AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Kjæresten min og jeg har vært sammen nå i 3 år, og iløpet av de 3 åra, har han bodd hos moren sin og stefaren. Han er 18 og jeg 19. Det siste året har jeg nesten ikke orket å vært der mer, pga så mye rot og møkk! Et par eksempler er at de har 4-5 katter som tisser, bæsjer og spyr hvor de vil. De legger som regel ikke merke til det før etter noen DAGER. Det ligger alltid skittent oppvask der, mat og smuler på gulvene, inkludert kliss fra drikkevarer. Det har også ligget en BÆSJ på do skåla!! (HVORDAN????) Synes det er SÅ ekkelt å være der. Første jeg gjør når jeg kommer hjem er å vaske og skrubbe meg selv. Kan hende det er jeg som er skikkelig bakterie freak men Det skal sies at moren og stefaren drikker usedvanlig mye. Hver helg, UTEN stopp. Og alkoholen kommer foran å vaske i huset ser man... Og denne helga var jeg der en liten tur, og når jeg kom hjem hadde jeg infeksjon eller betennelse av noe slag i piercingen. Og lurer på om det er pga alt møkket? Det har vært så mange ganger at jeg bare vasker for de, og det er den eneste gangene det faktisk har blitt vaska der inne. Rommet til kjæresten min ser helt forjævelig ut også. Halv malte vegger, stygge og ødelagte møbler. Han sier jeg overdriver på dette her, men hva synes dere? Jeg vet egentlig ikke om dette er altfor normalt. Har lyst til å flytte ut med han, men blir så usikker når jeg ser hvordan det ser ut der. Han hater rotet sier han, men sier han blir demotivert til å rydde av stygge og ødelagte møbler. Anonymous poster hash: 05453...fe3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Du overdriver IKKE. Synes nesten du bør ta kontakt med noen om disse forholdene, det er jo klart at disse menneskene ikke har det helt bra med seg selv. Å ha det så skittent er langt i fra normalt. Anonymous poster hash: c7c29...fc6 3
Timza Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Han kommer nok til å ta med seg vanene ut av huset når han flytter ut. 14
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Dette er på ingen måte normalt. Folk har forskjellige grenser for rydding, og jeg driter i om folk skifter sengetøy to ganger i uken eller langt sjeldnere eller om de støvsuger og vasker vinduet jevnlig eller bare når det virkelig trengs. Det er bare preferanser og trivsel, og det er individuelt. Det påvirker ikke meg og det er ikke farlig, man har bare forskjellige grenser. Her høres det likevel ut som om det ikke bare handler om preferanser, men også om at de forsaker det å ta grunnleggende vare på hjemmet på grunn av at de drikker. Evnen svikter også, både evnen til å innse problemet og evnen til å gjøre noe med det, det er ikke bare at de har andre vaner enn deg. Det høres også ut som om det kan være direkte helsefarlig å bo der over tid. Jeg synes mange er i overkant strenge på at man skal holde det skinnende rent til enhver tid, jeg synes folk i stor grad må få avgjøre selv hvor striglet og ordentlig det skal være hjemme, men et minimum bør man jo likevel ha. Her er vi over på mangel på helt grunnleggende hygiene. Det er noe helt annet. Anonymous poster hash: a0eb2...c7e 6
TheTeen Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Fysj! Kommenterer han noe på forskjellen når han er på besøk hos deg? Ikke godt å si hva man begir seg ut på når foreldrene er sånn, kanskje er han like ille.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Høres ut som kjæresten din har vært utsatt for omsorgssvikt gjennom oppveksten. Ikke bra hvis han synes dette er normalt, da risikerer du å bli moren hans når dere flytter sammen. Anonymous poster hash: a0b2d...f59 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #8 Skrevet 4. juli 2014 Et par eksempler er at de har 4-5 katter som tisser, bæsjer og spyr hvor de vil. De legger som regel ikke merke til det før etter noen DAGER. Anonymous poster hash: 05453...fe3 De vanskjøtter kattene sine Oppkast og diare hos katt Det er også stor sjanse du har fått en infeksjon av å ha vært der grunnet bakterier, en overflods-flora kroppen din ikke er vant til. Anonymous poster hash: b30c7...317
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. juli 2014 #9 Skrevet 4. juli 2014 (endret) Kjæresten min og jeg har vært sammen nå i 3 år, og iløpet av de 3 åra, har han bodd hos moren sin og stefaren. Han er 18 og jeg 19. Det siste året har jeg nesten ikke orket å vært der mer, pga så mye rot og møkk! Et par eksempler er at de har 4-5 katter som tisser, bæsjer og spyr hvor de vil. De legger som regel ikke merke til det før etter noen DAGER. Det ligger alltid skittent oppvask der, mat og smuler på gulvene, inkludert kliss fra drikkevarer. Det har også ligget en BÆSJ på do skåla!! (HVORDAN????) Synes det er SÅ ekkelt å være der. Første jeg gjør når jeg kommer hjem er å vaske og skrubbe meg selv. Kan hende det er jeg som er skikkelig bakterie freak men Det skal sies at moren og stefaren drikker usedvanlig mye. Hver helg, UTEN stopp. Og alkoholen kommer foran å vaske i huset ser man... Og denne helga var jeg der en liten tur, og når jeg kom hjem hadde jeg infeksjon eller betennelse av noe slag i piercingen. Og lurer på om det er pga alt møkket?Det har vært så mange ganger at jeg bare vasker for de, og det er den eneste gangene det faktisk har blitt vaska der inne. Rommet til kjæresten min ser helt forjævelig ut også. Halv malte vegger, stygge og ødelagte møbler. Han sier jeg overdriver på dette her, men hva synes dere? Jeg vet egentlig ikke om dette er altfor normalt. Har lyst til å flytte ut med han, men blir så usikker når jeg ser hvordan det ser ut der. Han hater rotet sier han, men sier han blir demotivert til å rydde av stygge og ødelagte møbler. Anonymous poster hash: 05453...fe3 Han trenger å bo for seg selv før dere flytter sammen. Han trenger å lære seg grunnleggende rydding, hygiene og vasking før han blir ordentlig voksen. Håper han klarer å endre på vanene sine både for hans og deres del. Endret 4. juli 2014 av Spirrevirrevipp
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #10 Skrevet 4. juli 2014 Har et vennepar som har det sånn. Er noen ganger jeg føler jeg må holde pusten inne hos dem, fordi det STINKER kattepiss. Har også flere ganger måtte passe på så jeg ikke tråkker i kattebæsj. Vet ikke hva jeg skal si uten at de blir fornærmet... Anonymous poster hash: ec02e...c29
Gjest Blomsterert Skrevet 4. juli 2014 #11 Skrevet 4. juli 2014 Stakkars gutt. Har det vært sånn i alle de årene dere har vært sammen,med dritt liggende rundt og drikking uten stopp,har han vært utsatt for omsorgssvikt. Og ødelagt møbler på rommet.. Han vil sikkert bare forsvare moren og stefaren når du sier fra. Vi har en tendens til å forsvare våre egne. Kanskje han skulle sett etter en hybel? Da kan du også se om han tar med seg dette hjemmefra. Men han er ung,og har mulighet til å bli mye flinkere enn moren og stefaren. Rot hos andre bryr jeg meg lite om. Men kattemøkk osv? Nei,det er direkte helsefarlig.
Gjest Blomsterert Skrevet 4. juli 2014 #12 Skrevet 4. juli 2014 Har et vennepar som har det sånn. Er noen ganger jeg føler jeg må holde pusten inne hos dem, fordi det STINKER kattepiss. Har også flere ganger måtte passe på så jeg ikke tråkker i kattebæsj. Vet ikke hva jeg skal si uten at de blir fornærmet... Anonymous poster hash: ec02e...c29 Æsj! Skjønner ikke sånt. Ville ikke orket å besøke de.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #13 Skrevet 4. juli 2014 Æsj! Skjønner ikke sånt. Ville ikke orket å besøke de. Ja, men jeg vil hjelpe dem. Bare vet ikke hvordan jeg skal si noe om det uten at de blir fornærma eller sure..? Anonymous poster hash: ec02e...c29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #14 Skrevet 4. juli 2014 Ja, men jeg vil hjelpe dem. Bare vet ikke hvordan jeg skal si noe om det uten at de blir fornærma eller sure..?Anonymous poster hash: ec02e...c29 Jeg tror det er vanskelig å ta opp det emnet med kjæresten din uten at han blir sur. Husk at han er vokst opp med det og forelderene hans har lært han at dette er normalt hygiene hjemme. Han ser seg nok blind på det og merker ikke hvor ille det er. Forelderene hans som bedriver omsorgssvikt mot dyrene sine, har sterke hoarding tedenser og er alkoholikere tror jeg ville droppet å snakket med om emnet. Tror de er et håløst tilfelle. Anonymous poster hash: 11afd...f15
Gjest Blomsterert Skrevet 4. juli 2014 #15 Skrevet 4. juli 2014 Ja, men jeg vil hjelpe dem. Bare vet ikke hvordan jeg skal si noe om det uten at de blir fornærma eller sure..? Anonymous poster hash: ec02e...c29 Ok. Ikke lett å få sagt slike ting. Vet ikke helt hvordan en skulle ordlagt seg for å få de til å forstå,og ikke bli fornærmet. Ikke lett.
Jade Skrevet 4. juli 2014 #16 Skrevet 4. juli 2014 Han MÅ bo for seg selv, og lære å holde det rent selv før du vurderer å flytte sammen med han. Dette høres helt forferdelig ut. Og fælt for kattene også! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #17 Skrevet 4. juli 2014 Det er ikke din oppgave, som sønnens kjæreste og ei jente på 19 år, å verken hjelpe dem eller vaske for dem. Kjæresten din bør flytte ut aleine. Anonymous poster hash: 8effd...fbd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #18 Skrevet 4. juli 2014 Jeg tror jeg ville sendt en bekymringsmelding til Mattilsynet. Egentlig helst til barnevernet også, men de bryr seg kanskje ikke når barnet er blitt 19 år (med mindre det finnes yngre søsken?). Man kan ikke ha hverken dyr eller barn boende i avføring og urin. Anonymous poster hash: eb23a...09a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #19 Skrevet 4. juli 2014 Ring mattilsynet og oppmuntre kjæresten din til å flytte. Anonymous poster hash: d32bc...969
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå