AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Jeg er 175cm og veier 95kg. Trener styrke 3 ganger i uka og ellers litt kondisjon. Lurer på hvor mye jeg kan forandre kroppen og hvor lang tid det vil ta før jeg ser resultater? Drømmen er jo en kropp som denne: https://www.google.no/search?biw=360&bih=248&tbm=isch&sa=1&ei=9O-1U9GNC8zY4QTslIGQBg&q=fitness+women&oq=fitness+wom&gs_l=mobile-gws-serp.1.0.0l3j0i24l2.302868.305163.0.306320.4.4.0.0.0.0.1402.1796.0j1j1j7-1.3.0....0...1c.1.48.mobile-gws-serp..1.3.1794.vztqxJ8XbWM#facrc=_&imgrc=vZUf-4QwsWeWOM%253A%3BpK-PvAwQ9BzSHM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.fitbodyfitnesstraining.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2012%252F09%252FJelena_Abbou___female_fitness_models.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.sodahead.com%252Fliving%252Fwhat-do-you-prefer-chubby-or-skinny%252Fquestion-4287721%252F%3B432%3B650 , men er det i det hele tatt mulig med mitt utgangspunkt? Jeg vet at dette i tilfelle vil ta år med masse trening, og hovedmålet er i utgangspunktet en strammere kropp. Men ble litt nysgjerrig.Anonymous poster hash: 6cd51...e67
Gjest Runforit Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Selvsagt kan du bli like fit som hun på det bildet. Alle kan bli fit uansett Se på denne jenta http://fitnessbloggen.no/hemmelig-oppskrift-fitnesskropp/
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Selvsagt kan du bli like fit som hun på det bildet. Alle kan bli fit uansett Se på denne jenta http://fitnessbloggen.no/hemmelig-oppskrift-fitnesskropp/ Takk! :-) Andre som har innspill, erfaringer...? Anonymous poster hash: 6cd51...e67
magicpie Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Det er absolutt mulig, ja! Jillian Michaels (hun ene treneren i The Biggest Loser) var faktisk overvektig før: http://femmefitaleblog.files.wordpress.com/2012/12/jillian-michaels-before-and-after.jpg Men, hvor gammel er du? Det er dessverre sånn at huden trekker seg dårligere sammen jo eldre man er, så hvis man er litt eldre kan man risikere litt løs hud.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Det er absolutt mulig, ja! Jillian Michaels (hun ene treneren i The Biggest Loser) var faktisk overvektig før: http://femmefitaleblog.files.wordpress.com/2012/12/jillian-michaels-before-and-after.jpg Men, hvor gammel er du? Det er dessverre sånn at huden trekker seg dårligere sammen jo eldre man er, så hvis man er litt eldre kan man risikere litt løs hud. Takk, høres bra ut! :-) Jeg er 25. Har kropp omtrent som hun her, men har kanskje litt større lår:https://www.google.no/search?tbm=isch&q=woman+209+lbs&spell=1&sa=X&ei=lLm2U9zqMoLNygOzg4GQAg&ved=0CBgQBSgA&dpr=2&biw=360&bih=519#facrc=_&imgrc=KUT33S8fJB_UmM%253A%3BkwFOWY436uq4hM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bodybuilding.com%252Ffun%252Fimages%252F2011%252Ffemale-transformation-melissa-shadd_a.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bodybuilding.com%252Ffun%252Fmelissa-shed-80-lbs-took-fitness-world-by-storm.html%3B306%3B800Anonymous poster hash: 6cd51...e67
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Forresten; hvor mye må jeg jobbe for å få til dette? Må jeg trene daglig allerede nå? Er redd for å miste motivasjonen hvis jeg går for hardt ut. Har bare holdt på ca 3 mnd. Og hvor sunt må jeg spise? Er det rom for utskeielser i det hele tatt? Jeg vil jo helst ha et liv også ;-) Anonymous poster hash: 6cd51...e67
magicpie Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 (endret) Forresten; hvor mye må jeg jobbe for å få til dette? Må jeg trene daglig allerede nå? Er redd for å miste motivasjonen hvis jeg går for hardt ut. Har bare holdt på ca 3 mnd. Og hvor sunt må jeg spise? Er det rom for utskeielser i det hele tatt? Jeg vil jo helst ha et liv også ;-)Anonymous poster hash: 6cd51...e67 Du trenger ikke å trene daglig, nei. Kostholdet har mer å si for vektnedgangen enn trening. En sunn vektnedgang er 0,5-1 kg i uka, og for å få til dette må man ha et kaloriunderskudd på ca. 500-1000 kalorier hver dag. Jeg vil anbefale deg å finne ut kaloribehovet ditt (http://www.trening.no/4529.o2), slik at du vet hvor mye du kan spise. Du må ikke telle kalorier sånn supernøye hver dag hvis du ikke vil det, men det er greit å ha en viss pekepinn. Det er fullt mulig å gå opp i vekt med bare sunn mat også, hvis man spiser for mange kalorier. Man kan skeie ut selv om man går ned i vekt, men da må man passe på at man ikke spiser alt for mye slik at resten av uka har vært "bortkastet". For eksempel hvis du går 500 kalorier i underskudd 6 dager i uka, men skeier ut én dag og spiser 3000 kalorier mer enn det du trenger, så vil kaloriregnskapet for uka gå i null, og vekta vil stå stille. Lykke til! Endret 4. juli 2014 av magicpie
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #8 Skrevet 4. juli 2014 Du trenger ikke å trene daglig, nei. Kostholdet har mer å si for vektnedgangen enn trening. En sunn vektnedgang er 0,5-1 kg i uka, og for å få til dette må man ha et kaloriunderskudd på ca. 500-100 kalorier hver dag. Jeg vil anbefale deg å finne ut kaloribehovet ditt (http://www.trening.no/4529.o2), slik at du vet hvor mye du kan spise. Du må ikke telle kalorier sånn supernøye hver dag hvis du ikke vil det, men det er greit å ha en viss pekepinn. Det er fullt mulig å gå opp i vekt med bare sunn mat også, hvis man spiser for mange kalorier. Man kan skeie ut selv om man går ned i vekt, men da må man passe på at man ikke spiser alt for mye slik at resten av uka har vært "bortkastet". For eksempel hvis du går 500 kalorier i underskudd 6 dager i uka, men skeier ut én dag og spiser 3000 kalorier mer enn det du trenger, så vil kaloriregnskapet for uka gå i null, og vekta vil stå stille. Lykke til! Tusen takk for flott svar! Heldigvis har treningen blitt en vane, og noe mangler hvis jeg ikke trener. Håper motivasjonen holder seg oppe! Skal sjekke ang. kalorier :-) Anonymous poster hash: 6cd51...e67
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #9 Skrevet 4. juli 2014 En ting til, ang. proteiner; hvor mye proteiner (eksempler på matvarer) spiser du daglig, du som trener styrke?Anonymous poster hash: 6cd51...e67
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #12 Skrevet 6. juli 2014 Og hvor sunt må jeg spise? Er det rom for utskeielser i det hele tatt? Jeg vil jo helst ha et liv også ;-) Nøkkelen til en bra kropp ligger her. De fleste jeg kjenner som er slanke og veltrente ser ikke verden delt inn i to, der den ene siden er å kose seg og ha et liv, og den andre siden er å spise sunt. Tankegangen bør være at det å spise sunt er helt normalt, og ikke et offer. Jo bedre man er til å lage mat, jo lettere og mer naturlig blir det å tenke slik. Jeg lager alltid sunne middager, og jeg kan oppriktig si at jeg ikke ville byttet det ut med noe annet. Anonymous poster hash: 1841f...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 g hvor sunt må jeg spise? Er det rom for utskeielser i det hele tatt? Jeg vil jo helst ha et liv også ;-)Anonymous poster hash: 6cd51...e67 Dette er nøkkelen for å se ut som en hardbodied fitnessmodell, selv de med de beste genene er prisgitt et korrekt kosthold. Dette er viktigere enn treningen om du kun er ute etter looken. jeg følger ei jente på instagram som har en temmelig intens reise http://instagram.com/theajh hun gir 110% med kosthold og trening, hun startet januar i år med å trene. Anonymous poster hash: eeb9e...e4f
Gjest Coolaid Skrevet 6. juli 2014 #14 Skrevet 6. juli 2014 Det er fullt oppnåelig men også fullt unaturlig. Det må ganske mange ekstremiteter til for å se sånn ut. En veltrent kropp kommer naturlig av å drive med idrett og oppnå idrettslige prestasjoner. Det er det få som er interessert i. I dag er muligens flesteparten interessert i å trene for å se bra ut. Det er forskjell på det. Driv med idrett, trening og fysisk aktivitet som gjør deg glad og gjør at du oppnår fysiske prestasjoner. Da får man en kropp som ser ut deretter. Du blir veltrent og stram på følgende måte: Spis god og solid mat som tilfører kroppen noe - du skal ikke sulte ,matglede er også viktig. Tren variert og bruk kroppen mye. Hverdagsaktivitet er også viktig. Prøv ulike fysiske aktiviteter og end opp med å velge noe som du liker og gjør deg glad. Sett deg små mål som er utfordrende men som du vet du kan oppnå. Tenk på at du skal presterer idrettslig og ikke bare ha i tankene at du skal se ut på en bestemt måte. Lev et liv som passer for deg. Blir det for mye trening og kosthold kommer du ikke til å klare det. Det er bedre å gjøre litt noen ganger i uken resten av livet, enn intensivt i et år for så å gå lei og kutte ut. Tren, smil og le på veien
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #15 Skrevet 6. juli 2014 Takk for gode svar! 😃 Jeg er klar over at det ligger mye jobb bak en slik kropp. Det er ikke sånn at jeg er sikker på at jeg kan klare det, men jeg vil i hvert fall gjøre det jeg klarer for å få en kropp jeg er mer fornøyd med. Jeg har blitt veldig glad i sunn mat og lager nesten alltid mat fra bunnen. Jeg måler regelmessig armer, midje, mage, rumpe og lår. Litt forskjell på mage/midje til nå, men jeg kjenner at lår og armer begynner å bli fastere. Jeg øker vektene etterhvert som det blir for lett. Har jo ikke holdt på så veldig lenge med trening og bedre kosthold, men småting hjelper på motivasjonen, så jeg håper jeg gjør ting riktig 😃 TSAnonymous poster hash: 6cd51...e67
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #16 Skrevet 6. juli 2014 Det eneste du må huske på at muskler ikke ser likt ut på alle, så du må ikke forvente å få en kropp som ser 100% likt ut som den på bildet. Alle kan få en kjempeflott og veltrent kropp, men ingen kropper ser like ut. Anonymous poster hash: 90b4c...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #17 Skrevet 6. juli 2014 Det eneste du må huske på at muskler ikke ser likt ut på alle, så du må ikke forvente å få en kropp som ser 100% likt ut som den på bildet. Alle kan få en kjempeflott og veltrent kropp, men ingen kropper ser like ut. Anonymous poster hash: 90b4c...f4e Ja, det har du helt rett i 😃Anonymous poster hash: 6cd51...e67
Inwe Skrevet 7. juli 2014 #18 Skrevet 7. juli 2014 Fult mulig. Jeg hadde et værre utgangspunkt enn deg 175cm og 118 kg, sluttet å veie meg etter jeg hadde gått ned 40kg da det ble demotiverende og se vekta svinge. Jeg var veldig streng med meg selv i begynnelsen av 2013, spiste veldig sunt og unnet meg ikke noe, trente 4 dager i uken minst (hver dag er vanskelig med jobb og skole). Hadde trent endel før dette også, men ikke på samme måte. Dette er gjort hovedsakelig ved styrketrening og intervaller etter økta så har blitt mer markert også. Dette synes best på rygg og armer foreløpig. Har fortsatt litt igjen, og har ikke tenkt meg til den kroppen du har lagt ut bilde av. Har litt løshud, men ikke slik som henger eller "rynker seg" eneste måten jeg kan se det på er ved at jeg kan dra ut magen litt vel mye nå tar jeg det mer med ro, både fordi det er sommer og fordi jeg er nogenlunde fornøyd med kroppen min. Prøver å få til 4 økter i uka og jeg spiser sunt og rundt 1500-1800 kcal om dagen hjemme, men koser meg med andre uten å tenke så mye på hva jeg spiser. Alkohol blir det også, men ikke alt for ofte. Målene har også forandret seg, neste mål er ikke å komme inn i en spesifikk bukse, men og kunne løfte min egen kroppsvekt etter armene (dips, chins og hang ups). Det krever endel viljestyrke og det er ikke alltid like gøy å trene, sjokoladen frista før, men den har jeg helt ærlig ikke bruk for lenger. Trives mye bedre med meg selv og livet har på mange måter blitt enklere. Flere av yndlingsrettene mine er nå blitt sunne og trening er noe jeg ofte gjør fordi det er gøy, det hadde jeg aldri trodd da jeg begynte en annen ting som har blitt gøy er shopping. Før kom jeg ikke inn i buskene på feks h&m og brukte de største str på overkroppen. Har gått ned fra en XL til en M
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #19 Skrevet 7. juli 2014 Fult mulig. Jeg hadde et værre utgangspunkt enn deg 175cm og 118 kg, sluttet å veie meg etter jeg hadde gått ned 40kg da det ble demotiverende og se vekta svinge. Jeg var veldig streng med meg selv i begynnelsen av 2013, spiste veldig sunt og unnet meg ikke noe, trente 4 dager i uken minst (hver dag er vanskelig med jobb og skole). Hadde trent endel før dette også, men ikke på samme måte. Dette er gjort hovedsakelig ved styrketrening og intervaller etter økta så har blitt mer markert også. Dette synes best på rygg og armer foreløpig. Har fortsatt litt igjen, og har ikke tenkt meg til den kroppen du har lagt ut bilde av. Har litt løshud, men ikke slik som henger eller "rynker seg" eneste måten jeg kan se det på er ved at jeg kan dra ut magen litt vel mye nå tar jeg det mer med ro, både fordi det er sommer og fordi jeg er nogenlunde fornøyd med kroppen min. Prøver å få til 4 økter i uka og jeg spiser sunt og rundt 1500-1800 kcal om dagen hjemme, men koser meg med andre uten å tenke så mye på hva jeg spiser. Alkohol blir det også, men ikke alt for ofte. Målene har også forandret seg, neste mål er ikke å komme inn i en spesifikk bukse, men og kunne løfte min egen kroppsvekt etter armene (dips, chins og hang ups). Det krever endel viljestyrke og det er ikke alltid like gøy å trene, sjokoladen frista før, men den har jeg helt ærlig ikke bruk for lenger. Trives mye bedre med meg selv og livet har på mange måter blitt enklere. Flere av yndlingsrettene mine er nå blitt sunne og trening er noe jeg ofte gjør fordi det er gøy, det hadde jeg aldri trodd da jeg begynte en annen ting som har blitt gøy er shopping. Før kom jeg ikke inn i buskene på feks h&m og brukte de største str på overkroppen. Har gått ned fra en XL til en M Å, dette var virkelig motiverende lesning! Tusen takk, og så flink du har vært! Hvor lange var/er øktene dine? Har du vært veldig nøye med å spise anbefalt mengde proteiner? Jeg synes det er vanskelig, og er usikker på hvor mye det betyr om jeg ikke spiser anbefalt mengde hver dag. Spiser mye egg, kylling, ørret osv, men sikkert ikke nok. Klarer du å holde deg helt borte fra snop og kaker, eller unner du deg noe innimellom? Jeg synes det er vanskelig å kutte helt ut, og så elsker jeg å bake. Kan selvfølgelig bruke sukrin osv, men det synes jeg er ganske dyrt. Da spiser jeg heller litt av det usunne, men jeg har blitt flinkere å begrense meg. TS Anonymous poster hash: 6cd51...e67
Inwe Skrevet 8. juli 2014 #20 Skrevet 8. juli 2014 Å, dette var virkelig motiverende lesning! Tusen takk, og så flink du har vært! Hvor lange var/er øktene dine? Har du vært veldig nøye med å spise anbefalt mengde proteiner? Jeg synes det er vanskelig, og er usikker på hvor mye det betyr om jeg ikke spiser anbefalt mengde hver dag. Spiser mye egg, kylling, ørret osv, men sikkert ikke nok. Klarer du å holde deg helt borte fra snop og kaker, eller unner du deg noe innimellom? Jeg synes det er vanskelig å kutte helt ut, og så elsker jeg å bake. Kan selvfølgelig bruke sukrin osv, men det synes jeg er ganske dyrt. Da spiser jeg heller litt av det usunne, men jeg har blitt flinkere å begrense meg. TS Anonymous poster hash: 6cd51...e67 Takk øktene mine er korte og effektive. Ca en time, der 50 min er tung styrke og 10 min er helvetes intervaller (hater kardio ) har brukt fat attack oppleggene til Silje mariela (både 2013 og 2014 utgaven), litt dyre, men verdt det. Selvfølgelig kan det gjøres alene også, men etter 2 år med det ga jeg opp. Fulgte proteinene veldig nøye i starten, men nå spiser jeg litt som jeg vil. Prøver å få i meg nok proteiner, men ikke alltid det går som jeg vil. Spiser egg, laks, kylling og karbonadedeig hovedsakelig til middag. Jeg kutter ikke karbohydrater. Spiser kake og skokolade i blandt, men aldri alene. Alltid med noen. Koser meg sammen med folk og spiser stort sett det de spiser, hjemme blir det ofte bær eller melon om jeg vil ha noe søtt Teller forsåvidt kalorier stort sett hver dag, bortsett fra de dagene jeg vet jeg skeier ut noe jeg kommer til å gjøre til jeg er helt der jeg vil være 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå