Gjest vil ha baby! Skrevet 23. juni 2004 #1 Skrevet 23. juni 2004 Jeg er ei jente som sliter med utmattelsessyndrom, men som ønsker meg barn. Jeg har ikke overskudd til så mye, og føler meg slapp og sliten hver dag... Men jeg har så utrolig lyst på barn. Alt er perfekt, jeg har mannen, den rette alderen og er ferdig med studiene. Jeg tenker på dette hver dag!! Men jeg kan vel ikke bevisst bli gravid i denne tilstanden? Jeg er jo ikke i form til å gå gravid, og å få et lite barn... Men problemet er jo at jeg vet ikke når jeg blir frisk! Har gått sånn 1 år nå, og det kan være det blir flere år... Jeg får vel bare vente, og prøve å bli helt frisk før jeg tenker på å bli gravid, eller...?
Gjest Xavia Skrevet 23. juni 2004 #2 Skrevet 23. juni 2004 Det høres ut som om du vet svaret allerede: Du bør vente med å bli gravid. Det høres ikke ut som om du er i en tilstand hvor du greit kunne ta ansvar for et barn og alt det som følger med det. Ta tiden til hjelp, og fokuser heller på å bli frisk.
-hild Skrevet 23. juni 2004 #3 Skrevet 23. juni 2004 Hvor gammel er du? Rette alderen sier ikke meg så mye.. Joda, det er mye kos med en baby - mere kos enn jobb, heldigvis, men.. Det er krevende også! Og før du setter barn til verden bør du føle deg trygg på at du klarer både svangerskapet og det første året som mamma uten å slite deg helt ut. Jeg var ikke forberedt på hvor sliten jeg skulle bli av en baby som krevde mamma og mat hver annen time hele døgnet i en periode. Mannen min kunne ikke avlaste meg noe særlig heller, for det var bare mamma med puppen som var bra nok og som roet lille gullet..
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #4 Skrevet 23. juni 2004 . Mannen min kunne ikke avlaste meg noe særlig heller' date=' for det var bare mamma med puppen som var bra nok og som roet lille gullet..[/quote'] Det går da ann og gi barnet flaske
diddi Skrevet 23. juni 2004 #5 Skrevet 23. juni 2004 For noen kan det også være mer jobb enn kos den første tiden. Jeg synes kanskje du bør vente. Ta det uansett opp med legen din. Passe alder er ikke ovemoden alder! Kanskje se om et års tid?
Gjest vil ha baby! Skrevet 23. juni 2004 #6 Skrevet 23. juni 2004 I know... Vet jo at jeg ikke kan bli gravid i denne tilstanden, men det er hardt. Jeg er 25 år... vil ha 2 eller 3 barn... :D hehe Får bare være tålmodig og satse på at jeg blir frisk snart... *håper* Blir helt dårlig når jeg ser en baby....
Gjest Xavia Skrevet 23. juni 2004 #7 Skrevet 23. juni 2004 Det er vel ikke bare legen din du bør prate med om dette...også mannen du skal ha barn med. Hva synes han om at dere skal sette barn til verden, når du er i den formen du er?
Gjest vil ha baby! Skrevet 23. juni 2004 #8 Skrevet 23. juni 2004 Det er vel ikke bare legen din du bør prate med om dette...også mannen du skal ha barn med. Hva synes han om at dere skal sette barn til verden, når du er i den formen du er? Han er ikke så positiv til det. Sier vi kan få barn når jeg blir frisk Jeg er verdens mest utålmodige person... Men får bare se å bli frisk...
Gjest Xavia Skrevet 23. juni 2004 #9 Skrevet 23. juni 2004 Ja, det må du! Dessuten...25 år er da ingen alder...
Gjest Eir Skrevet 23. juni 2004 #10 Skrevet 23. juni 2004 Dersom det er en sykdom du kan bli frisk av, så lønner det seg vel å vente. Dersom det er ett syndrom du vil lide av resten av livet får man prøve å gjøre det så bra man kan, utfra situasjonen. Det er også helt forskjellig hvordan graviditet og sykdom virker sammen, noen blir mer slitne, men andre kan føle seg bedre enn noen gang under svangerskapet. Men ett par år er lite i den store sammenhengen, så jeg synes nok du burde se det an litt til, og heller ta en ny vurdering om ett år til. (Og helst i samråd med legen din, selvsagt.)
Gjest vil ha baby! Skrevet 23. juni 2004 #11 Skrevet 23. juni 2004 :oops: hehe, neida det er bare å smøre seg med tålmodighet. Hadde ikke trodd at jeg skulle bli så verpesjuk med det første :D
-hild Skrevet 24. juni 2004 #12 Skrevet 24. juni 2004 Javisst går det an, hun får mme også den lille jenta mi, men flaska hjelper så lite når det er puppen hun vil ha! Og til hovedinnlegger: har du noen veninner som har baby som du kan låne litt? Jeg regner ikke med at det "kurerer" ønsket om baby nå - men det hjelper kanskje litt? Jeg synes ihvertfall at du gjør rett i å høre på legen din, og bli frisk før dere setter igang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå