Gå til innhold

ang. intimsåpe

Fremhevede innlegg

Gjest muffen2
Skrevet

Jeg har nå kjøpt sånn aco intimsåpe, men da jeg skulle vaske meg med den følte jeg at jeg skylte og skylte etterpå. Var redd for at jeg ikke skulle ha få skylt vekk all såpa... Dette er kanskje ikke så lurt når jeg sliter med soppinfeksjoner :-? Gjør det noe om man ikke får skylt vekk alt, eller må man skylle seg grundig?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Er du plaget med sopp, så burde du bruke Lactasyd intimvask, da denne har lavest ph. Styr unna Dr greve og Asan.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Vivag er veldig bra såpe om du plages med sopp.

Skrevet
Er du plaget med sopp' date=' så burde du bruke Lactasyd intimvask, da denne har lavest ph. Styr unna Dr greve og Asan.[/quote']

Helt enig. Dr Greve og Asan har ikke rett pH-verdi for kvinners underliv. Selv bruker jeg lactacyd. Vivag fra apoteket har også riktig pH-verdi.

Gjest muffen2
Skrevet

ja, jeg ble anbefalt aco i en annen tråd tidligere så jeg prøver det først... :) Men hva med skylling da? jeg er så redd for å vaske for mye, og gjøre vondt værre... :-?

Skrevet

Jeg er også plaga av mye sopp og sånt. Legen min sa at jeg måtte ikke bruke intimsåpe for det var ikke bra. Jeg fikk beskjed om å bare skylle litt med vann. Har faktisk ikke hatt sopp på lenge.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har også vært plaget av sopp,ikke hatt det på lenge da legen anbefalte meg og slutte med intim såpe kun bruke vann. det skal faktisk holde det forstyrrer phen uansett om det er intimsåpe.

Skrevet

Jeg har brukt intimsåpe i mange år og har aldri hatt sopp. Det ene trenger ikke føre til det andre, det er vel mer når man faktisk er plaget av sopp at man bør være ekstra forsiktig.

Gjest Anonymous
Skrevet

nei det fører kanskje ikke til sopp men hvis du er plaget av det så anbefales ingen såpe av noen type å brukes,kun vaske godt med vann. ofte hvis du er plaget av sopp kan intimesåpe øke til mer lukt.

Skrevet

Generelt så trenger ikke et sunt underliv å vaskes med såpe så ofte, vi renser oss selv og litt skylling er ofte bra nok. For mye såpe gjør fort alt bare vondt værre

Skrevet
vi renser oss selv og litt skylling er ofte bra nok. For mye såpe gjør fort alt bare vondt værre

Ja, nettopp. Det overrasker meg hvor mange som sier de vasker inni skjeden, den er faktisk selvrensende. Og det er ikke bare sopp man kan få, men f.eks. gardnerella eller andre ubehagelige infeksjoner som kommer av en forandring i pH'en i underlivet.

Gjest muffen2
Skrevet

off, det er dette jeg har gjort og nå blir jeg ikke bra igjen :( melkesyrebakterier gir bare en kortvarig virkning. Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke hatt sopp (tror jeg) siden jeg sluttet med intimsåpe...

Skrevet

Jeg liker ikke å bruke intimsåpe, men fikk streng beskjed av legen om å bruke intimsåpe med melkesyre for å erstatte det som forsvinner under vask.

Jeg liker ikke å bruke noe annet enn vann, så jeg skulker unna stadig vekk... :-?

Ikke lett å vite hva man skal tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...