AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Sitter her å ser over boklista til studiet jeg skal ta. Finner bøkene på forskjellige nettsider, men ISBN-nr'et stemmer ikke med det som står på studieplanen. Hva er regelen her? Er ISBN-nr ett betydning for årsmodell på boka? Jeg er helt blank.. Aner ikke hvilken bok jeg skal kjøpe.. Anonymous poster hash: a2fed...b51
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Prøvd adlibris.no? ISBN-nr KAN variere, mye hvis det er ulike utgaver. Se gjennom pensumbøker og les sammendrag og bestem hvilken du vil ha Anonymous poster hash: c6f7f...3f9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Prøvd adlibris.no? ISBN-nr KAN variere, mye hvis det er ulike utgaver. Se gjennom pensumbøker og les sammendrag og bestem hvilken du vil ha Anonymous poster hash: c6f7f...3f9 Men må jeg ikke ha AKKURAT den som skolen har skrevet på lista? Det er jo så mange forskjellig.. Ikke vet jeg hva som er mest riktig ift. læreplanen.. Anonymous poster hash: a2fed...b51
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Har du sett på Studia (nett eller butikk)? De har som regel inne pensumbøkene til studiumene på de største uni og høyskoler. Og er villige til å bestille inn det du trenger. Versjon av boken er en del av ISBN, så ulike versjoner har ulik ISBNj. Du kan høre med foreleser om du må ha nyeste utgaven. Det varierer jo veldig hvor mye en bok endres fra utgave til utgave. Det som kan være krøkkete med å ha en annen utgave enn foreleseren er at oppgaver har ulike numre, sidetallene stemmer ikke, det mangler gjerne informasjon, osv. Men om du kjenner noen som har rett bok kan du jo sammenligne og finne ut hvilke oppgaver det er du skal gjøre. Litt tungvint, synes nå jeg. Anonymous poster hash: f8f0c...f1f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Kan du ikke bare vente til skolestart og spørre studielederen? Anonymous poster hash: 73a8d...cbb
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Kan du ikke bare vente til skolestart og spørre studielederen? Anonymous poster hash: 73a8d...cbb Da risikerer man at alle butikker som evt selger dem (som Studia) har gått tom. Og om man bestiller på nett kan de ta såpass lang tid før man får dem at man havner i bakevja allerede før studiet er kommet ordentlig i gang... Jeg opplevde å vente i tre uker på en bok da Studia ble utsolgt og jeg måtte bestille fra USA. Kjempegøy når man starter med obligatoriske innleveringer allerede i uke 2, og man ikke har bok. Anonymous poster hash: f8f0c...f1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå