Gå til innhold

Angrepet av hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en temmelig ekkel opplevelse nettopp. Idet jeg og hunden min var på vei av trikken, står det en svær hund utenfor og blokkerer hele utgangen. Hunden knurrer og bjeffer når han ser hunden min, mens eieren står med ryggen til og ser ikke ut til å bry seg. Hunden min og meg prøver å gå forsiktig forbi, men det ender med at hunden hopper opp på to bein og hogger til meg i ryggen slik at jeg går i bakken. Eieren leer ikke et øye engang og drar hunden med seg inn på trikken før den kjører avgårde, mens jeg står lettere sjokkert igjen! Bittet gikk gjennom fire lag med klær, men har heldigvis alt av sprøyter fra før av. Greit nok at hunder kan reagere på hverandre, men dette er da ikke normalt?! Tydelig at den andre hunden gikk inn for å skade, ettersom den bet såpass hardt. Var altfor sjokkert til å si noe til eieren, og i det jeg hadde fått "summet" meg var de vekke. Huff, ekkelt!!

Anonymous poster hash: dab51...a91
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld det. Hunder som angriper mennesker og dyr skal avlives.

Anonymous poster hash: ec544...87c
  • Liker 3
Skrevet

Nå har det vært mye snakk om avliving av hunder som angriper og jeg er generelt i mot avliving så lenge det ikke handler om sykdom. Men her anbefaler jeg faktisk å ta ut en anmeldelse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal hun kunne anmelde en vilt fremmed som gikk på trikken? :klo:

Anonymous poster hash: 5a82c...da3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal hun kunne anmelde en vilt fremmed som gikk på trikken? :klo:

Anonymous poster hash: 5a82c...da3

På samme måte som man anmelder at man har blitt ranet av en villt fremmed person på gaten.. Man tar kontakt med politiet og gir opplysninger om det som har skjedd, og så leter politiet etter gjerningsmannen, på samme måte som i alle andre saker hvor gjerningsmannen er ukjent. Det var garantert vitner til hendelsen som kan bidra med signalement av personen.

Anonymous poster hash: 47993...4f3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Alt for mange som aldri burde hatt hund. Husker en gang jeg var på camping, gikk over campingplassen med hunden min i bånd(liten rase). Stod en st bernhard hund ved en campingvogn. Når jeg så det gikk jeg automatisk langt unna. Hørte eieren av hunden si "*navn på hund*, bliiiiii". Plutselig klikket det for bikkja, den begynte å bjeffe noe voldsomt og kom byksende mot oss. Vi stod ved et tre da og jeg prøvde å beskytte min hund ved å la henne gå innerst ved treet så fikk heller bikkja fly på meg. Vel, den hoppet på meg så jeg veltet og grEide å tråkke på hunden min så hun hylte og mistet båndet hennes, hun sprang livredd avgårde med den store hunden etter seg. Den tok henne igjen og kastet seg over henne. Var helt forferdelig å se henne rulle nedover en bakke med hunden over seg, og hun peip og hylte. Jeg begynte å gråte, eierne av hunden stod bare å SÅ PÅ. Heldigvis var det en snill mann som fikk med seg det hele og hjalp meg med å få tak i hunden min, den store hunden løp fornøyd tilbake til eierne. Hunden min lå da ved like ved en elv og skalv, hadde en masse slagg og slim på seg. Hun turte ikke gå selv så jeg måtte bære henne. Var jo redd for at hunden hadde bitt henne. Heldigvis så det ikke sånn ut. Han mannen spurte om det gikk bra med meg og jeg takket han for hjelpen. På vei tilbake sa mannen som hjalp meg til de folka at de måtte lære seg å passe bedre på bikkja si. De bare lo, og ja de var norske så de skjønte hva han sa.

Hunden min var ikke seg selv på dagesvis etter dette, fikk så vondt av henne. Tok henne med til veterinær for å sjekke at hun ikke var skadd. Den dag i dag er hun redd og engstelig hver gang hun ser en stor hund

Endret av blabla-
AnonymBruker
Skrevet

Her tipper jeg du har mistolket hundens dempende signaler. Alt for få mennesker, også de som har hund selv, skjønner ikke hundens språk.

INGEN hund biter/angriper noen uten å gi signaler om dette først. Hadde man forstått situasjonen kunne man hindret angrepet.

I stedet velger man å anmelde, og så ender det opp med at man avliver friske hunder fordi den som blir angrepet ikke har opptrått korrekt overfor hunden. For mange er dette et familiemedlem og det er ufattelig tragisk at hunden deres blir revet bort pga andres håpløse oppførsel og mangel på kunnskap.

Anonymous poster hash: 5c3f8...626
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En trygg hund angriper ikke uten grunn. Feil eier som tydeligvis gir blaffen. Jeg hadde anmeldt. Hunden kan umulig ha det godt med en sånn eier.

Anonymous poster hash: 3604c...65e
Skrevet

Her tipper jeg du har mistolket hundens dempende signaler. Alt for få mennesker, også de som har hund selv, skjønner ikke hundens språk.

INGEN hund biter/angriper noen uten å gi signaler om dette først. Hadde man forstått situasjonen kunne man hindret angrepet.

I stedet velger man å anmelde, og så ender det opp med at man avliver friske hunder fordi den som blir angrepet ikke har opptrått korrekt overfor hunden. For mange er dette et familiemedlem og det er ufattelig tragisk at hunden deres blir revet bort pga andres håpløse oppførsel og mangel på kunnskap.

Man kan gjerne si at folk har for liten kunnskap om hund, men ansvaret for en hund som går til angrep, spesielt på offentlig steder, er ene og alene hos eieren av den hunden. Det er eiers ansvar å ha kontroll på sin egen hund, og om nødvendig ta den ut av en situasjon hunden ikke er komfertabel med.

• Liker 2
Skrevet

Dette er bare tull. En hund som er troende til å bite med såpass lite provokasjon har ingenting på trikken, eller i andre store folkemengder, å gjøre. Jeg tviler ikke et sekund på at denne hunden sa klart og tydelig i fra til TS gjennom kroppsspråk, men når hunden har en så ansvarsløs eier så skjer ting som dette. Det MÅ anmeldes og slås hardt ned på.

Det er ikke hunden sin skyld, nei! Det er eiers. Det er heller ikke hunden TS skal anmelde, det er eieren. Dessverre er det sånn at avlivning som regel er løsningen. Omplassering er også det, til tider, men det er ikke lett å finne nye hjem til hunder som har så lav biteterskel som dette.

Det ironiske er at hvis eieren til denne hunden hadde vært ansvarsfull og rett og slett feilbedømt situasjonen, så ville TS neppe ha skrevet om hendelsen, da eieren ville ha ryddet opp der og da, tilbudt å betale for skader på klær og eventuelt legebesøk. Da hadde TS fått vite at eieren til hunden tok dette på alvor, og kom til å bli flinkere i fremtiden, siden han hadde fått seg en såpass sterk oppvekker. Eieren gjorde ingenting, spurte ikke engang om det gikk bra. Dette er hundeverdenens versjon av hit and run, og det er alvorlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring er jeg svært skeptisk til hundeiere, noe dette underbygger.

Anonymous poster hash: e0cf2...bfa
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du være skeptisk til hundeeiere på generelt grunnlag? Det blir jo det samme som å være skeptisk til for eksempel foreldre. Veldig merkelig.

Anonymous poster hash: 6d417...df5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ofte barn går til angrep på andre barn. Er skeptisk fordi hundeeiere ofte slipper hunden uten omtanke for andre.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med hun over. Her er det hundeeier som er problemet. Ikke hunden.

Anonymous poster hash: fe2bc...6b4
Skrevet

Det synes jeg er en svært urettferdig generalisering. Du vil aldri oppleve å bli hverken hoppet på eller angrepet av min hund. Jeg har blikket på hunden når jeg ferdes ute med den. I enhver situasjon der jeg kan tenke meg at hunden kan bli urolig/stresset/redd eller lignende vil jeg alltid fjerne hunden min fra situasjonen. Og min (gamle) hund har aldri hatt aggresiv fremferd mot noen. Likevel er jeg klar over ansvaret jeg har som holder i enden av båndet.

At det finnes noen dårlige hundeeiere gjør ikke alle til dårlige hundeeiere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At det finnes noen dårlige hundeeiere gjør ikke alle til dårlige hundeeiere.

Tror det var det som var poenget med innlegget du siterte. Sier seg selv at ikke alle hundeeiere er dårlige, selv om de fleste av dem godt kunne vist litt mer forståelse for alle andre.

Skrevet

Tror det var det som var poenget med innlegget du siterte. Sier seg selv at ikke alle hundeeiere er dårlige, selv om de fleste av dem godt kunne vist litt mer forståelse for alle andre.

Vel, nå skrev vedkommende om at h*n var skeptisk til hundeiere, ikke enkelte hundeeiere som ikke har styr på dyret sitt. Når det ikke spesifiseres puttes alle hundeeiere i samme bås. Var det jeg svarte på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ofte barn går til angrep på andre barn. Er skeptisk fordi hundeeiere ofte slipper hunden uten omtanke for andre.

Jaggu! Du har ikke hørt om mobbing, slossing osv. du da antagelig.

Poenget var at man ikke kan gå rundt å være skeptisk til hundeeiere generelt vel. Det høres jo helt teit ut.

Anonymous poster hash: 6d417...df5

AnonymBruker
Skrevet

Barn kan slippes uten fare, men hunder kan man ikke stole på. En ganske stor forskjell mener jeg.

Skrevet

Jeg synes ikke hunder skal avlives da problemet ligger hos eieren. Eieren derimot burde få en anmeldelse på seg og betale utgifter og hunden burde tas fra eieren og gis til noen som er skikket for å ha hund. En aggressiv hund kan med trening få hjelp. Alt for lett å bare drepe dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...