøpet. For deg og dine barn.

Endret av Fraggzy
  • Liker 1
Skrevet

herregud, alle er saa raske med aa si aat hun er hjernevasket av mannen, er underdanig osv. ts sier jo at mannen ikke er saa konservativ, og at hun har begynt aa dekke seg til foerst etter 10 aar med ekteskap. det er hennes personlige valg, og du ts vil etterhvert bli vant til aa sitte i skyggen :)

jeg tror mange vestlige kvinner som konverterer til islam, synes faktisk det er deilig aa dekke seg til. jeg har hort fra flere kvinner (som selv velger hijab), at de endelige foler seg frie fra vestens kropps- og sexpress. Altsaa kan hijab anses som en annen form for frihet i en verden hvor kvinnekroppen brukes til aa selge alle mulige produkter, jenter ned i 12-aarsalderen seksualiserer seg selv og kvinner dommes nesten bare etter utseendet.

men det er kun en side av saken, likevel interessant

(utenlandsk tastatur, sorry)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Muslimer er eksperter på å få folk til å konvertere til Islam. Leser og ser stadig om etnisk norske som plutselig har konvertert til den religionen.

Er vel ingen annen religion enn Islam som er så manipulerende. Dobbeltmoralens religion.

Anonymous poster hash: 25175...d74
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...