AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Hei. For 2 mnd siden tok jeg hull i ørene hos frisøren ettersom mine forrige grodde. Jeg har renset med pyrisept i noen uker og byttet til sterilt saltvann. Har brukt øredobber uten nikkel (i rent sølv fra Glitter), og det har vært ganske store perledobber som jeg også har sovet med. Nå er hullene mine rødt bak (ikke foran på hullet, kun bak), har en svær skorpelignende greie som er litt gul/grønn og ser ganske ekkelt ut, samme med det andre øret. Er uaktuelt å ta ut øredobbene da infeksjonen kan spre seg inni øret. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 68267...c7f
Jeanetto Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Rens det godt og prøv å ikke ta på det. Når jeg var mindre sleit jeg veldig med masse betennelser på ene siden, og måtte til legen - like før jeg måtte operere da jeg ikke tok øredobben ut. Det vi gjorde var å invistere i øredobber som består av en "sølvsnor" på en måte, gjorde det mye lettere å rense. Går det ikke over må du nok oppsøke lege. Kan sende bilde av en slik øredobb om du ønsker. Er kanskje ikke den fineste varianten, men hjelper masse når det blir så enkelt å rengjør. Jeg brukte også fucidin-salve som er meget effektivt mot slikt.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Du burde først gå til innkjøp av saltvannsoppløsning. Pyrisept er ikke et bra rensemiddel for piercing. Rens med saltvann morgen og kveld. Skaff deg bacimycin også som du smører på etter du har renset med saltvann. Gjør dette i ca 2uker så burde betennelsen gå bort.Anonymous poster hash: 50854...622
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Var litt rask med å lese innlegget, ser nå at du allerede har saltvann.Anonymous poster hash: 50854...622
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Hoss noen frisører for di kjøpt spesielle rensemidler. Jeg hadde ganske mye infeksjoner og sånn når jeg tok hull i ørene og det kirkestue er å bytte minst mulig øredobber men fortsatt rense med de i'Anonymous poster hash: 93363...a40
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Man tar da ikke hull i ørene hos frisøren. Det er usterilt og useriøst. Går du til bilverkstedet for mammografi?Anonymous poster hash: 48974...655 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Jeg hadde øredobber som jeg satte bakstykket litt lengre ut fra øret, slik at jeg kunne bevege øredobben litt frem og tilbake. Også dynket jeg godt foran og bak hullet med Hibiscrub, og rørte litt på øredobben slik at det kom inni hullet også. Gjorde dette et par ganger for dagen, og da ble jeg kvitt betennelsen. Anonymous poster hash: 4ecc5...f96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå