Gjest miss_sara Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Lillesøsteren min, som snart fyller 18 år har fått seg jobb for noen mnd siden og nå sier foreldrene våre at hun skal betale for å bo hjemme. Jeg gjorde ikke det da jeg var på den alderen, men jeg hadde heller ikke jobb da. Jeg synes det er urimelig av mamma og pappa å be søsteren min betale for seg, og søsteren min er rasende - noe jeg forstår godt. Er det normalt å betale for seg hjemme? 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Har foreldrene dine dårlig råd? Anonymous poster hash: 280fb...0f4
Gjest miss_sara Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Har foreldrene dine dårlig råd? Anonymous poster hash: 280fb...0f4 Nei, det er det de ikke har. De har faktisk mer enn nok og det er derfor det sjokkerer meg mest.
Fiolinisten Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Når barna blir myndig, bor hjemme og har jobb er det rett og rimelig å betale for seg. 41
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Det er bare å ditche foreldre som gjør livet vanskeligere for barna enn det trenger å være. De er smålige mennesker, kutt dem ut så fort som mulig. Anonymous poster hash: 1e69b...d6d 1
Gjest miss_sara Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Når barna blir myndig, bor hjemme og har jobb er det rett og rimelig å betale for seg. Hvorfor det? Hun er kun 18 år og går på videregående. Hun burde kunne spare opp pengene fra jobben, ikke betale mamma og pappa. 32
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 Når barna blir myndig, bor hjemme og har jobb er det rett og rimelig å betale for seg. PÅ 50 tallet kanskje. Ikke i verdens rikeste land der du må ut med 90 kroner for en halvliter. Vær så snill og la vær å få unger hvis du er for fattig til å ta deg av dem etter at de er myndige eller rett og slett for gjerrig. Anonymous poster hash: 1e69b...d6d 19
Gjest miss_sara Skrevet 4. juli 2014 #8 Skrevet 4. juli 2014 Det er bare å ditche foreldre som gjør livet vanskeligere for barna enn det trenger å være. De er smålige mennesker, kutt dem ut så fort som mulig. Anonymous poster hash: 1e69b...d6d Hva mener du med dette?
Gjest miss_sara Skrevet 4. juli 2014 #10 Skrevet 4. juli 2014 Ja, det er vanlig Hvorfor det? Har ikke hørt om det før. 1
minister-mio Skrevet 4. juli 2014 #11 Skrevet 4. juli 2014 Hvorfor det? Har ikke hørt om det før. Fordi når man har jobb og er voksen er det rett og rimelig. 6
Fiolinisten Skrevet 4. juli 2014 #12 Skrevet 4. juli 2014 PÅ 50 tallet kanskje. Ikke i verdens rikeste land der du må ut med 90 kroner for en halvliter. Vær så snill og la vær å få unger hvis du er for fattig til å ta deg av dem etter at de er myndige eller rett og slett for gjerrig. Anonymous poster hash: 1e69b...d6d Når en er 18 er en voksen, og skal ta ansvaret som følger med. Det handler ikke om foreldrene har dårlig økonomi, men å lære barnet å bli selvstendig. I dagens samfunn syr en puter under barna altfor lenge, så de sliter med å komme seg ut i verden. 9
Gjest miss_sara Skrevet 4. juli 2014 #13 Skrevet 4. juli 2014 Fordi når man har jobb og er voksen er det rett og rimelig. Men dette er hos sine egne foreldre og der burde man kunne bo gratis. 3
globalagogo Skrevet 4. juli 2014 #14 Skrevet 4. juli 2014 Dekker de lappen? All mat? Øvrige hobbyer? Lommepenger? Reiser? Klær? Telefon? Hvis ja, syns jeg hun kan betale litt. Hvis nei-altså at hun har noen utgifter- syns jeg de er gjerrige 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 Populært innlegg #15 Skrevet 4. juli 2014 Fordi når man har jobb og er voksen er det rett og rimelig. En 18 åring som går på skole skal ikke betale noe som helst til foreldrene sine. Faktisk har de forsørgerplikt frem til etter fylte 20 så lenge barnet studerer. Noen av dere med gammelmodige holdninger gjør meg bra kvalm. Anonymous poster hash: 1e69b...d6d 64
minister-mio Skrevet 4. juli 2014 #16 Skrevet 4. juli 2014 Men dette er hos sine egne foreldre og der burde man kunne bo gratis. Nei ærlig talt 2
Meridian Skrevet 4. juli 2014 #17 Skrevet 4. juli 2014 Har det skjedd noe slik at foreldrene dine har fått dårligere økonomi? Om det er slik at hun skal bo hjemme og jobbe, så er det jo naturlig å betale litt for seg, slik som mat og strøm og mobil. Om hun skal begynne siste året på vgs, så syns jeg ikke at hun skal betale for seg om ikke du gjorde det, med mindre foreldrene dine trenger pengene pga dårlig økonomi.
Gjest miss_sara Skrevet 4. juli 2014 #19 Skrevet 4. juli 2014 Når en er 18 er en voksen, og skal ta ansvaret som følger med. Det handler ikke om foreldrene har dårlig økonomi, men å lære barnet å bli selvstendig. I dagens samfunn syr en puter under barna altfor lenge, så de sliter med å komme seg ut i verden. Hun tar absolutt ansvar! Hun skaffet seg en jobb ved siden av videregående, noe som jeg aldri gadd. Synes ikke fordi hun er så flink å skaffer seg jobb, at de skal komme å forlange penger av henne. 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #20 Skrevet 4. juli 2014 Det er ikke normalt om du har sluppet det. Likt skal være likt. Anonymous poster hash: d69b2...574 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå