AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Del Skrevet 3. juli 2014 Vet noen hvor lenge man er registrert i strafferegisteret? Eller hvor langt bak dette går? Står det f.eks oppført forbrytelser fra 1970 tallet? Ønsker å reise til USA men er straffedømt tidligere på 70 tallet. Anonymous poster hash: 4b80d...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Del Skrevet 3. juli 2014 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 4b80d...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Smith Skrevet 4. juli 2014 #3 Del Skrevet 4. juli 2014 Beste er vel å ringe nærmeste politikammer og få riktige opplysninger der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajorasMaske Skrevet 4. juli 2014 #4 Del Skrevet 4. juli 2014 Ting står der for ALLTID. Du kan bare glemme USA. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Del Skrevet 4. juli 2014 Ting står der for ALLTID. Du kan bare glemme USA. Ja, men det kan da ikke stå ting der fra 1950 tallet heller. Når begynte de å registrere ting på nettet? Anonymous poster hash: 4b80d...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Del Skrevet 4. juli 2014 Du er registert i strafferegisteret for evig og alltid. På den uttømmende politiattesten vil du finne absolutt alle opplysninger i straffe- og bøteregisteret. Uansett hvor lenge siden disse er begått. Imidlertid har man noe som heter begrenset og ordinær politiattest. Som man trenger hvis man konkret er ute etter opplysninger til en person som feks skal jobbe med barn og er dømt for seksuelle overgrep eller visumsøknad. På den ordinære vil alt slettes etter 2 til 5 år, avhengig av alvorlighetsgrad (men fortsatt stå i registeret). Så da er det litt forskjell fra land til land hva slags attest de vil ha fra deg. Vil de ha en begrenset eller ordinær attest går du klar, vil de ha en uttømmende politiattest på deg så er du fucked.. At du har gjort et lovbrudd lenge før dataverdenen betyr ikke at det er vekke. Etter IKT-organisering så har man jo selvfølgelig lagt inn alle manuelle opplysninger inn i dataregisteret. Men selvfølgelig kan det ha skjedd glipper.. Det gjorde det for meg. Av ren nysgjerrighet leverte jeg inn elektronisk søknad for uttømmende politiattest. Ps. Du må legge ved signert bekreftelse fra formålet det er tiltenkt (skolested,arbeidsgiver). Og der var jammen meg alt slettet fra strafferegisteret. Så der hadde de dummet seg ut og ikke klart å legge inn kartotekopplysningene. De rotehodene på det lokale lensmannskontoret hadde vel for over 20 år siden ikke giddet å legge inn naskingen inn i datasystemet. Eller så har de rotet det vekk. Anonymous poster hash: 37b6b...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #7 Del Skrevet 4. juli 2014 Du er registert i strafferegisteret for evig og alltid. På den uttømmende politiattesten vil du finne absolutt alle opplysninger i straffe- og bøteregisteret. Uansett hvor lenge siden disse er begått. Imidlertid har man noe som heter begrenset og ordinær politiattest. Som man trenger hvis man konkret er ute etter opplysninger til en person som feks skal jobbe med barn og er dømt for seksuelle overgrep eller visumsøknad. På den ordinære vil alt slettes etter 2 til 5 år, avhengig av alvorlighetsgrad (men fortsatt stå i registeret). Så da er det litt forskjell fra land til land hva slags attest de vil ha fra deg. Vil de ha en begrenset eller ordinær attest går du klar, vil de ha en uttømmende politiattest på deg så er du fucked.. At du har gjort et lovbrudd lenge før dataverdenen betyr ikke at det er vekke. Etter IKT-organisering så har man jo selvfølgelig lagt inn alle manuelle opplysninger inn i dataregisteret. Men selvfølgelig kan det ha skjedd glipper.. Det gjorde det for meg. Av ren nysgjerrighet leverte jeg inn elektronisk søknad for uttømmende politiattest. Ps. Du må legge ved signert bekreftelse fra formålet det er tiltenkt (skolested,arbeidsgiver). Og der var jammen meg alt slettet fra strafferegisteret. Så der hadde de dummet seg ut og ikke klart å legge inn kartotekopplysningene. De rotehodene på det lokale lensmannskontoret hadde vel for over 20 år siden ikke giddet å legge inn naskingen inn i datasystemet. Eller så har de rotet det vekk. Anonymous poster hash: 37b6b...a0d Man er ikke nødvendigvis fucked, kommer helt an på hva du har gjort. Sjekk opp reglementet nærmere, men generelt kan man si at USA ser strengt på narkotikarelaterte dommer og andre "tyngre" forbrytelser i usa's øyne (det er et begrep for dette jeg ikke husker i farta). Anonymous poster hash: b61e5...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå