AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg sitter her nå, endelig hjemme etter en 2 dagers tur til københavn med ungene på 1,5 og 4. Og er fullstendig ødelagt, og gruer meg til de skal ha 3 uker ferie fra bhg om 1 uke... Å ha med unger på tur, er jo det glade vannvidd! Man MÅ ha stålkontroll på dem hele tiden, de kan ikke bevege seg fritt ett sekkund, for da er faren stor for at de er i veien for noen andre. De må konsekvent hysjes på, så ikke de bråker og plager noen. Det er ikke akkurat kos å spise på resturant, når hele tiden må hysje på, ta vekk ting, og prøve å unngå grising, bråk og tull. Og når det skjer, må man røske med seg ungen ut, og prøve å finne ett sted uten folk for å roe ned, uten å plage folk.... En gang på turen prøve jeg å slappe av ett øyeblikk på dekk, mens ungene lekte, men da de ble litt høylytte, var den noen bak meg som ba ungene holde kjeft, og jeg måtte jo bare ta de med å gå, så de ikke plaget noen fler. Når vi er hjemme, kjeder de seg mye. Vi har ikke hage, og det er ingen andre barn i nærheten. Dette fører til mye frustrasjon og krangling og ett uendelig mas. Men å dra ut, er jo av ovenevnte grunner minst like mye pes. Så jeg gruer meg rett og slett til ferien! 3 uker hjemme blir ikke mye kos, og reise bort blir jo bare kaos. Hva gjør egentlig dere andre?? Har dere så kustus på ungene deres at de aldri hyler, griser, bråker, går i veien, stopper opp, osv når dere er på offentlig plass?? eller gir dere beng i at ungene deres er en plage for omgivelsene?? Anonymous poster hash: 5cfe6...53e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelige.meg Skrevet 3. juli 2014 #2 Del Skrevet 3. juli 2014 Vi kobler campingvogna på bilen og kjører av sted. Da har vi med oss vårt eget hjem, og kan stoppe der det måtte passe. Campingplassene er stortsett svært barnevennlig, bademuligheter, lekemuligheter og mange andre unger. Maten lager vi på grillen og trenger ikke tenke på at barna skal forstyrre andre som spiser. Om det blir gris og søl tar vi de med inn og vasker de, maten kan spises i det tempoet vi selv ønsker. Når barna er i seng kan vi voksne kose oss og være sosial på yttersiden av vogna. Vi elsker denne måten å feriere på. Når vogna er pakket, unga i bilen og turen er startet, da blir vi alltid litt nyforelsket igjen <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 3. juli 2014 #3 Del Skrevet 3. juli 2014 Har du ikke oppdratt barna dine til å oppføre seg offentlig? Hadde jeg om min søster oppført oss slik når vi var barn hadde det ikke blitt ferie tur på oss, enkelt og greit. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #4 Del Skrevet 3. juli 2014 Byferie om sommeren med en på 1,5 og en på 4? Dårlig tilrettelegging for barn. Man drar dit det er barnevennlig, eks syden på barnevennlig hotell helst all inclucive eller leilighet så man kan lage maten selv, hyttetur, camping eller besteforeldrene. Vi skal til by men leier leilighet like ved ei strand så det blir piknik ute i stedet for restaurant og badeland og park for barna som kan hyle så mye de vil. Du setter standarden for høyt og gjør det umulig å vinne for noen av dere. Som å sette ei skål med godteri foran en toåring og si nei, det blir bråk. Kan de ikke sitte ok med bordet tar man de ikke med på restaurant. Ta de med steder med andre barn. Vi drar ikke på feirie utenom alternativene jeg presenterte over, lang flytur eller kjøretur er også uaktuelt. Da stresser vi foreldre slik, barna blir sure og ingen koser seg. Så ferie lenger vekk får for oss avvente i noen år til, frem til de er store nok til å spise ordentlig og ikke hyle. Dette pga meg og faren som lett stresser og da ikke får nyte ferien. Vurderer hytteleie eller telttut på campingplass også i år. Vi koser oss hjemme, deler dagene litt opp slik at både jeg og far får slappa litt av. Utflukter skjer til uteareal ikke restaurant, å løpe i gågatene i byen med en balong og en is holder lenge. Piknik i skogen, tur på stranda, besøk til verandaen til venner og bekjennte og ikke minst å bo slik at man lett kan nå et uteareal. Man må tilrettelegge livet etter de barna man hsr og ikke forvente at de skal tilrettelegge seg selv etter oss. København med to små barn som ikke kan sitte stille.....??? Vi må følge utviklingen, aktivitetsnivået og temperament til de barna vi har og velge altiviteter ut i fra det. Ferie er derfor piknik i skogen heller enn det jeg kaller ferie som bytur, kafe og restaurant.Anonymous poster hash: 5cf47...208 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 3. juli 2014 #5 Del Skrevet 3. juli 2014 Så dra på litt mer ferie tilrettelagt for barna dine da. At unger lager lyd er da ikke farlig. Finn på noe gøy med dem, på steder der de ikke er i veien. Kos deg og lek MED barna dine, i stedet for å korrigere og irritere deg. Da blir det litt artigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #6 Del Skrevet 3. juli 2014 Vel altså, jeg trodde en tur med danskebåten og besøk i Tivoli var en barnevennlig ferie.... Men det var det kansje ikke? Sydentur har vi ikke råd til, og campingtur uten lappen/bil, er vel heller ikke drømmen. Når sant skal sies er nok ikke barna mine noe spessielt mer vannskelige enn normalt, men jeg har stort sett forsøkt å holde dem unna steder med mye folk, i ren angts for at de skal plage noen... Jeg vet jo selv hvor jævlig jeg synes det er når andre unger hyler på t-banen og flyr i veien på gata/senteret osv. Og jeg vil ikke at mine barn skal plage andre. Desverre har vi ikke rå til hus med hage, og har ingen familie eller venner å dra på besøk til. Men barn i den aldreren er jo kjent for å vimse rundt, mase, og kunne finne på å slå seg vrang av det utroligste, og det vil jeg skåne fremmede for.... TS Anonymous poster hash: 5cfe6...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Del Skrevet 3. juli 2014 Nå har jeg ikke barn, men kjenner utrolig mange barn, og jeg ser sjeldent familier oppføre seg slik du beskriver. Det høres jo veldig lite trivelig ut, spesielt for barna! Roping, skriking og grising med maten er selvsagt ikke ok, men da er jo dette noe dere må jobbe med, for de færreste barn oppfører seg sånn. Man trenger ikke "røske med seg" barna, men irettesette dem, og gi dem ros når de oppfører seg fint. Du må selvsagt være sammen med dem, og gi dem positiv oppmerksomhet (nesten) hele tiden, ikke bare passe på at de ikke gjør noe galt. De må ønske å gjøre som du sier, fordi de respekterer deg. De respekterer deg ikke når du hysjer, kjefter og røsker dem med deg... Anonymous poster hash: 0d4e0...7cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 3. juli 2014 #8 Del Skrevet 3. juli 2014 MItt tips er å komme dere mer ut i naturen! Slipp barna løs i skogen og la dem løpe, rope og brenne litt krutt. Ta med mat og vær ute hele dagen. Eller leie ei (inngjerdet) hytte ei ukes tid, trenger ikke være så veldig dyrt, men veldig koselig. For min del satt det litt inne å godta at vi ikke skal dra på alle ferieturene jeg selv har lyst til, men har kommet over det. Det er faktisk helt greit å ta noen lite krevende ferier mens ungene er små. Jeg er redd for at barna skal bråke, kjede seg, ikke få sove, bli stressa, slitne osv., så da drar vi heller på hytta hvor vi har kontroll på dagene og barna. Noen sa at barn kan være med på alt, men det stemmer ikke for oss. Eller de kan jo det, men vi orker ikke stresset med å få det til å fungere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 3. juli 2014 #9 Del Skrevet 3. juli 2014 Har du ikke oppdratt barna dine til å oppføre seg offentlig? "Nå ettåringen min er vi på offentlig sted, nå må du oppføre deg sånn som vi har lært deg" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #10 Del Skrevet 3. juli 2014 vet hvordan du har det. Er aleine med en på 4 og han er over gjennomsnittet masete,høylytt og vrang til tider. Hvorfor vet jeg egentlig ikke for han får mer nei enn ja og grensesetting har jeg alltid hatt. da er det frustrerende når folk tror at dette er en bortskjemt drittunge. Det må skje noe hele tiden eller så blir dagene ofte lite koselige. ferien her har vi brukt til bading,på stranda eller i svømmehallen. lekeland dyrepark en tur på butikken blandet med litt somling ved og spise vaffel/is. en tur på lekeplassen biblioteket ha ett par playdates med barn ifra barnehagen. gå tur i skogen,plukke blomster se film,spille spill,lese bøker vi lånte på biblioteket. vært på campingferie tatt fly,ligget på hotell. kansje noen ideer her du kan bruke :-) Anonymous poster hash: b8fc8...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2014 #11 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Har du ikke oppdratt barna dine til å oppføre seg offentlig? Hadde jeg om min søster oppført oss slik når vi var barn hadde det ikke blitt ferie tur på oss, enkelt og greit. øhhh ungene er 1, 5og 4......... Unger tar litt av når de er på ferie. TS: Ikke ta storbyturer som til København med så små barn. Det gir dem heller lite. Byferier egner seg når de er 8-9 år og skjønner mer. Hadde satset på enten hytteferie eller noe som er litt mer rolig. Endret 4. juli 2014 av Piiiip 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2014 #12 Del Skrevet 4. juli 2014 Tivoli i københavn er vel ikke helt rettet mot barn føler jeg! Var der i fjor, var flere voksne og ungdommer enn barn der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #13 Del Skrevet 4. juli 2014 Tivoli i københavn er vel ikke helt rettet mot barn føler jeg! Var der i fjor, var flere voksne og ungdommer enn barn der! Stemmer. Danskebåt og tivoli i køben, en stor hektisk by, masse trafikk og all mat spises på restauranter er ikke barnevennmig ferie i den alderen. Telt/hytte på Hamresansen og dyreparken hadde vært mye bedre. Ts; vi kjenner deg igjen fra flere andre tråder. Ta kontakt med familievernkontor og få hjelp. Du finner ikke annet enn problemer og ser ikke hvordan møte barna dine etter sitt behov. Jeg sa hellet ikke hus og hage, men flytt så dere har gode uteområder like utenfor, så tar man med seg hele huset ut, teppe, mat, leker, såpebobler, ball, bøker og tegnesaker. Kan til og med la det ligge ute mens minsten sover inne om man bor rett til. Men du tenkte med en gang bare "nei, hus og hage har vi ikke råd til nei". Har dere ikke venner eller familie kan dere jo like godt flytte til steder hvor hus med hage koster 1 mill da??Anonymous poster hash: 5cf47...208 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 4. juli 2014 #14 Del Skrevet 4. juli 2014 Ta de med på barnevennlige steder. En park i nærheten med lekeplass, en dyrepark, en tur på Teknisk museum kanskje? Finnes mange steder der barn får utfolde seg uten at noen andre bryr seg om det. En hel dag på Danskebåten er drepen kjedelig for så små barn, og Tivolig er nok gøyere for de som er en del år eldre. Hvis de får utfolde seg og leke en hel dag kan det faktisk hende at de etterpå kan oppføre seg fint på restaurant også. Gjør de ikke det, så tar en av dere den som bråker med seg ut en tur. Det ER kjedelig for så små å sitte rolig veldig lenge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 4. juli 2014 #15 Del Skrevet 4. juli 2014 Vel altså, jeg trodde en tur med danskebåten og besøk i Tivoli var en barnevennlig ferie.... Men det var det kansje ikke?Anonymous poster hash: 5cfe6...53e Storbyferie er vel ikke akkurat det store for så små barn. 8-9-10... Da begynner det å bli bra med slike ferier. Du virker veldig lite løsningsorientert. Pakk sekken, ta bussen og gå i skogen da. Om dere ikke har tilgang på hverken parker, eller lekeplasser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelige.meg Skrevet 4. juli 2014 #16 Del Skrevet 4. juli 2014 Nå vet ikke jeg hvor du bor, men når barna har ferie neste gang ta de med på åpen gård. Barn elsker stortsett dyr :-) Smør niste å ta de med på tur ut til lekeplass hvor de treffer andre barn de kan leke med. Ta med deg en kopp kaffe, og kos deg mens du holder øye med dem. Det er mye å finne på om man bare tenker etter. Og hvis man ikke er vant til å gjøre ting med barna må man tenke litt ekstra :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 4. juli 2014 #17 Del Skrevet 4. juli 2014 øhhh ungene er 1, 5og 4......... Unger tar litt av når de er på ferie. TS: Ikke ta storbyturer som til København med så små barn. Det gir dem heller lite. Byferier egner seg når de er 8-9 år og skjønner mer. Hadde satset på enten hytteferie eller noe som er litt mer rolig. "Nå ettåringen min er vi på offentlig sted, nå må du oppføre deg sånn som vi har lært deg" En på 4 klarer fint å oppføre seg, og en på 1,5 er det ingen problem å kontrollere, de forstår faktisk ganske mye. At dere ikke klarer å oppdra barna deres får dere ta på egen kappe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2014 #18 Del Skrevet 4. juli 2014 En på 4 klarer fint å oppføre seg, og en på 1,5 er det ingen problem å kontrollere, de forstår faktisk ganske mye. At dere ikke klarer å oppdra barna deres får dere ta på egen kappe. Haha det er det DUMMESTE jeg har lest. Har du ikke hørt at unger er individer. Man opptrer på ulike måter. Tror ikke det erproblem med oppdragelsen. Har flere barn selv ? Det høres ut som du virkelig har peiling på mange barn....... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 4. juli 2014 #19 Del Skrevet 4. juli 2014 Haha det er det DUMMESTE jeg har lest. Har du ikke hørt at unger er individer. Man opptrer på ulike måter. Tror ikke det erproblem med oppdragelsen. Har flere barn selv ? Det høres ut som du virkelig har peiling på mange barn....... Jobbet masse år i barnehage, så er vandt med barn ja. Og selv de mest umulige kan læres å oppføre seg offentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2014 #20 Del Skrevet 4. juli 2014 Jobbet masse år i barnehage, så er vandt med barn ja. Og selv de mest umulige kan læres å oppføre seg offentlig. Da bør jo du av alle vite at barn oppfører seg annerledes i barnehage kontra hjemme der de vet nøyaktig hvor de har sine foreldre og er 100% trygge på dem?Se hvordan det går når du får egne. Mine har alltid fått tilbakemelding at de er engler i barnehage og skole, men de kan jaggu frese fra seg hjemme og det gjelder nok de fleste unger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå