Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sambo er dømt til en måneds fengsel, skal sone med fotlenke. Er det noen som vet hvor mange dager dette er? Og som aner hvor lang tid det tar fra første møte med friomsorgskontoret til soning starter? Huff for en tid dette er.. Tusen takk for svar...

Anonymous poster hash: 5bff6...fe9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sambo er dømt til en måneds fengsel, skal sone med fotlenke. Er det noen som vet hvor mange dager dette er? Og som aner hvor lang tid det tar fra første møte med friomsorgskontoret til soning starter? Huff for en tid dette er.. Tusen takk for svar...

Det er veldig forskjellig, men sannsynligvis ikke noe senere enn høsten. Fire uker er heller ikke så ille da, han kan jo gå på jobb på dagtid og være hjemme med deg på kveldene. Syntes ikke dette er noe å uffe seg over, med mindre det han har gjort er ille og umoralskt forkastlig.

Anonymous poster hash: 9dffe...080

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er trafikk, kjørte altfor fort. Føles fælt, men det kunne selvsagt vært mye verre. Tusen takk for svar uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Skammer du deg ikke ? At han satte mange andre liv i fare ?

Gud hvor flaut !

Anonymous poster hash: 2c5e1...cb2
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder fengselsdom under 4 mnd. så skal det stå i dommen antall dager man skal sone.

Køene er lange så det kan ta tid før han blir innkalt.

Anonymous poster hash: 73261...621
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er det det ikke gjør nemlig. Står kun en mnd ubetinget. Og jeg, eller han, er usikker på hvor mange dager det er, i fengselsmålestokk.

Skrevet

Er det ikke bare å ta kontakt med kriminalomsorgen? En mnd er vel 4 uker eller 30/31 dager.

Skrevet

Idiotopplegg. Burde heller vært bot. Stor bot.

Skammer du deg ikke ? At han satte mange andre liv i fare ?

Gud hvor flaut !

Anonymous poster hash: 2c5e1...cb2

Skammer du deg ikke over at du selv setter liv i fare, hver jævla gang du setter deg inn i bilen din?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Et fengselsår er i hvertfall 9 mnd.

Anonymous poster hash: c238e...3fa

AnonymBruker
Skrevet

Idiotopplegg. Burde heller vært bot. Stor bot.

Skammer du deg ikke over at du selv setter liv i fare, hver jævla gang du setter deg inn i bilen din?

Å kjøre bil etter trafikkreglene og råkjøring er to vidt forskjellige ting mhp å sette andre folks liv i fare.

Anonymous poster hash: 29629...867

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En måned i fengsel = 30 dager

Anonymous poster hash: 2dba6...88f
AnonymBruker
Skrevet

Et fengselsår er i hvertfall 9 mnd.

Nei. Det er ingenting som heter fengselsår. Slutt å villede TS når du ikke har oversikt.

Det skal som det blir sagt være antall dager og ikke antall måneder som er oppført, mens lengre straffer naturlig nok bare går fra dato til dato. Du får høre med kriminalomsorgen, eventuelt med domstolen der han er domfelt.

Anonymous poster hash: fa0eb...170

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er ingenting som heter fengselsår. Slutt å villede TS når du ikke har oversikt. Det skal som det blir sagt være antall dager og ikke antall måneder som er oppført, mens lengre straffer naturlig nok bare går fra dato til dato. Du får høre med kriminalomsorgen, eventuelt med domstolen der han er domfelt. Anonymous poster hash: fa0eb...170

Det har min samboer fortalt meg og han har sittet inne.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

En måned er ofte 30 dager. En måned er det 28 tror jeg, og noen er det 31. Jeg anbefaler deg å kjøpe en kalender slik at du kan se hvor mange dager det er i den aktuelle måned han skal sone.

Lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Det har min samboer fortalt meg og han har sittet inne.

Javel, men det er ikke riktig av den grunn. Hele konseptet fengselsår ble avskaffet for godt over et tiår siden. 2001, var det vel. Mener ikke å høres veldig kjip ut, men det er så unødvendig å fortelle TS ting som overhodet ikke stemmer slik at hun bare blir ekstra forvirret. Skjønner at det er velment, men det blir bare ekstra forvirrende for TS, og da er det greit å si klart fra om at det ikke stemmer.

Det er imidlertid normalt med prøveløslatelse etter at 2/3 av straffen er sonet, men det blir jo ikke aktuelt med en dom på bare en måneds tid.

Anonymous poster hash: fa0eb...170

• Liker 3
Skrevet

Er jo derfor de sier at et fengselår er 9 måneder pga at man kan komme ut etter å ha sonet 2/3 deler av dommen. Var ihvertfall det rettslæreren jeg hadde sa. Men det gjelder uansett ikke når dommen bare er på 1 måned.

AnonymBruker
Skrevet

Javel, men det er ikke riktig av den grunn. Hele konseptet fengselsår ble avskaffet for godt over et tiår siden. 2001, var det vel. Mener ikke å høres veldig kjip ut, men det er så unødvendig å fortelle TS ting som overhodet ikke stemmer slik at hun bare blir ekstra forvirret. Skjønner at det er velment, men det blir bare ekstra forvirrende for TS, og da er det greit å si klart fra om at det ikke stemmer. Det er imidlertid normalt med prøveløslatelse etter at 2/3 av straffen er sonet, men det blir jo ikke aktuelt med en dom på bare en måneds tid. Anonymous poster hash: fa0eb...170

ok, my bad.

AnonymBruker
Skrevet

Takk til deg som åpenbart hadde litt peiling. Jeg har forsøkt å Google rundt om å finne ut av det, men det står ikke klart noen steder. Og når han har sonet 29 dager, er jeg helt sikker på at det spiller en aldri så liten rolle om det er 30 eller 31.

AnonymBruker
Skrevet

Og til deg som ba megkjøpe en kalender, takk for tips, det hadde jeg ikke kommet på.😝 og det er nok der hjelpen ligger ja.😎

Ts

Skrevet

Har aldri sett en dom som ikke angir antall dager. Har dere lest selve domsslutningen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...