AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Del Skrevet 3. juli 2014 Har prøvd kontaktlinser og får ikke ut den ene. Nå er jeg helt sår på underkanten av øyet etter alle forsøkene. Må nok belage meg med å sove med den, selv om det er en dagslinse. Har sett videoer på youtube men får det bare ikke til. Har små øyne og det gjør det verre. Noen tips? Anonymous poster hash: f0e84...36d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 3. juli 2014 #2 Del Skrevet 3. juli 2014 Tja.... se oppover. Trekk nedre øyekant nedover. Da har du best muligheter til å få tak i linsen med pekefingeren. Trekk linsen nedover med pekefingeren før du 'fisker' tak i den mellom pekefinger og tommel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Del Skrevet 3. juli 2014 Det er dette jeg har prøvd på i timesvis nå. Får dratt den ned men får ikke tak i den. den er jo så jævlig glatt!! Anonymous poster hash: 03747...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
outkast Skrevet 3. juli 2014 #4 Del Skrevet 3. juli 2014 Ta en dusj, vent litt, prøv igjen. Vet at man helst ikke skal være i kontakt med vann når man har på linser, men når det har vært helt håpløst for meg er dette det som hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Del Skrevet 3. juli 2014 Det er ikke farlig å sove med dagslinser èn natt. Vent til i morgen og oppsøk hjelp hos optiker. Dette går bra Anonymous poster hash: 56873...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 3. juli 2014 #6 Del Skrevet 3. juli 2014 Det er dette jeg har prøvd på i timesvis nå. Får dratt den ned men får ikke tak i den. den er jo så jævlig glatt!! Anonymous poster hash: 03747...672 Vask fingrene og tørk dem godt før du forsøker neste gang. Og ikke tilfør fuktighet inn på øyet. Det er kanskje ganske vått av tårevæske nå? Jeg fanger linsene mine mellom to fingre når de skal ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Del Skrevet 3. juli 2014 Takk for tips, tror jeg skal sove med de og forsøke igjen i morgen når øyet mitt forhåpentligvis er mindre sårt. Dumt, det var fargelinser med styrke som gjorde øynene mine litt blåere. Men jeg kommer nok ikke til å tørre å sette inn linser igjen. Slet med å få dem inn også.... Anonymous poster hash: 03747...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 3. juli 2014 #8 Del Skrevet 3. juli 2014 Hadde det vært meg hadde jeg sovet med den og sett om jeg ikke fikk den ut i morgen. Dagslinser tørker ganske fort ut og da kan det være lettere å ta de ut. Bare ikke irriter øyet mer i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 3. juli 2014 #9 Del Skrevet 3. juli 2014 Takk for tips, tror jeg skal sove med de og forsøke igjen i morgen når øyet mitt forhåpentligvis er mindre sårt. Dumt, det var fargelinser med styrke som gjorde øynene mine litt blåere. Men jeg kommer nok ikke til å tørre å sette inn linser igjen. Slet med å få dem inn også....Anonymous poster hash: 03747...672 Har du ikke fått opplæring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 3. juli 2014 #10 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg pleier å bruke speil, se rett frem og bruke tommel og pekefinger (høyre hånd). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. juli 2014 #11 Del Skrevet 3. juli 2014 Det er mye lettere å få linsene ut med tørre fingre, men det er også utrolig mye vanskeligere å grave ut tørre linser fra såre øyne. (Ett år på folkehøyskole lærte oss mange ting, en av dem var å grave glemte linser ut av tørre dagen-derpå-øyne). Som Lille-pus sier, trekk opp det øvre øyelokket med høyre pekefinger, trekk ned det nedre øyelokket med venstre ringfinger og plukk linsa ut med venstre tommel og pekefinger som om du prøver å løfte en liten larve fra et blad uten å skade den. Slår alt feil, trekk opp øvre øyelokk og legg en pekefinger på linsa, mens du klemmer forsiktig inn mot øyet og trekker den bort fra pupillen og ned mot øyekroken. Den metoden funker best når man har for lange negler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #12 Del Skrevet 3. juli 2014 Har du ikke fått opplæring? Jo men klarer det ikke uansett. Anonymous poster hash: 03747...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #13 Del Skrevet 4. juli 2014 Husk god plass når du skal ta av/på linser. Altså, dra huden over og under øyet litt bort fra øyet, så kan du ta av linsen med pekefinger og tommel f.eks. Husk å vaske hendene først. Husker at det tok et par uker før jeg fikk "dreisen" på det selv.Anonymous poster hash: 41a90...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #14 Del Skrevet 4. juli 2014 Husk god plass når du skal ta av/på linser. Altså, dra huden over og under øyet litt bort fra øyet, så kan du ta av linsen med pekefinger og tommel f.eks. Husk å vaske hendene først. Husker at det tok et par uker før jeg fikk "dreisen" på det selv.Anonymous poster hash: 41a90...f1d Problemet et at jeg har under gjennomsnittet små øyne og over gjennomsnittet store/tykke fingre + litt lange negler. . Men jeg fikk den av morges. Det var lettere når den var tørr. Takk for tips alle sammen. Kommer aldri til å putte en linse på øyet mitt igjen! EVER! Anonymous poster hash: 03747...672 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå