Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at forskjellen på selvironi og manglende selvrespekt er at JEG kan stå i bikini og riste på flesket mitt mens jeg synger Jingle Bells (ja, jeg har gjort det flere ganger), men andre kan ikke komme bort til meg på stranden og riste på grevinnehenget mitt og begynne å synge den samme sangen. :fnise:

Jeg tåler at folk jeg kjenner er litt småfrekke på en humoristisk måte/bruker sarkasme, men ikke folk jeg ikke kjenner. Jeg og vennene mine er ofte småfrekke mot hverandre, fordi vi vet at alle sammen tåler det! Vi passer selvfølgelig på hva vi sier da...

Anonymous poster hash: 18168...14d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:fnise: jeg har det, men når jeg spøker med blir folk sure og sier at jeg ikke skal kalle meg selv dum

Samme her :fnise:

Anonymous poster hash: 18168...14d

Gjest lurven
Skrevet

Hehe. Kanskje du ikke er dum, da? Kanskje du bare tror det (har lav selvtilit) :P

joda jeg vet at jeg er dum, og har ikke spesielt lav selvtillit heller

Gjest andysowhat
Skrevet (endret)

jeg vil si selvironi i segselv er veldig viktig. det har litt med å ta egne feil med litt humor, ikke minst inse at du selv ikke er superperfekt og ikke bli dypt fornærmet når noe galt skjer..

liksom har du en mann som tar ting litt seriøst og tar ting litt vell direkte uten litt selvironi. og ender opp å bli fort sint. sinte mannfolk spesielt ender opp med å slå og blir voldelige, etter egen erfaring.

kan jo ta stefatter som et eksempel. sitter han på datamaskinen heledagen eller på iphonen og jeg tuller med han, kallern data nerd samtidig som jeg ler og lager grimaser. blir han forbanna og lager ordentlig fyr i ståa. isteden for å kalle meg bajas eller lignende, og ler litt med meg.

kan ta bestefar også i samme farta. sist gang jeg var hos han hadde jeg lagt alt skitten tøyet mitt i en pose og skulle vaske det. så hadde han funnet posen skulle vaske det for meg. det er jo helt greit det altså. men han holdt på å vaske jeansa mine på 70grader. jeg sa i fra at det han gjorde var feil at han ikke kunne vaske buksene mine på 70grader, og da lagde han dårlig stemning resten av kvelden. ærlig talt altså inse litt at du tar feil i ny og ne plox!! det gjør ting så mye lettere!!!

hadde de hatt en dråpe selvironi så hadde det gått helt greit.

Endret av andysowhat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...