Gå til innhold

Levende musikk eller brente CD'er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er så usikre på hva vi skal gjøre med musikken på bryllupsfesten vår!

A. Bruke masse penger på en musiker - som på den ene siden kan bli veldig stemningsfylt og bra, men hva hvis han bare spiller kjipe sanger da... (kan sikkert gi han en liste med forslag til sanger, men blir jo aldri det samme som originalen da..)

B. Kanskje brente CD'er er vel så bra? Da kan vi jo velge ut en del sanger som vi liker og som kan passe godt utover kvelden. Eller er det kjedelig å ha et bryllup uten levende musikk??

Hva synes dere og hva velger dere andre da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har begge deler. En onkel som er innmari flink, og en hel del brente cd'r som vi kan ha på innimellom slik at onkel kan ta seg en liten pause.

:hoppe:

Skrevet

Har all musikk på pc vi...skikkelig stemningsfullt :roll:

Syns det viktigste er at vi får den musikken vi vil ha

Skrevet

Kommer til å bruke PC eller brente CDer. Da får vi akkurat den musikken vi vil.

Skrevet
Kommer til å bruke PC eller brente CDer. Da får vi akkurat den musikken vi vil.

Vi hadde dette, av samme grunn.

Skrevet

Vi har levende musikk. Er kjent i gjengen for å brenne cd'er og tar alltid med musikk på fest. Denne gangen ville vi gjøre noe annerledes, og bruker litt penger på band. Har en danseglad familie, og de også satt stor pris på valget vårt.

Sambo liker godt levende musikk, og hadde ønske om dette denne dagen.

Var veldig skeptisk til å velge et band vi ikke kjente til, så vi var så heldige å ende opp med et band nabo'n hadde i sitt. Har sett video fra bryllupet, og det var råbra. Har også snakket med et annet nabopar som var gjester, og de skrøyt som bare av det. Vi elsker Elvis, sving, listepop, Frank Sinatra, Tom Jones, 80-tallet m.m. og det er akuratt det vi får :-)

At andre velger CD'er syntes jeg er fullt forståelig. Stemningen blir nok like så god, uansett band eller ei. Det er jo helt opp til brudeparet hva de er vant med, og ønsker seg denne dagen.

Skrevet

Vi har og band. Har en mann som spiller musikk selv så dette var ikke under diskusjon en gang. Han digger å danse ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

vi skal ha bægge dela... 2 musikera, som sku ha 5000 førr oppdraget+ brendte cda så musikeran kan ta sæ nån pausa...

Skrevet

Vi hadde dette, av samme grunn.

:Nikke: Det hadde vi også.

Det var veldig bra!

Skrevet

:Nikke: Det hadde vi også.

Det var veldig bra!

Så bra å høre at det er mange som har god erfaring med å "bare" ha CD'er da! Tror vi går for det jeg.

Var det mange som danset og sånn likevel eller ble det ikke så mye dans når det ikke var levende musikk?

Skrevet

Og hadde dere noen som "akkompagnerte" til sangene, eller gikk det helt greit å f.eks. bare ha en forsanger?

grubler visst på mye rart nå...

Skrevet
Var det mange som danset og sånn likevel eller ble det ikke så mye dans når det ikke var levende musikk?

Få i vårt bryllup var danseglade folk, men folk danset til musikken, så absolutt. Men kjekt er det å ha litt skikkelig dansemusikk, ikke bare pop.

Skrevet

Vi har tre venner som stiller opp som djs (alle tre jobber som det til vanlig, en på heltid, to på deltid)

og spiller plater.

Det blir i og for seg det sammen som brente cder, men fordelen er at de kan se an stemningen i lokalet og tilpasse musikken deretter.

Skrevet

Folk danset som bare det! Noen danset mer enn andre, men stort sett var det bra oppslutning på dansegulvet!

Til sangene under middagen hadde vi en som var forsanger og klimpet på piano. Det fungerte veldig bra.

Gjest Tabby
Skrevet

Vi skal ha masse brente cd'er. Har lastet ned masse musikk allerede, og leter etter mer:D Tror nok stemningen blir flott med cd'er også. Siden vi skal gifte oss på nyttårsaften så ville det blitt omtrent dobbelt så dyrt som en vanlig lørdagsspillejobb så derfor var det utelukket.

Min søsters samboer har allerede sagt seg mer enn villig til å styre litt med å se an om det ikke er noen som danser hvis det er flere sanger i samme sjanger, så bytter han og ordner litt for oss.

Skrevet

Vi skal ha både pc og brente cd'er. Brenner cd'ene som back-up i tilfelle pc'n skulle kræsje (ingen grunn til det, men man vet jo aldri) - så vi er sikre på at det blir musikk. Tror det blir bra, jeg. :wink:

Skrevet

Vi skal ha cd under brudevalsen, men resten av kvelden skal broren min og bandet hans spille alt fra gamle Grand Prix-laater, Jahn Teigen, The Monroes, Elton John, etc. Pluss litt av deres eget materiale (funk/pop).

Skrevet

Jeg har spurt om noenlunde det samme tidligere. Vi var veldig i tvil om hva vi skulle gjøre. Var litt redd for at mange ville bli skuffet når det ikke var levende musikk. Nå har vi bestemt oss for anlegg (og kanskje DJ). Det finnes ikke noe værre enn enn halvdårlig tomanns band!! :kvalm:

Gjest Madley
Skrevet

Vi skal ha en veldig bra duo til å spille for oss..De er kjempeflinke og er ganske etterspurte, så vi hadde maks flaks :sjarmor:

I pausene regner jeg med vi spiller noen brentplater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...